|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | RESİM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SAVAŞ KURTULUŞ ÇEVİK (skcevik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SAVAŞ KURTULUŞ ÇEVİK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sanatın temel kavramları ve tarihsel gelişimini kuramlar, akım ve idealleriyle birlikte eleştirel bir bakışla incelemek; kavramların yere ve zamana göre nasıl değiştiğini göstermek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | - Sanatı temel kavramları ve tarihsel gelişimiyle açıklayabilir |
PÇ-10 Estetik, sanat tarihi,eleştiri ve uygulamalarda müzelerden faydalanır. PÇ-12 Konferans,seminer,söyleşi,sergi..vb etkinliklerden elde edilen bulgular ile sanat sorunlarını ve sanat gündemini tartışır. PÇ-14 Resim ve sanat alanında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-16 Sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | sanat ve doğa ilişkisini tartışabilir |
PÇ-6 Modern sanatçı kimliğinin çıkışı ile değişen ve gelişen sanatın ve toplumun izlerini sürerek çağdaş resim sanatını inceler. PÇ-10 Estetik, sanat tarihi,eleştiri ve uygulamalarda müzelerden faydalanır. PÇ-12 Konferans,seminer,söyleşi,sergi..vb etkinliklerden elde edilen bulgular ile sanat sorunlarını ve sanat gündemini tartışır. PÇ-14 Resim ve sanat alanında bilimsel çalışmalar yapar. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | sanat ve estetik ilişkisini tartışabilir. |
PÇ-4 Sanat eseri olarak resmin, sanat tarihi içindeki gelişimini ve değişimini ortaya koyan örnekler üzerinden, yapıtın ikonografik ve plastik açıdan inceleyerek değerlendirmesini yapar. PÇ-5 Sanat hakkındaki felsefi ve estetik kuramlar hakkında bilgi sahibidir. PÇ-10 Estetik, sanat tarihi,eleştiri ve uygulamalarda müzelerden faydalanır. PÇ-16 Sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sanatın farklı tanımları; sanatın zanaattan ayrılma süreci; temel kavramların görsel belgeler eşliğinde açıklanması, karşılaştırmalar yapılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders Tanıtımı; Amaç, Yöntem, Sorumluluk ve Beklentiler | Okuma, Anlatım, Seminer |
2 | Teknik, Art, Sanat, Çağlar, Uygarlık Tarihi genel giriş | Okuma, Anlatım, Seminer |
3 | Sanat Zanaat Sanatın Sınıflandırılması | Okuma, Anlatım, Seminer |
4 | Sanat Doğa, Sanat Bilim, Sanat Politika, Sanat Din, Sanat Toplum | Okuma, Anlatım, Seminer |
5 | Sanat Doğa, Sanat Bilim, Sanat Politika, Sanat Din, Sanat Toplum | Okuma, Anlatım, Seminer |
6 | Sanatın Bölünmesi | Okuma, Anlatım, Seminer |
7 | Sanatçı, Eser, Piyasa | Okuma, Anlatım, Seminer |
8 | Ara Sınav | |
9 | Orta Çağ estetiği ve Sanatı | Okuma, Anlatım, Seminer |
10 | Beğeniden Estetiğe, Rönesans Döneminde Sanatın Yükselişi ve Sınıflandırılışı | Kapadokya bölgesi Kilisele gezileri, Göreme Açık Hava Müzesi Yerinde Anlatım, |
11 | Modern Kurgu: Dünya ve Görüntü | Okuma, Anlatım, Seminer |
12 | Hayalgücü, Güzellik, Benimseme | Okuma, Anlatım, Seminer |
13 | Sanat Kavramlarının Yazılışı ve Bir Uygulama | Okuma, Anlatım, Seminer |
14 | Doğa ve İnsan Perspektifinden Sanat | Okuma, Anlatım, Seminer |
15 | Sanat ve Toplum Genel Değerlendirme | Okuma, Anlatım, Seminer |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Larry Shiner, Sanatın İcadı, Ayrıntı yay., 2004; | |
2 | H. Wölfflin, Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Remzi Kitabevi, 2000. | |
3 | Henry M.Sayre, A World of Art, Pearson Education, 2004. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
3.Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
4.Sunum | 6 | 1 | 0 |
5.Rapor | 0 | 0 | 0 |
6.Seminer | 8 | 1 | 20 |
7.Performans Ödevi | 0 | 0 | 0 |
8.Dönem Ödevi | 0 | 0 | 0 |
9.Proje | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 1 | 1 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 1 | 2 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
Sözlü Sınav | 3 | 3 | 9 |
Kısa Sınav (Quiz) | 3 | 3 | 9 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Yazılı Sınav | 2 | 1 | 2 |
Yazılı Sınav | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 91 |