|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | RESİM | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SAVAŞ KURTULUŞ ÇEVİK (skcevik@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SAVAŞ KURTULUŞ ÇEVİK, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Sanatın temel kavramları ve tarihsel gelişimini kuramlar, akım ve idealleriyle birlikte eleştirel bir bakışla incelemek; kavramların yere ve zamana göre nasıl değiştiğini göstermek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | - Sanatı temel kavramları ve tarihsel gelişimiyle açıklayabilir |
PÇ-10 Estetik, sanat tarihi,eleştiri ve uygulamalarda müzelerden faydalanır. PÇ-12 Konferans,seminer,söyleşi,sergi..vb etkinliklerden elde edilen bulgular ile sanat sorunlarını ve sanat gündemini tartışır. PÇ-14 Resim ve sanat alanında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-16 Sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | sanat ve doğa ilişkisini tartışabilir |
PÇ-12 Konferans,seminer,söyleşi,sergi..vb etkinliklerden elde edilen bulgular ile sanat sorunlarını ve sanat gündemini tartışır. PÇ-14 Resim ve sanat alanında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-16 Sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | sanat ve estetik ilişkisini tartışabilir. |
PÇ-4 Sanat eseri olarak resmin, sanat tarihi içindeki gelişimini ve değişimini ortaya koyan örnekler üzerinden, yapıtın ikonografik ve plastik açıdan inceleyerek değerlendirmesini yapar. PÇ-5 Sanat hakkındaki felsefi ve estetik kuramlar hakkında bilgi sahibidir. PÇ-10 Estetik, sanat tarihi,eleştiri ve uygulamalarda müzelerden faydalanır. PÇ-16 Sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Sanatın farklı tanımları; sanatın zanaattan ayrılma süreci; temel kavramların görsel belgeler eşliğinde açıklanması, karşılaştırmalar yapılması. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Ders Tanıtımı; Amaç, Yöntem, Sorumluluk ve Beklentiler | Okuma, Anlatım, Seminer |
| 2 | Sanat Zanaat kavramları, sanatın sınıflandırılması, sanat tarihi zaman çizelgesi/tablosu | Okuma, Anlatım, Seminer |
| 3 | Sanat Doğa, Sanat Bilim, Sanat Politika, Sanat Din, Sanat Toplum | Okuma, Anlatım, Seminer |
| 4 | Uygarlık tarihi, sanatın ilk izleri, paleolitik dönem insanı, yaşamı, sanatı | Okuma, Anlatım, Seminer |
| 5 | uygarlık tarihi, sanatın ilk izleri, paleolitik dönem insanı, yaşamı, sanatı | Okuma, Anlatım, Seminer |
| 6 | uygarlık tarihi, Mezolitik ve Neolitik dönem insanı, yaşamı, sanatı | Okuma, Anlatım, Seminer |
| 7 | uygarlık tarihi, Mezolitik ve Neolitik dönem insanı, yaşamı, sanatı | Sınıf Dışı öğretim teknikleri (eğitsel gezi) zorunlu katılım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Uygarlık tarihi, Neolitik dönem insanı, yaşamı, sanatı | düz anlatım- soru cevap |
| 10 | Uygarlık tarihi, Kalkolitik Dönem, yaşamı, sanatı | Kapadokya bölgesi Kilisele gezileri, Göreme Açık Hava Müzesi Yerinde Anlatım, |
| 11 | Mezopotamya uygarlığı, Sanatı ve tarihi | Okuma, Anlatım, tartışma |
| 12 | Mezopotamya uygarlığı, Sanatı ve tarihi | Okuma, Anlatım, soru cevap |
| 13 | Mısır uygarlığı, Sanatı ve tarihi | Okuma, Anlatım, Seminer |
| 14 | Girit uygarlığı, Sanatı ve tarihi | Sınıf Dışı öğretim teknikleri (eğitsel gezi) zorunlu katılım |
| 15 | Mezapotamya mısır ve Girit uygarlığı sanatı, tarihi ve yaşamı arasındaki benzerlik ve farklılıklar | Çember Tartışma tekniği -soru cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Larry Shiner, Sanatın İcadı, Ayrıntı yay., 2004; | |
| 2 | Henry M.Sayre, A World of Art, Pearson Education, 2004. | |
| 3 | Sanatın Öyküsü, Hans Gombrich | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
| 3.Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| 4.Sunum | 6 | 1 | 0 |
| 5.Rapor | 0 | 0 | 0 |
| 6.Seminer | 8 | 1 | 20 |
| 7.Performans Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| 8.Dönem Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| 9.Proje | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 1 | 1 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 1 | 2 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
| Sözlü Sınav | 3 | 3 | 9 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 3 | 3 | 9 |
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Yazılı Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Yazılı Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 91 | ||