| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SELDA ÖZER (sozer@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | İngilizce | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, aşçılık alanında ihtiyaç duyabilecekleri ileri-orta düzey İngilizce yeterliliğini dilin dört temel becerisini esas alarak öğrencilere kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bir yemek hakkında fikir belirtebilir. | 
			
		 
			PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki kavramları, ilkeleri ve teorileri bilir ve uygular. PÇ-16 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Müşterilere bir yemek hakkında bilgi verebilir. | 
			
		 
			PÇ-16 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Mutfaktaki insanlarla gündelik ve mesleğe dair konularda sohbet edebilir. | 
			
		 
			PÇ-16 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-4 | Alışveriş yapabilir. | 
			
		 
			PÇ-16 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-5 | Bir yemeğin yapılışını anlatabilir. | 
			
		 
			PÇ-6 Çeşitli pişirme yöntemlerini bilir ve uygular. PÇ-16 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-6 | Bir yemeğe dair hislerini ifade edebilir. | 
			
		 
			PÇ-16 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-7 | Hatasından dolayı özür dileyebilir. | 
			
		 
			PÇ-16 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-8 | Tavsiye isteyebilir ve verebilir. | 
			
		 
			PÇ-16 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-9 | Talimat verebilir. | 
			
		 
			PÇ-16 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders, Gastronomi alanında ileri seviye İngilizce kelime bilgisi ve dil fonksiyonlarının öğretimi ile birlikte okuma- anlama, yazma, dinleme-anlama ve konuşma becerilerinin uygulanmasını içerir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Et suyu hazırlama | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Rol Yapma,Drama | 
| 2 | Çorbalar | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Rol Yapma,Drama | 
| 3 | Soslar | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Rol Yapma,Drama | 
| 4 | Salatalar | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Rol Yapma,Drama | 
| 5 | Izgara ve Haşlama | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Rol Yapma,Drama | 
| 6 | Fırında Kızartma | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Rol Yapma,Drama | 
| 7 | Ağır Ateşte Pişirme | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Rol Yapma,Drama | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Fırında Pişirme | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Rol Yapma,Drama | 
| 10 | Kızartma | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Rol Yapma,Drama | 
| 11 | Buharda Pişirme | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Rol Yapma,Drama | 
| 12 | Açık Büfe | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Rol Yapma,Drama | 
| 13 | Sanitasyon ve Hijyen | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Rol Yapma,Drama | 
| 14 | Envanter Yönetimi | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Rol Yapma,Drama | 
| 15 | Eğitim | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Rol Yapma,Drama | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Evan, V., Dooley, J. & Hayley, R.(2017). Career Paths: Cooking. Berkshire: Express Publishing | |
| 2 | Cooking videos | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitapları, çizgi roman ve yemek tarifleri gibi otantik okuma materyalleri, gastronomi alanına dair görüntülü içerik paylaşımı kanalları, web tabanlı kelime çalışma uygulama ve siteleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 8 | 14 | 112 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 240 | ||