| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | GÜNAY EROL (gunayerol@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		EMRAH KESKİN, GÜNAY EROL, FİRDEVS YÖNET, KADER PARLAK, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilerin lisans derslerinde aldıkları eğitimi kullanarak, tüm süreçlerini inceleyerek bir araştırma yapmalarını sağlamak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Araştırma yapmayı bilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Ağırlama ve turizm endüstrisi alanındaki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur; gastronomi ve mutfak sanatları alanının ağırlama ve turizm endüstrisindeki yerini kavrar. PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki kavramları, ilkeleri ve teorileri bilir ve uygular. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.  | 
		 Dönem Ödevi - Proje | 
	
| DÖÇ-2 | Araştırma Yöntemlerini bilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Ağırlama ve turizm endüstrisi alanındaki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur; gastronomi ve mutfak sanatları alanının ağırlama ve turizm endüstrisindeki yerini kavrar. PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki kavramları, ilkeleri ve teorileri bilir ve uygular. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.  | 
		 Dönem Ödevi - Proje | 
	
| DÖÇ-3 | Bir araştırmayı son haline getirerek yazılı ve sözlü olarak sunabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Ağırlama ve turizm endüstrisi alanındaki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur; gastronomi ve mutfak sanatları alanının ağırlama ve turizm endüstrisindeki yerini kavrar. PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki kavramları, ilkeleri ve teorileri bilir ve uygular. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.  | 
		 Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Dersin tanıtımı. Proje sürecini planlama Muhtemel araştırma konularının değerlendirilmesi. Araştırmanın seçimi. Araştırmanın oluşturulması. Araştırmanın hazırlanması ve sunumu. Sürecin değerlendirilmesi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Dersin tanıtımı | Sözlü ve görsel anlatım | 
| 2 | Proje sürecini planlama | Sözlü ve görsel anlatım | 
| 3 | Yazılan Araştırma konularının değerlendirilmesi | Sözlü ve görsel anlatım | 
| 4 | Yazılan Araştırma konularının değerlendirilmesi | Sözlü ve görsel anlatım | 
| 5 | Yazılan Araştırma konularının değerlendirilmesi | Sözlü ve görsel anlatım | 
| 6 | Yazılan Araştırma konularının değerlendirilmesi | Sözlü ve görsel anlatım | 
| 7 | Yazılan Araştırma konularının değerlendirilmesi | Sözlü ve görsel anlatım | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Öğrenci uygulamaları | Sözlü ve görsel anlatım | 
| 10 | Öğrenci uygulamaları | Sözlü ve görsel anlatım | 
| 11 | Öğrenci uygulamaları | Sözlü ve görsel anlatım | 
| 12 | Öğrenci uygulamaları | Sözlü ve görsel anlatım | 
| 13 | Öğrenci uygulamaları | Sözlü ve görsel anlatım | 
| 14 | Öğrenci uygulamaları | Sözlü ve görsel anlatım | 
| 15 | Sürecin değerlendirilmesi | Tartışma | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Turizm Araştırmaları Enstitüsü Yazım Kılavuzu | |
| 2 | Sosyal Bilimlerde Araştırma ve Tez Yazım Yöntemleri Konu Tespiti – Süreç Yönetimi – Tez Yazımı | |
| 3 | Tez Yazma Makale Hazırlama ve Yayınlama Kılavuzu | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 8 | 1 | 40 | 
| 8.Dönem Ödevi | 16 | 1 | 60 | 
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 | 
| c) Performans Ödevi | 4 | 7 | 28 | 
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 7 | 28 | 
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 98 | ||