| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | YASİN GÜNDEN (yasingunden@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | İngilizce | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dört dil becerisinin temelini oluşturmak ve geliştirmek | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | hem sözlü hemde yazılı bir şekilde cümleler üretebilir. | 
			
		 
			PÇ-3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-7 Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır. PÇ-17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | iki dil arasında çeviri yapabilecek yetenek kazanır. | 
			
		 
			PÇ-3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-7 Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır. PÇ-17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | kompleks yapı kullanarak düşüncelerini ifade edebilir. | 
			
		 
			PÇ-3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-7 Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır. PÇ-17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-4 | oda rezervasyonu alabilirler. | 
			
		 
			PÇ-3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-5 | müşteri isteklerine cevap verebilirler. | 
			
		 
			PÇ-3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-6 | otel imkanlarının bilgisine sahiptir ve gerekli bilgilendirme yapabilirler. | 
			
		 
			PÇ-3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-7 Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır. PÇ-17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Orta seviyede dili kullanabilmek | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Tekrar, Taking phone calls | Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası, sunum, interaktif kelime çalışması | 
| 2 | Giving information, Taking room reservations | Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası, sunum, interaktif kelime çalışması | 
| 3 | Taking restaurant bookings, Giving polite explanations | Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası, sunum, interaktif kelime çalışması | 
| 4 | Receiving guests, Serving in the bar, Instructions | Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası, sunum, interaktif kelime çalışması | 
| 5 | Taking a food order, Desert and cheese | Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası, sunum, interaktif kelime çalışması | 
| 6 | Talking about wine, Dealing with requests | Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası, sunum, interaktif kelime çalışması | 
| 7 | Describing dishes, Dealing with complaints, Jobs and workplaces | Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası, sunum, interaktif kelime çalışması | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Explaining and Instructing, Taking telephone requests | Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası, sunum, interaktif kelime çalışması | 
| 10 | Taking difficult phone calls, Health and safety at work | Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası, sunum, interaktif kelime çalışması | 
| 11 | Giving directions indoors, Giving directions outside | Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası, sunum, interaktif kelime çalışması | 
| 12 | Tekrar, Facilities for business travelers | Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası, sunum, interaktif kelime çalışması | 
| 13 | Offering help and advice, Dealing with problems | Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası, sunum, interaktif kelime çalışması | 
| 14 | Paying bills, Payment queries | Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası, sunum, interaktif kelime çalışması | 
| 15 | Applying for a job, The interview | Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası, sunum, interaktif kelime çalışması | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Highly Recommended 1 Pre-Intermediate Student's Book, Oxford. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Oxford University Press New Headway 4. Edition Elementary, Oxford University Press New English File 4. Edition Elementary | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 10 | 14 | 140 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 4 | 24 | 
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 8 | 48 | 
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 300 | ||