|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | CELAL YILMAZ (cyilmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | İngilizce | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, üst-orta düzeyde öğrencilerin dört dil becerilerini geliştirmek ve onları turizm sektörünün mesleki gereksinimleri ile donatmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İngilizce telefon konuşmaları yapabilir. |
PÇ-3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | İngilizce misafir bilgilerini alarak rezervasyon yapabilir. |
PÇ-3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-9 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır. PÇ-17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | İngilizce yazışmalar yapabilir. |
PÇ-3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-7 Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır. PÇ-9 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır. PÇ-17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | İngilizce check-in ve check-out işlemlerini yapabilir. |
PÇ-3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-7 Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır. PÇ-9 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır. PÇ-17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | İngilizce yiyecek-içecek servisi yapabilir. |
PÇ-3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-7 Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır. PÇ-17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 | İngilizce farklı destinasyonlar hakkında misafirleri bilgilendirebilir. |
PÇ-3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. PÇ-19 Dünya ve Türkiye kültür ve coğrafyası hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur ve bu bilgileri turizm arzı ve talebi açısından değerlendirir. PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-7 | İngilizce yol tarifi yapabilir ve otel imkan ve olanakları hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-7 Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır. PÇ-17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-8 | Turizm temel kavramları hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-9 | Müşteri İhtiyaçlarını Karşılayabilir ve problemleri ele alabilir. |
PÇ-3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Turizm sektöründe gerekli dil becerileri, İngilizce iletişim. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Telefon Konuşmaları | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Rol Yapma,Drama |
| 2 | Müşteri Bilgileri | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Rol Yapma,Drama |
| 3 | Rezervasyon Alma | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Rol Yapma,Drama |
| 4 | Rezervasyona dair yapılan araştırmaları ele alma | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Rol Yapma,Drama |
| 5 | Yazışma (email vb) | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Rol Yapma,Drama |
| 6 | Misafirleri Karşılama | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Rol Yapma,Drama |
| 7 | Check-in Sorunları ile İlgilenme | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Rol Yapma,Drama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Oteldeki İşlerin İşleyişi | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Rol Yapma,Drama |
| 10 | İçecek Servisi Yapma | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Rol Yapma,Drama |
| 11 | Yiyecek Servisi | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Rol Yapma,Drama |
| 12 | Yaşanan Bölgeyi Tanıtma | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Rol Yapma,Drama |
| 13 | Seyahat Seçeneklerini Açıklama | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Rol Yapma,Drama |
| 14 | Yol tarifi ve otel imkan ve olanakları hakkında bilgi verme | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Rol Yapma,Drama |
| 15 | Müşteri İhtiyaçlarını Karşılama | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Rol Yapma,Drama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Stott, T. & Pohl, A. (2017). Highly Recommended 2. Oxford: OUP | |
| 2 | Videos about tourism on the internet | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitabı, İnternet, Bilgisayar, projeksiyon makinesi | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 8 | 14 | 112 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 240 | ||