| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | CELAL YILMAZ (cyilmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | İngilizce | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, üst-orta düzeyde öğrencilerin dört dil becerilerini geliştirmek ve onları turizm sektörünün mesleki gereksinimleri ile donatmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İngilizce konuşarak/yazarak müşteri şikayetleri ile ilgilenebilirler. | 
			
		 
			PÇ-3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. | 
		 Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| DÖÇ-2 | İngilizce konuşarak misafirlerin karşılaştıkları sorunları çözmeleri için onlara yardım edebilir. | 
			
		 
			PÇ-3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. | 
		 Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| DÖÇ-3 | İngilizce konuşarak/yazarak otel imkan ve hizmetleri hakkında misafirleri bilgilendirebilir. | 
			
		 
			PÇ-3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. | 
		 Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| DÖÇ-4 | Kat hizmetleri ile ilgili temel işlemleri İngilizce açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. | 
		 Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| DÖÇ-5 | Farklı ülke ve kültürleri ile ilgili İngilizce sunum yapabilir. | 
			
		 
			PÇ-3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| DÖÇ-6 | İngilizce CV hazırlayarak iş başvurusu yapabilir. | 
			
		 
			PÇ-3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. | 
		 Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| DÖÇ-7 | İngilizce iş görüşmesi yapabilir. | 
			
		 
			PÇ-3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. | 
		 Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Turizm sektöründe gerekli dil becerileri, İngilizce iletişim. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Şikayetler ve Özürler | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili çalışma, Grup Çalışması,Rol Yapma, Drama, | 
| 2 | Hatalar ve Sorunlar | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili çalışma, Grup Çalışması,Rol Yapma, Drama, | 
| 3 | Öneride Bulunma ve Yardım Etme | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili çalışma, Grup Çalışması,Rol Yapma, Drama, | 
| 4 | Telefonda İletişim Sorunları | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili çalışma, Grup Çalışması,Rol Yapma, Drama, | 
| 5 | Kongre ve Toplantılar | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili çalışma, Grup Çalışması,Rol Yapma, Drama, | 
| 6 | Ödemeler | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili çalışma, Grup Çalışması,Rol Yapma, Drama, | 
| 7 | Açıklamalar ve Eğitimler | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili çalışma, Grup Çalışması,Rol Yapma, Drama, | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kat Hizmetleri | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili çalışma, Grup Çalışması,Rol Yapma, Drama, | 
| 10 | Sağlık ve Güvenlik | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili çalışma, Grup Çalışması,Rol Yapma, Drama, | 
| 11 | Ülkeler ve Kültürler | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili çalışma, Grup Çalışması,Rol Yapma, Drama, | 
| 12 | Farklı Kültürleri Keşfetme | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili çalışma, Grup Çalışması,Rol Yapma, Drama, | 
| 13 | İş Hayatı | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili çalışma, Grup Çalışması,Rol Yapma, Drama, | 
| 14 | İş Başvuruları | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili çalışma, Grup Çalışması,Rol Yapma, Drama, | 
| 15 | İş Görüşmeleri | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili çalışma, Grup Çalışması,Rol Yapma, Drama, | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Stott, T. & Pohl, A. (2017). Highly Recommended 2. Oxford: OUP | |
| 2 | Videos about tourism on the internet | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Stott, T. & Pohl, A. (2017). Highly Recommended 2. Oxford: OUP. Otantik materyal, internet, bilgisayar, hoparlör, mikrofon, akıllı telefon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 8 | 14 | 112 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 240 | ||