| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | LOKMAN DİNÇ (lokmandinc@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğrencilere mutfak ve mutfağın tarihsel gelişimini öğretmek, ve dünya mutfakları hakkında bilgi vermektir | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Mutfak kavramını öğrenir. | 
			
		 
			PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-15 Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir. PÇ-19 Dünya ve Türkiye kültür ve coğrafyası hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur ve bu bilgileri turizm arzı ve talebi açısından değerlendirir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Mutfağın tarihsel gelişimini öğrenir. | 
			
		 
			PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-15 Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir. PÇ-19 Dünya ve Türkiye kültür ve coğrafyası hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur ve bu bilgileri turizm arzı ve talebi açısından değerlendirir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Dünya mutfakları hakkında bilgi edinir. | 
			
		 
			PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-15 Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir. PÇ-19 Dünya ve Türkiye kültür ve coğrafyası hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur ve bu bilgileri turizm arzı ve talebi açısından değerlendirir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-4 | uluslararası mutfakların farklarını tanımlayabilir. | 
			
		 
			PÇ-12 Turizm alanı ve turizm işletmeciliği ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. PÇ-19 Dünya ve Türkiye kültür ve coğrafyası hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur ve bu bilgileri turizm arzı ve talebi açısından değerlendirir. PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Mutfak kavramı, mutfağın tarihsel gelişimi ve dünya mutfakları. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Mutfağın tanımı | Anlatım Yöntemi | 
| 2 | Mutfağın tarihsel gelişimi. | Anlatım Yöntemi | 
| 3 | Asya kıtası mutfaklarının genel özellikleri | Anlatım Yöntemi | 
| 4 | Doğu Asya ülkeleri mutfakları | Anlatım Yöntemi | 
| 5 | Batı Asya ülkeleri mutfakları | Anlatım Yöntemi | 
| 6 | Güney Asya ülkeleri mutfakları . | Anlatım Yöntemi | 
| 7 | Kuzey Asya ülkeleri mutfakları | Anlatım Yöntemi | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Avrupa kıtası mutfaklarının genel özellikleri | Anlatım Yöntemi | 
| 10 | Doğu Avrupa ülkeleri mutfakları | Anlatım Yöntemi | 
| 11 | Kuzey Avrupa ülkeleri mutfakları | Anlatım Yöntemi | 
| 12 | Orta Avrupa ülkeleri mutfakları | Anlatım Yöntemi | 
| 13 | Diğer Avrupa ülkeleri mutfakları | Anlatım Yöntemi | 
| 14 | Amerika kıtası mutfakları | Anlatım Yöntemi | 
| 15 | Afrika kıtası mutfakları | Anlatım Yöntemi | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Akman, M. , Mete, M. (1998) Türk Ve Dünya Mutfakları. Selçuk Üniversitesi Yayınlar: Konya. | |
| 2 | Fumey, G. & Etcheverria, O. (2007). Dünya Mutfakları Atlası. NTV Yayınları. | |
| 3 | Gürbüz, B. (2007). Dünya Mutfağı. Ankara: Detay Yayıncılık. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 10 | 20 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||