|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TARİH | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | LÜTFİ GÜRKAN GÖKÇEK (gurkangokcek@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
LÜTFİ GÜRKAN GÖKÇEK, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Roma Devletinin siyasi,sosyo kültürel yapısını tanıtmak | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Eski Mezopotamya tarihine ait olayları ve kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Eski Mezopotamya tarihinin olaylarını eleştirel bir yaklaşımla açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Eski Mezopotamya toplumlarının gelişimini günümüzden örnek vererek açıklayabilir |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Doğu Roma devletinin Geç Roma-Erken Bizans evresi içindeki sosyo-politik değişimi ve gelişimi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Mezopotamya Coğrafyası | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 2 | Hassuna-Samarra Kültürü, Ninive Kültürü, Halaf Kültürü | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 3 | Ubeyd Kültürü, Uruk Kültürü, Cemdet Nasr Kültürü | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 4 | Sümerlerin Mezopotamya’ya Gelişleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 5 | Çivi Yazısının Keşfi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 6 | Er hanedanlar I-II Dönemleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 7 | Er hanedanlar III Dönemi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Akad Devleti Tarihi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 10 | Akad Kültürü | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 11 | Gut İstilası ve II. Lagaş Sülalesi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
| 12 | Yeni Sümer Devri (III. Ur Sülalesi) | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 13 | Yeni Sümer Devri (III. Ur Sülalesi) | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 14 | Ur-Nammu Kanunları | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 15 | Amurru Göçleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | M.Roaf, Mezopotamya ve Eski Yakın Doğu, İstanbul 1995 | |
| 2 | F.Kınal, Eski Mezopotamya Tarihi, Ankara 1983 | |
| 3 | H.Crawfort, Sümer ve Sümerler, Ankara 2010 | |
| 4 | S.N. Kramer, Tarih Sumerde Başlar, Ankara 1990 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Harita | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 108 | ||