|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KİMYA (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BAHAR TUBA FINDIK (btfindik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kan tamponları, biyolojik katalizörler olarak enzimler, enzim kinetiği, reaksiyon mertebesi, enzim kinetiği ile elde edilen verileri grafiğe geçirme metodları ve enzim inhibisyonu ile ilgili temel kavramları öğretme |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler bir reaksiyon hızını, konsantrasyondaki bir değişiklik bölü zaman (sabit hacimde), ve hız kanunlarını açıklayabilir; kimyasal reaksiyonların aktivasyon enerjisini açıklayabilir; enzim aktivitesinin mekanizmalarını tanımlayabilir; enzim katalizli reaksiyonların özelliklerini ve enzim kinetiğini açıklayabilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan yüksek lisans öğrencileri: Uzmanlaştığı alanda ileri düzeyde bilgi ve beceriye sahip olur.
PÇ-2 Yeterli düzeyde pratik ve teorik çalışmaları yapar. PÇ-3 Elde ettiği bilimsel sonuçları değerlendirip sunar. PÇ-5 Uzmanlaştığı alanda yeni bilimsel çalışmaları takip eder. |
|
DÖÇ-2 | Enzim katalizi, protein katlanması, protein-nükleik asit etkileşimleri ve moleküler motorlar dahil olmak üzere biyomoleküler mekanizmaları aydınlatmanın teori ve uygulamasını açıklayabilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan yüksek lisans öğrencileri: Uzmanlaştığı alanda ileri düzeyde bilgi ve beceriye sahip olur.
PÇ-3 Elde ettiği bilimsel sonuçları değerlendirip sunar. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sulu çözeltiler, denge sabitleri, asit ve bazlar, tamponlar, aminoasit ve peptitler, kan tamponları, biyolojik katalizörler olarak enzimler, enzim kinetiği, reaksiyon mertebesi, enzim kinetiği ile elde edilen verileri grafiğe geçirme metodları, enzim inhibisyonu, enzimin kararlılığı ve aktivitesi üzerine pH'nın ve sıcaklığın etkileri, çoklu ve allosterik enzimler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kimyasal tepkimeler, tepkime hızı, tepkime hızı üzerine derişimin etkisi, tepkime derecesi, tepkime hız sabiti | slayt gösterimi |
2 | Tek adımlı tersinmez reaksiyon, Tek adımlı tersinir reaksiyon, Geri dönüşümsüz bağlanma reaksiyonu, Tersinir bağlanma reaksiyonu | slayt gösterimi |
3 | İki aşamalı tersinmez reaksiyon İki aşamalı geri dönüşümlü reaksiyon İki aşamalı tersinir bağlanma reaksiyonu: induced fit İki aşamalı tersinir bağlanma reaksiyonu: konformasyonel seçim | slayt gösterimi |
4 | Enzim Katalizli Tepkimelerin Mekanizması | slayt gösterimi |
5 | Tek bir substrat ile enzim katalizi, İki substrat ile enzim katalizi, Hız sınırlayıcı adımın tanımlanması | slayt gösterimi |
6 | Tek bir substrat ile enzim katalizi, İki substrat ile enzim katalizi, Hız sınırlayıcı adımın tanımlanması | slayt gösterimi |
7 | Kinetik sabitlerin grafiksel belirlenmesi | slayt gösterimi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Enzim İnhibisyonu | slayt gösterimi |
10 | Enzim Aktivitesinin Regülasyonu | slayt gösterimi |
11 | Enzimin kararlılığı ve aktivitesi üzerine pH'nın ve sıcaklığın etkileri, | slayt gösterimi |
12 | Çoklu ve allosterik enzimler | slayt gösterimi |
13 | Protein katlanması | slayt gösterimi |
14 | Membran Transporter, pompalar ve kanallar | slayt gösterimi |
15 | Polimerizasyon reaksiyonları | slayt gösterimi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Enzyme Kinetics: A Modern Approach, Wiley-Interscience; 1 edition (November 15, 2002) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projektör |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 14 | 70 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |