|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KİMYA (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BAHAR TUBA FINDIK (btfindik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BAHAR TUBA FINDIK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin temel amacı enzim yapısını, işlevini, enzim kinetiği teorilerini, enzim kataliz mekanizmalarını, hücredeki enzim aktivite düzenleme mekanizmalarını, enzimlerin saflaştırılması, immobilizasyonu ve endüstriyel alanlarda kullanımlarını öğreterek öğrencileri enzimolojinin çeşitli teorik ve pratik yönleriyle tanıştırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Enzimlerin yapısını, işlevini ve enzim katalizinin ilkelerini tanımlayabilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan yüksek lisans öğrencileri: Uzmanlaştığı alanda ileri düzeyde bilgi ve beceriye sahip olur.
|
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Enzim yapısının katalitik aktivite üzerindeki etkisini tanımlayabilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan yüksek lisans öğrencileri: Uzmanlaştığı alanda ileri düzeyde bilgi ve beceriye sahip olur.
|
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Moleküler yapı ve aktivite arasında ilişki kurabilir. |
PÇ-3 Elde ettiği bilimsel sonuçları değerlendirip sunar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Enzim kinetiği kavramlarını bilir, denklemlerini tanımlar ve bu denklemleri kullanarak önemli parametrelerin (Km. Vmax, Kcat vb) tahminini yapabilir. |
PÇ-3 Elde ettiği bilimsel sonuçları değerlendirip sunar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Proteinlerin saflaştırılması, işlenmesi ve karakterizasyonu hakkında temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan yüksek lisans öğrencileri: Uzmanlaştığı alanda ileri düzeyde bilgi ve beceriye sahip olur.
PÇ-4 Tezini alanında uzman kişiler tarafından oluşmuş jüri karşısında savunur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Enzimolojinin temel prensipleri, enzimlerin kimyasal yapısı, enzim katalizli tepkimelerin mekanizması, enzimlerde aktif merkez tayini, enzim sınıfları ve özellikleri, enzim aktifliği, enzim aktivitelerinin düzenlenmesi, enzim saflaştırma, immobilize enzimler, enzimlerin endüstriyel uygulamaları (tıp, ilaç, gıda sanayiinde enzimler) , organik sentezlerde enzimlerin kullanılması | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Enzimolojiye Genel Bakış | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Enzimlerin Kimyasal Yapısı | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Enzim Katalizli Tepkimelerin Mekanizması | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Enzim Katalizli Tepkimelerin Mekanizması (devam) | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Enzim Kinetiği | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Kinetik sabitlerin grafiksel belirlenmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Enzim İnhibisyonu | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Enzim Aktivitesinin Regülasyonu | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Enzim saflaştırılması-I | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Enzim saflaştırılması-II | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Enzim Aktivitesi ve Aktivite Tayin Yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Enzim İmmobilizasyonu | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Endüstriyel Enzimler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Yapay Enzimler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Nelson DL, Cox MM, Lehninger. Biyokimyanın İlkeleri Kılıç N (Çeviri Editörü). 3. Baskı. Ankara: Palme yayıncılık; 2005.363- 408. | |
2 | Bisswanger, H., Enzyme Kinetics: Principles and Methods Wiley-VCH (May 13, 2002), ISBN 9783527806461. OCLC 992976641. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projektör |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 4 | ||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 8 | 40 | |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 18 | 54 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 18 | 36 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 8 | 32 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |