|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TARİH | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | TELLİ KORKMAZ (tellikorkmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TELLİ KORKMAZ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Türk ve Dünya Tarihinde önemli bir yeri olan Altın Orda Devletini ve halefleri olan devlet ve hanlıkları ana hatlarıyla öğretmek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Altın Ordu Devleti'ni genel olarak açıklayabilir |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir. PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Yeni ve Yakınçağ'da Kurulan Türk devletlerini yorumlayabilir |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Altın Ordu Devleti ile günümüzde aynı coğrafyada kurulmuş devletleri değerlendirebilir |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Moğol İstilası, Altın Orda Devleti, Timur Devleti, Babürlü Devleti, Safeviler ve Türkistan'da Kurulan diğer Hanlıklar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | XIII. Yüzyılın başında Moğollar ve Moğol İstilası. | konu anlatımı |
| 2 | Altın Ordu'nun Kuruluşu. | konu anlatımı |
| 3 | Altın Ordu'nun siyasi tarihi ve siyasi teşkilatı. | konu anlatımı |
| 4 | Altın Ordu'da şehir hayatı, sosyal ve ekonomik yapı. | konu anlatımı |
| 5 | Altın Ordu'da feodal karışıklıklar. | konu anlatımı |
| 6 | Ak Ordu ve Toktamış'ın Altın Ordu'yu güçlendirme teşebbüsü. | konu anlatımı |
| 7 | Altın Ordu Devletin'de din ve kültürel hayat. | konu anlatımı |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | XIV. Yüayılın 80-90. Yılları Timur'un Toktamışla savaşı. | konu anlatımı |
| 10 | Timurlu Devleti. Seferleri, sosyal hayat, ortaya çıkan dini akımlar. Altın Orda devletinin çöküşü. | konu anlatımı |
| 11 | Babürlü Devleti, Safeviler Devleti. | konu anlatımı |
| 12 | Türkistan Hanlıkları. Özbek, Buhara, Hive, Hokand. | konu anlatımı |
| 13 | Afşarlar, Kaçarlar | konu anlatımı |
| 14 | Kazan, Kasım, Astırhan, Kırım ve Sibir Hanlıkları. | konu anlatımı |
| 15 | Değerlendirme. | konu anlatımı |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | A. Yu. YAkubovskiy, Altın Ordu ve Çöküşü, TTK, 2000 | |
| 2 | Ekrem Memiş, Nuri Köstüklü, Yeni ve Yakınçağda Türk Dünyası, Çizgi Yayını, 2008 | |
| 3 | W. Barthold, Çeviren, İsmail Aka, Uluğ Beg ve Zamanı, Kültür Bakanlığı Yayını. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| A. Yu. Yakubovskiy, Altın Ordu ve Çöküşü, TTK, 2000. Ekrem Memiş, Nuri Köstüklü, Yeni ve Yakınçağda Türk Dünyası, Çizgi Yayını, 2008. W. Barthold, Çeviren, İsmail Aka, Uluğ Beg ve Zamanı, Kültür Bakanlığı Yayını. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 8 | 16 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||