|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | KİMYA (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FATMA KARİPCİN (fkaripcin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Biyomateryal ve ilaç alanında çalışacaklara temel bilgiler kazandırmak | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Polimerlerin medikal uygulamaları konusunda bilgiler öğrenir |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan yüksek lisans öğrencileri: Uzmanlaştığı alanda ileri düzeyde bilgi ve beceriye sahip olur.
PÇ-2 Yeterli düzeyde pratik ve teorik çalışmaları yapar. PÇ-3 Elde ettiği bilimsel sonuçları değerlendirip sunar. PÇ-4 Tezini alanında uzman kişiler tarafından oluşmuş jüri karşısında savunur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Biyomalzemelerin sınıflandırmasını yapabilir |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan yüksek lisans öğrencileri: Uzmanlaştığı alanda ileri düzeyde bilgi ve beceriye sahip olur.
PÇ-2 Yeterli düzeyde pratik ve teorik çalışmaları yapar. PÇ-5 Uzmanlaştığı alanda yeni bilimsel çalışmaları takip eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Biyomalzeme türü ile kullanım alanı arasında bağlantı kurabilir |
PÇ-2 Yeterli düzeyde pratik ve teorik çalışmaları yapar.
PÇ-3 Elde ettiği bilimsel sonuçları değerlendirip sunar. PÇ-5 Uzmanlaştığı alanda yeni bilimsel çalışmaları takip eder. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Biyomalzemelerin tanıtımı, sınıflandırılması, kullanım yerleri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Biyomalzemelerin tanımlanması,sınıflandırılması,kullanım alanları | konu üzerinde tartışma ve değerlendirme |
| 2 | Biyomalzemelerin üretimi ve seçiminde kullanılan tanımlama testleri | konu üzerinde tartışma ve değerlendirme |
| 3 | İmmobilize biyomolekül-polimer sistemleri,immobilizasyon yöntemleri | konu üzerinde tartışma ve değerlendirme |
| 4 | Biyomalzemelerin biyo-uyumlulukları,kan-uyumlulukları | konu üzerinde tartışma ve değerlendirme |
| 5 | Polimerik membranlar, sınıflandırılmaları, bulk ve yüzey yapıları, | konu üzerinde tartışma ve değerlendirme |
| 6 | Polimerik membranların geçirgenlik mekanizmaları, kullanım alanları | konu üzerinde tartışma ve değerlendirme |
| 7 | Kontrollü salım sistemleri ve sınıflandırılmaları | konu üzerinde tartışma ve değerlendirme |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Difüzyon kontrollü, matris ve membran sistemler, | konu üzerinde tartışma ve değerlendirme |
| 10 | Kimyasal kontrollü ve çözücünün harekete geçirdiği sistemler, | konu üzerinde tartışma ve değerlendirme |
| 11 | Mikrokapsüller ve mikroküreler Nanopartiküller , Lipozomlar, İmplantlar, | konu üzerinde tartışma ve değerlendirme |
| 12 | Hidrojeller | konu üzerinde tartışma ve değerlendirme |
| 13 | Polimerik biyomalzemelerin kullanımında yeni gelişmeler | konu üzerinde tartışma ve değerlendirme |
| 14 | Internette araştıma | konu üzerinde tartışma ve değerlendirme |
| 15 | Internette araştıma | konu üzerinde tartışma ve değerlendirme |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | JBPark, JDBronzino, Biyomalzeme, CRC Press, 2003 RMOttenbrite, SWKim, Polimerik İlaçlar ve İlaç Taşıyıcı Sistemler, CRC Press, 2002 E. Pişkin, Kontrollü İlaç Serbestleştiren Sistemler, 1990 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 7 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 15 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 14 | 70 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||