|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | KİMYA (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BAHAR TUBA FINDIK (btfindik@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Organik bileşiklerin yapı analizinde kullanılan spektroskopik tekniklerin teorileri ve spektrum analizini öğretmek | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Organik bileşiklerin yapı tayininde kullanılan spektroskopik yöntemlerin teorilerini öğrenir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan yüksek lisans öğrencileri: Uzmanlaştığı alanda ileri düzeyde bilgi ve beceriye sahip olur.
PÇ-2 Yeterli düzeyde pratik ve teorik çalışmaları yapar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | UV, IR, Kütle ve NMR spektrumlarını yorumlayabilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan yüksek lisans öğrencileri: Uzmanlaştığı alanda ileri düzeyde bilgi ve beceriye sahip olur.
PÇ-2 Yeterli düzeyde pratik ve teorik çalışmaları yapar. PÇ-3 Elde ettiği bilimsel sonuçları değerlendirip sunar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Bilinmeyen organik bileşiklerin yapısını tayin edebilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan yüksek lisans öğrencileri: Uzmanlaştığı alanda ileri düzeyde bilgi ve beceriye sahip olur.
PÇ-2 Yeterli düzeyde pratik ve teorik çalışmaları yapar. PÇ-3 Elde ettiği bilimsel sonuçları değerlendirip sunar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | UV, IR, Kütle ve NMR tekniğinin bütünlüğünü anlayabilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan yüksek lisans öğrencileri: Uzmanlaştığı alanda ileri düzeyde bilgi ve beceriye sahip olur.
PÇ-2 Yeterli düzeyde pratik ve teorik çalışmaları yapar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| 1H-NMR ve 13C-NMR spektrumları; kimyasal kaymayı etkileyen faktörler, spektrumların yorumlanması. Kütle spektroskopisi; molekül formülünün belirlenmesi, parçalanma, kütle spektrumlarının yorumu. UV, IR, NMR ve kütle spektrumlarının birlikte değerlendirilmesiyle yapı aydınlatması. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Spektroskopiye giriş | Anlatım |
| 2 | Ultraviyole spektroskopisi (UV) | Anlatım |
| 3 | Kütle Spektrometresi (MS ve HRMS) | Anlatım |
| 4 | İnfrared Spektroskopisi (IR) | Anlatım |
| 5 | İnfrared Spektroskopisi (IR) | Anlatım |
| 6 | 1H NMR Spektroskopisi | Anlatım |
| 7 | 1H NMR Spektroskopisi | Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | 13C NMR Spektroskopisi | Anlatım |
| 10 | 13C NMR Spektroskopisi | Anlatım |
| 11 | 1H NMR ile 13C NMR spektrumlarının birlikte incelenmesi | Tartışma |
| 12 | 2D-NMR Teknikleri | Anlatım |
| 13 | 2D-NMR Teknikleri | Anlatım |
| 14 | UV, IR, Kütle ve NMR spektrumlarının birlikte değerlendirilmesi | Tartışma |
| 15 | UV, IR, Kütle ve NMR spektrumlarının birlikte değerlendirilmesi | Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Erdik, E. (1993). Organik Kimyada Spektroskopik Yöntemler, Ankara: Gazi Büro Kitapevi. | |
| 2 | Cooper, J. C. (1980). Spectroscopic Tecniques for Organic Chemistry, New York: John Wiley-Interscience Publication. | |
| 3 | Balcı, M. (2000). Nükleer Manyetik Rezonans Spektroskopisi, Ankara: METU Press. | |
| 4 | İnternet kaynakları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon cihazı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
| Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||