|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KİMYA (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BAHAR TUBA FINDIK (btfindik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Organik bileşiklerin yapı analizinde kullanılan spektroskopik tekniklerin teorileri ve spektrum analizini öğretmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Organik bileşiklerin yapı tayininde kullanılan spektroskopik yöntemlerin teorilerini öğrenir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan yüksek lisans öğrencileri: Uzmanlaştığı alanda ileri düzeyde bilgi ve beceriye sahip olur.
PÇ-2 Yeterli düzeyde pratik ve teorik çalışmaları yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | UV, IR, Kütle ve NMR spektrumlarını yorumlayabilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan yüksek lisans öğrencileri: Uzmanlaştığı alanda ileri düzeyde bilgi ve beceriye sahip olur.
PÇ-2 Yeterli düzeyde pratik ve teorik çalışmaları yapar. PÇ-3 Elde ettiği bilimsel sonuçları değerlendirip sunar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bilinmeyen organik bileşiklerin yapısını tayin edebilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan yüksek lisans öğrencileri: Uzmanlaştığı alanda ileri düzeyde bilgi ve beceriye sahip olur.
PÇ-2 Yeterli düzeyde pratik ve teorik çalışmaları yapar. PÇ-3 Elde ettiği bilimsel sonuçları değerlendirip sunar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | UV, IR, Kütle ve NMR tekniğinin bütünlüğünü anlayabilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan yüksek lisans öğrencileri: Uzmanlaştığı alanda ileri düzeyde bilgi ve beceriye sahip olur.
PÇ-2 Yeterli düzeyde pratik ve teorik çalışmaları yapar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
1H-NMR ve 13C-NMR spektrumları; kimyasal kaymayı etkileyen faktörler, spektrumların yorumlanması. Kütle spektroskopisi; molekül formülünün belirlenmesi, parçalanma, kütle spektrumlarının yorumu. UV, IR, NMR ve kütle spektrumlarının birlikte değerlendirilmesiyle yapı aydınlatması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Spektroskopiye giriş | Anlatım |
2 | Ultraviyole spektroskopisi (UV) | Anlatım |
3 | Kütle Spektrometresi (MS ve HRMS) | Anlatım |
4 | İnfrared Spektroskopisi (IR) | Anlatım |
5 | İnfrared Spektroskopisi (IR) | Anlatım |
6 | 1H NMR Spektroskopisi | Anlatım |
7 | 1H NMR Spektroskopisi | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | 13C NMR Spektroskopisi | Anlatım |
10 | 13C NMR Spektroskopisi | Anlatım |
11 | 1H NMR ile 13C NMR spektrumlarının birlikte incelenmesi | Tartışma |
12 | 2D-NMR Teknikleri | Anlatım |
13 | 2D-NMR Teknikleri | Anlatım |
14 | UV, IR, Kütle ve NMR spektrumlarının birlikte değerlendirilmesi | Tartışma |
15 | UV, IR, Kütle ve NMR spektrumlarının birlikte değerlendirilmesi | Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Erdik, E. (1993). Organik Kimyada Spektroskopik Yöntemler, Ankara: Gazi Büro Kitapevi. | |
2 | Cooper, J. C. (1980). Spectroscopic Tecniques for Organic Chemistry, New York: John Wiley-Interscience Publication. | |
3 | Balcı, M. (2000). Nükleer Manyetik Rezonans Spektroskopisi, Ankara: METU Press. | |
4 | İnternet kaynakları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |