|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TARİH | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HASAN TUNCER (hasantuncer@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Tarih Öncesi ve Eskiçağ Mısır toplumlarının gelişim aşamalarını, Sosyo kültürel ve ekonomik hayatlarını tanıtmak | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Eskiçağ Mısır tarihi ile ilgili kavramları açıklayabilir |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Eski Mısır tarihinin problemlerini eleştirebilir |
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Eskiçağ Mısır toplumlarının gelişim özelliklerini açıklayabilir |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Eskiçağ Mısır coğrafyasında yaşanan siyasi, sosyal ve kültürel gelişmeleri içerir | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Mısır Coğrafyası | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 2 | Tarih Öncesi Dönemde Mısır | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 3 | Tarih Öncesi Dönemde Mısır | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
| 4 | Eski Krallık Dönemi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
| 5 | Eski Krallık Dönemi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
| 6 | Orta Krallık Dönemi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
| 7 | Orta Krallık Dönemi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yeni Krallık Dönemi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
| 10 | Mısır Anadolu İlişkileri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
| 11 | Mısır Asur İlişkileri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 12 | Mısır Pers İlişkileri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 13 | Mısır Kültür ve Uygarlığı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 14 | Mısır Kültür ve Uygarlığı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
| 15 | Mısır Kültür ve Uygarlığı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Jean Vercoutter(2010), Eski Mısır, Çev: Emine Çaykara, İletişim Yayınları, İstanbul. | |
| 2 | Sophie Desplanques (2006), Antik Mısır, Dost Kitabevi, Ankara . | |
| 3 | Egon Friedell (2007),Mısır ve Antik Yakındoğu'nun Kültür Tarihi,Dost Kitabevi, Ankara . | |
| 4 | Charles Freeman (2010), Mısır, Yunan ve Roma Antik Akdeniz Uygarlıkları, Çev: Suat Kemal Angı, Dost Kitabevi,Ankara. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Harita | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||