|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TARİH | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SUZAN AKKUŞ MUTLU (suzan.akkus@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Ege ve Yunan coğrafyasındaki en eski kültürleri ve toplulukları tanıtmak | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Eski Yunan toplumunun gelişim özelliklerini açıklayabilir |
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir. PÇ-11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. PÇ-13 Bilişim teknolojilerini kullanabilir ve takip edebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Eski Grek kültürünü açıklayabilir |
PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Toplumsal ve ahlaki değerleri açıklayabilir |
PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Eskiçağ Ege ve Yunan bölgesinde yaşayan kavim ve devletlerin siyasi tarih ve kültürlerini içerir | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Ege Bölgesi ve Yunanistan’ın Coğrafi Durumu | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 2 | En Eski Çağlardan III. Bin Yıl Sonuna Kadar Ege Dünyası | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 3 | Yunanistan, Ege Adaları ve Anadolu | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 4 | M.Ö. II. Bin Yılda Ege Bölgesi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
| 5 | Yunanistan ve Akalar | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 6 | Yunanistan ve Akalar | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 7 | Yunan Ortaçağının Sosyal ve siyasal Gelişimi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Dor Göçleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 10 | Yunan Tarihinin Arkaik Çağı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 11 | Yunan Tarihinin Klasik Çağı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 12 | Makedonların Faaliyetleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
| 13 | Hellenizm Kültürü | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 14 | Hellenizm Kültürü | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 15 | Hellenizm Kültürü | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Oğuz Tekin (2002), Eski Yunan Tarihi, İletişim Yayınları, İstanbul. | |
| 2 | Ksenophon (1999), Yunan Tarihi, Çev: Suat Sinanoğlu,TTK, Ankara. | |
| 3 | Egon Friedell (1999), Antik Yunan’ın Kültür Tarihi, Dost Kitabevi, Ankara. | |
| 4 | Arif Müfid Mansel (2004), Ege ve Yunan Tarihi, TTK, Ankara. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Harita | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 8 | 32 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||