|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TARİH | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MURAT KILIÇ (muratkilic@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Cumhuriyet dönemi kültür politiklarını kavramak | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Cumhuriyet Dönemi Kültür Politikalarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-8 Kendini bir birey olarak tanımlayabilir; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilir, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurabilir. PÇ-13 Bilişim teknolojilerini kullanabilir ve takip edebilir. PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Eğitim alanında yapılan inkılapları anlatabilir. |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | kültür değişmelerinin sebeplerini açıklayabilir. |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Cumhuriyet Dönemi kültür politikaları, kültür değişmeleri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Kültür Kavramına Tarihsel Bakış | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 2 | Kültür Politikası Geliştirme | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 3 | Osmanlı dönemi kültürel hayat | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 4 | Eğitim alanında yapılan inkılaplar | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 5 | Harf inkılabı ve kültürel hayata etkileri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 6 | Üniversite reformu | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 7 | Türk Tarihi alanında yapılan çalışmalar | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Türk dili alanında yapılan çalışmalar | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 10 | Milli kimlik inşası ve kültür politikaları | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 11 | Tek parti dönemi kültür politikalarına bakış | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 12 | demokrat parti dönemi kültür politkası | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 13 | radyo televizyon ve kültürdeğişmeleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 14 | özal dönemi kültür politikaları | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 15 | küreselleşme, kent ve kültür | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Mardin, Şerif, Yeni Osmanlılar Düşüncesinin Doğuşu, İstanbul, 1995.. | |
| 2 | Tunaya, Tarık Zafer, Türkiye’nin Siyasi Hayatında Batılılaşma Hareketleri, İstanbul, | |
| 3 | Şerafettin Turan, Türk Devrim Tarihi, Bilgi Yayınları. | |
| 4 | Mümtaz Turhan, Kültür Değişmeleri, Altınordu Yayınları. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||