|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TARİH | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HÜSEYİN SARAÇ (huseyinsarac@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Batı medeniyeti ve Osmanlı devletine etkileri. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sanayi devrimini tanımlayabilir. |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenebilir ve uygulayabilir; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir. PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Sanayi devriminin osmanlıya etkisini açıklayabilir |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir. PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Sanayi devriminin Avrupaya etkisini tanımlayabilir. |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Batıda gelişmeler, sömürgeler ve bunun dünyaya etkileri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Batıdaki gelişmelerin temelleri. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum |
| 2 | Rönesans ve reform ve sanayi devrimi. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum |
| 3 | Rönesans ve reform ve sanayi devrimi. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum |
| 4 | Rönesans ve reform ve sanayi devrimi. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum |
| 5 | Rönesans ve reform ve sanayi devrimi. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum |
| 6 | Avrupanın sanayileşmesi. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum |
| 7 | sömürgeler. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Batıdaki gelişmelerin dünyaya etkisi. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum |
| 10 | Batıdaki gelişmelerin dünyaya etkisi. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum |
| 11 | Osmanlıya etkisi ve milliyetçilik. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum |
| 12 | Osmanlıya etkisi ve milliyetçilik. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum |
| 13 | Osmanlıya etkisi ve milliyetçilik. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum |
| 14 | Osmanlı İmparatorluğunda sömürge alanları. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum |
| 15 | Cumhuriyete kalan miras. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Niyazi Berkes, Türk Yenileşme Tarihi, YKY., 2002. | |
| 2 | Karal, E. Ziya. Osmanlı Tarihi, c. 5-8, TTK, 1990. | |
| 3 | Musa Şaşmaz, Niğde, Aksaray ve Nevşehir Tarihi Üzerine, Kitabevi yay., ist., 2008. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Batı modernitesi ile ilgili kaynaklar. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 6 | 24 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 7 | 21 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||