|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TARİH (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | CAN EYÜP ÇEKİÇ (caneyupcekic@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Oryantalizmin tarihsel arka planını kavratmak | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Oryantalist düşüncenin arka planını açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-11 Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir ve bu alandaki gelişmeleri takip ederek kendini yenileyebilir. PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Oryantalizm ile Sömürgecilik arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Oryantalistlerin üzerinde durduğu ana objeleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Oryantalizmin tarihi,Oryantalistlerin bakış açısı,Batı’da Doğu’ya dair temel objeler, Oryantalizm Sömürgecilik ilişkisi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin sınırları, içeriği, hedefi üzerine bilgilendirme. | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 2 | İlk Çağ'da, Orta Çağ‘da Batı da Doğu İmajı ve Doğu araştırmaları | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 3 | Yeni ve Yakın Çağ'da Çağ’da Batı’da Doğu imajı ve Doğu araştırmaları | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 4 | Sömürgeciliğin gelişmesi | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 5 | Sömürgecilik ile Doğu araştırmaları arasındaki ilişki | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 6 | Oryantalizmin kurumsallaşması | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 7 | İngiltere’de oryantalizm Faaliyetleri | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Fransa’da oryantalizm Faaliyetleri | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 10 | Rusya’da oryantalizm faaliyetleri | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 11 | Oryantalistlerce Osmanlı devletinin araştırılması | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 12 | Türkistan araştırmaları | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 13 | Arap Dünyasının araştırılması | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 14 | Oryantalistlerin gözünde Doğulu Kadın imajı | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 15 | Sanat ve Edebiyatta Oryantast bakış açısı | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Edward Said : Şarkiyatçılık, İstanbul-2010 | |
| 2 | Yücel Bulut: Oryantalizmin Kısa Tarihi, İstanbul-2002 | |
| 3 | Onur Bilge Kula: Batı Edebiyatında Oryantalizm, İstanbul-2011 | |
| 4 | Thierry Hentch, Hayali Doğu: Batı'nın Akdenizli Doğu'ya Politik Bakışı (İstanbul: Metis, 1996) | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 11 | 55 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 11 | 55 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 182 | ||