|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İBRAHİM İLHAN (ibrahim@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ahlaki değerlerin örgüt kültürü ve imajındaki önemi, istenilen ahlaki davranışların ve değerlerin geliştirilmesi programlarının nasıl uygulanabileceği, ahlaki davranışların nasıl denetlenebileceği ve ahlaki değerlerin ihlalinde izlenebilecek yolların neler olabileceğinin öğrenilmesi dersin amacını oluşturmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İş ahlakı ve ilgili kavramları tanımlayabilir ve açıklayabilir. |
PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-6 Ulusal ve uluslararası turizm işletmelerini etkin şekilde yönetebilmek için gerekli olan önemli işletmecilik ilkelerini bilir, eleştirel şekilde değerlendirir ve uygular. PÇ-13 Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | İşletmecilikte iş ahlakının önemini açıklar. |
PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-6 Ulusal ve uluslararası turizm işletmelerini etkin şekilde yönetebilmek için gerekli olan önemli işletmecilik ilkelerini bilir, eleştirel şekilde değerlendirir ve uygular. PÇ-13 Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Etik teorilerini tanımlar ve açıklar. |
PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-6 Ulusal ve uluslararası turizm işletmelerini etkin şekilde yönetebilmek için gerekli olan önemli işletmecilik ilkelerini bilir, eleştirel şekilde değerlendirir ve uygular. PÇ-13 Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Etiğin işletmecilik disiplinleri içerisindeki rolünü açıklayabilir |
PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir. PÇ-10 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. PÇ-13 Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir. PÇ-15 Sosyal adalet, kültürel değerler ve çevreye duyarlılık gibi konularda yeterli bilince sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ahlak kavramının tanımlanması, ahlaki değerlerin kaynakları, ahlaki davranışların toplumun varlığını sürdürebilmesi açısından önemi, iş yapmada ahlakın önemi, ahlak ve örgüt kültürü arasındaki ilişkiler, ahlaki bir örgüt kültürü geliştirilmesinin önemi, ahlaki davranışları geliştirmenin yolları ve ahlaki ihlaller karşısında izlenmesi gereken tutumlar dersin kapsamını oluşturmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İş Ahlakı ve İlişkili Kavramların Tanımlanması | Kavram haritası yapma, sorular ve cevaplar, anlatma |
2 | İşletmecilikte Sosyal Sorumluluk | Anlatma yöntemi, Tartışmalar, Örnek Olaylar |
3 | Etik Kuramlarının ve Yaklaşımlarının Tanıtılması | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma |
4 | Etik Kuramlarının ve Yaklaşımlarının Tanıtılması | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma |
5 | İşletmecilik ve Yönetimde Etiksel Konular | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma |
6 | Etiksel Karar Vermede Normatif ve Psikolojik Yaklaşımlar | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma, Rol yapma |
7 | Etiksel Karar Verme Süreci | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Geleneksel Etik Kuramlarının Modern İşletmecilik Kararlarına Uygulanması | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma |
10 | Yöneticilerin Etiksel İkilemleri | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma, Rol yapma, Drama |
11 | Etiksel Davranış Yönetimi | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma |
12 | Örgütsel Bir Kültür Olarak Etik; Etiksel Örgüt Kültürü Yaratılması | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma |
13 | Ağırlama Endüstrisinde Etiksel Davranış Yönetimi | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma |
14 | Turizm Yönetimi Etiğinde Seçilmiş Konular ve Örnek Olaylar | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma |
15 | Genel Tekrar | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İbrahim İLHAN, Turizmde İş Ahlakı, Ders Notları, Nevşehir Turizm Fakültesi, Nevşehir, 2000. | |
2 | Linda K. TREVINO and Katherine A. NELSON, Managing Business Ethics: Straight Talk About How to Do It Right, John Wiley & Sons, Inc., New York,1995 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Linda K. TREVINO and Katherine A. NELSON, MANAGING BUSINESS ETHICS: Straight Talk About How to Do It Right, John Wiley & Sons, Inc., New York,1995. Elizabeth P TIERNEY, İş Ahlakı, Rota Yayınları, İstanbul, 1997. Francis P. McHUGH, İş Ahlakı, TÜSİAD, Yayın No, TÜSİAD - T / 92, 8 - 154, İstanbul, 1992. İnayet PEHLİVAN, Yönetsel, Mesleki ve Örgütsel ETİK, Pegem, Ankara, 1998. Tom L. BEAUCHAMP and Norman E. BOWIE, Ethical Theory and Business, Fifth Edition, Prentice Hall, New Jersey, 1997. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |