|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MATEMATİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HAYRULLAH ÖZİMAMOĞLU (h.ozimamoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEZER SORGUN, HAYRULLAH ÖZİMAMOĞLU, HATİCE TOPCU, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı Sayılar teorisi hakkındaki bilgilerin öğrenilmesinde örgenciye destek olmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sayılar Teorisi ile ilgili temel ve genel kavramları anlaması |
PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Tamsayılar üzerinde bölünebilme kavramını kullanabilir. |
PÇ-3 Günlük hayattaki bazı problemlerin Matematiksel modellerini tanımlar, eleştirel bir açı ile değerlendirir, teorik ve uygulamalı bilgilerle analiz eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Asal sayılar ile ilgili sonuçları kullanır. |
PÇ-7 Alanıyla ilgili öğrenme ihtiyaçlarını belirler. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Kongrüans kavramı ile ilgili teoriyi öğrenir ilgili problemleri çözer. |
PÇ-11 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bölünebilme, Asal sayılar, Kongrüanslar, Kongrüansların çözümü, Euler fonksiyonu, Fermat, Euler ve Wilson Teoremleri, Lineer kongrüanslar, Lineer olmayan kongrüanslar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Bölünebilme | problem çözme |
| 2 | Asal sayılar | problem çözme |
| 3 | Kongrüanslar | problem çözme |
| 4 | Kongrüanslar | problem çözme |
| 5 | Kongrüanslar | problem çözme |
| 6 | Kongrüans çözümleri | problem çözme |
| 7 | Kongrüans çözümleri | problem çözme |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kongrüans çözümleri | problem çözme |
| 10 | Euler Fonksiyonu | problem çözme |
| 11 | Fermat, Euler ve Wilson Teoremleri | problem çözme |
| 12 | Lineer Kongrüanslar | problem çözme |
| 13 | Lineer Kongrüanslar | problem çözme |
| 14 | Lineer olmayan kongrüanslar | problem çözme |
| 15 | Lineer olmayan kongrüanslar | problem çözme |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | H. Altındiş, “Sayılar Teorisi ve Uygulamaları” Kayseri 1999. | |
| 2 | K.H. Rosen, “ Elementary Number Theory and Its Applications, Addison-Wesley 1993 | |
| 3 | H.M. Stark , “ An Introduction to Number Theory ”, Markham Pub. Co., 1970 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Sayılar Teorisi kitapları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||