|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MATEMATİK (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZARİFE ZARARSIZ (zarifezararsiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ZARİFE ZARARSIZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı bulanık sayıların dizi uzayları hakkında temel bilgileri vermektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Fuzzy küme, alfa- kesim kavramı öğrenilir. |
PÇ-1 Özgün bir konu tasarlayabilir ve araştırabilir; yeni, farklı ve/veya karmaşık konuları kavrar.
PÇ-2 Daha önceki eğitim süreçlerinde edindikleri bilgi ve deneyimlerin üzerine güncel ve ileri düzeyde matematik bilgilerini ekleyerek, matematiğin tüm yönlerini kavrar ve bu alana yenilik getirebilecek seviyede birikimlerini derinleştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kapalı intervaller ve onların aritmetik özellikleri bilinir |
PÇ-1 Özgün bir konu tasarlayabilir ve araştırabilir; yeni, farklı ve/veya karmaşık konuları kavrar.
PÇ-2 Daha önceki eğitim süreçlerinde edindikleri bilgi ve deneyimlerin üzerine güncel ve ileri düzeyde matematik bilgilerini ekleyerek, matematiğin tüm yönlerini kavrar ve bu alana yenilik getirebilecek seviyede birikimlerini derinleştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Fuzzy sayı, üçgen fuzzy sayı, yamuk fuzzy sayıya örnek verilir |
PÇ-1 Özgün bir konu tasarlayabilir ve araştırabilir; yeni, farklı ve/veya karmaşık konuları kavrar.
PÇ-2 Daha önceki eğitim süreçlerinde edindikleri bilgi ve deneyimlerin üzerine güncel ve ileri düzeyde matematik bilgilerini ekleyerek, matematiğin tüm yönlerini kavrar ve bu alana yenilik getirebilecek seviyede birikimlerini derinleştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | bazı özel fuzzy sayılar kavramlarını bilir. |
PÇ-1 Özgün bir konu tasarlayabilir ve araştırabilir; yeni, farklı ve/veya karmaşık konuları kavrar.
PÇ-2 Daha önceki eğitim süreçlerinde edindikleri bilgi ve deneyimlerin üzerine güncel ve ileri düzeyde matematik bilgilerini ekleyerek, matematiğin tüm yönlerini kavrar ve bu alana yenilik getirebilecek seviyede birikimlerini derinleştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Fuzzy küme, alfa- kesim kavramı, Kapalı intervaller ve onların aritmetik özellikleri, Fuzzy sayı, üçgen fuzzy sayı, yamuk fuzzy sayı, bazı özel fuzzy sayılar, fuzzy sayıların temel aritmetik özellikleri, fuzzy sayıların kümesi üzerindeki uzaklık fonksiyonu, Fuzzy sayılar kümesinin tamlığı | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Fuzzy küme | Sözlü anlatım, soru cevap, problem çözme |
2 | alfa- kesim kavramı, | Sözlü anlatım, soru cevap, problem çözme |
3 | Kapalı intervaller ve onların aritmetik özellikleri | Sözlü anlatım, soru cevap, problem çözme |
4 | Fuzzy sayı, üçgen fuzzy sayı, yamuk fuzzy sayı, bazı özel fuzzy sayılar | Sözlü anlatım, soru cevap, problem çözme |
5 | fuzzy sayıların temel aritmetik özellikleri | Sözlü anlatım, soru cevap, problem çözme |
6 | fuzzy sayıların kümesi üzerindeki uzaklık fonksiyonları | Sözlü anlatım, soru cevap, problem çözme |
7 | fuzzy sayıların kümesi üzerindeki uzaklık fonksiyonları | Sözlü anlatım, soru cevap, problem çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | fuzzy sayıların kümesi üzerindeki uzaklık fonksiyonları | Sözlü anlatım, soru cevap, problem çözme |
10 | Fuzzy sayılar kümesinin tamlığı | Sözlü anlatım, soru cevap, problem çözme |
11 | Yakınsak fuzzy sayı dizileri ve seviye yakınsaklık | Sözlü anlatım, soru cevap, problem çözme |
12 | Yakınsak fuzzy sayı dizileri ve seviye yakınsaklık | Sözlü anlatım, soru cevap, problem çözme |
13 | Yakınsak fuzzy sayıların dizilerinin uzayı | Sözlü anlatım, soru cevap, problem çözme |
14 | Yakınsak fuzzy sayıların dizilerinin uzayının tamlığı. | Sözlü anlatım, soru cevap, problem çözme |
15 | Yakınsak fuzzy sayıların dizilerinin uzayının tamlığı. | Sözlü anlatım, soru cevap, problem çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Summability Theory and Its Applications, Feyzi Başar. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bu dersle ilgili kitap ve internet. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 4 | 1 | 5 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 18 | 54 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 18 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 2 | 15 | 30 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 15 | 30 |
Final Sınavı | 2 | 15 | 30 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |