|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | FİZİK (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEZEN AKSÖZ (sezenaksoz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Sözlü sunu ve tartışma becerisi kazandırmak -Tez çalışmasının hedeflerini belirlemek, çalışmanın yol haritasını oluşturmak | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bilimsel bilgiyi sözlü olarak sunabilir |
PÇ-9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilir. PÇ-10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve tartışabilir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Elde ettiği bilimsel sonuçları değerlendirip sunar. |
PÇ-1 Lisansüstü eğitim yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir. PÇ-5 Özgün bir konuyu araştırabilir, kavrayabilir, tasarlayabilir, uyarlayabilir ve uygulayabilir. PÇ-9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilir. PÇ-11 Araştırmalarının bitiminde tezini yazabilir ve savunabilir. |
|
| DÖÇ-3 | Tezini alanında uzman kişiler tarafından oluşmuş jüri karşısında savunur. |
PÇ-3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilir ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur. PÇ-9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilir. PÇ-11 Araştırmalarının bitiminde tezini yazabilir ve savunabilir. |
|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Tez çalışmasının sunumu | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Bilimsel araştırma süreci; araştırma konusunun seçimi; araştırmanın sınırlarının belirlenmesi | Konu anlatımı |
| 2 | Kaynakların taranması, Hipotez ve stratji geliştirme, Araştıma stratejilerinin belirlenmesi | Konu anlatımı |
| 3 | Araştırma evreni ve örnekleme, Ana kitlenin Tanımı, Örnekleme Çevresi, Örnekleme Yöntemi, | Konu anlatımı |
| 4 | Nicel araştırma Yöntemleri; Verilerin analize hazırlanması, Ölçme ve Ölçme hataları, Veri hazırlama süreci | Konu anlatımı |
| 5 | Nicel araştırma Yöntemleri; Verilerin analize hazırlanması, Ölçme ve Ölçme hataları, Veri hazırlama süreci | Konu anlatımı |
| 6 | Nitel Araştırma Yöntemleri, Nitel Araştırmanın Mantığı | Konu anlatımı |
| 7 | Araştırmada kullanılan Yöntemler, İz sürme çalışmaları, Paydaş analizi, Örnek Olay Yöntemi | Konu anlatımı |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Araştırma Raporunun Hazırlanması, Araştırmanın içeriğinin Oluşturulması, Yazımda Kullanılması Gereken Uslup | Konu anlatımı |
| 10 | Araştırma raporunun Biçim ve kapsamı | Konu anlatımı |
| 11 | Araştırma Raporunun Yazım Kuralları | Konu anlatımı |
| 12 | Araştırma Etiği, Bilimsel Etik Kuralları | Konu anlatımı |
| 13 | Araştırma Raporunun hazırlanmasında istatistiki uygulamalar | Konu anlatımı, soru cevap, örnek uygulama |
| 14 | Etkili sunum teknikleri | Soru cevap,örnek uygulama |
| 15 | Hazırlanmış bir konunun sunumu | Sunum |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | online veri tabanlari | |
| 2 | kutuphane | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Çalışma ile ilgisi olan her türlü kaynak | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 14 | 1 | 40 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | 14 | 2 | 60 |
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 8 | 14 | 112 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 8 | 14 | 112 |
| c) Performans Ödevi | 8 | 12 | 96 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 8 | 12 | 96 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 8 | 12 | 96 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 540 | ||