|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LÜTFİ BUYRUK (buyruk@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Restoran yönetimi fonksiyonlarının neler olduğunun ve bu fonksiyonların uyumlu bir şekilde yerine getirilmesinin öğrenciye anlatılması. Bu ders sonunda öğrencilerin restoran konseptinin oluşturulması, menü geliştirme, bütçeleme ve cost kontrol, restoranın işgören ihtiyacının karşılanması, satın alma , bar ve içecek kontrolü ve yönetimi konularında yeterli bilgi düzeyine ulaşması hedeflenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kar amacı güden ve kar amacı gütmeyen yiyecek içecek işletmeleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. Bu bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar PÇ-3 Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir. Bu süreçleri analiz eder, planlar, uygular, denetler ve gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırır ve geliştirir. Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren hizmet süreçlerini ve işleri yönetir veya dönüştürür PÇ-9 Kendini ve zamanı yönetir ve öz eleştiri yapar. Alanı ile ilgili planlayabilme, örgütleme, koordinasyon, yöneltme ve kontrol fonksiyonlarını yerine getirir, karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda teknik ve mesleki faaliyetleri veya projeleri yönetir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Restoran işletmesinin yönetim sürecini kavrar ve uygulayabilir. |
PÇ-3 Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir. Bu süreçleri analiz eder, planlar, uygular, denetler ve gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırır ve geliştirir. Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren hizmet süreçlerini ve işleri yönetir veya dönüştürür PÇ-4 Alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri, örgütün bölümleri ve birbirleriyle ilişkileri ve etkileşimleri, yönetimi, politikaları ve stratejileri konularında bilgi sahibidir. Alanı ile ilgili hizmet verme politika ve stratejilerini kullanır, hizmet süreçlerini tüketiciyi tatmin edecek biçimde yerine getirir, gözden geçirir, geliştirir, değerlendirir, hizmet sürecini etkileyecek sorunlara çözüm bulur ve tüketici tatminini ölçme araçları geliştirir ve kullanır PÇ-9 Kendini ve zamanı yönetir ve öz eleştiri yapar. Alanı ile ilgili planlayabilme, örgütleme, koordinasyon, yöneltme ve kontrol fonksiyonlarını yerine getirir, karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda teknik ve mesleki faaliyetleri veya projeleri yönetir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Restoran işletmeciliğinde maliyet kontrol, finansal analizler ve düzeltici eylemleri kavrar. |
PÇ-1 Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. Bu bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar PÇ-3 Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir. Bu süreçleri analiz eder, planlar, uygular, denetler ve gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırır ve geliştirir. Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren hizmet süreçlerini ve işleri yönetir veya dönüştürür PÇ-12 Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ve uygulamaları ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder ve uygulamada kullanır. Daha fazla sorumluluk alabilmek için bilgi, beceri ve yetkinliklerini arttırarak kişisel ve mesleki olarak kendi kendine öğrenmek suretiyle bu bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle günceller ve kendini sürekli geliştirir |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yiyecek-içecek servisinin tarihi, Modern restoran kuruluşu, Finans yönetimi/kontrolü süreci, Yiyecek ve içecekler için standart reçetelerin geliştirilmesi ve bu reçetelerin uygulaması ve kontrolü süreci, Planlama ve kontrol aracı olarak Bütçeleme, Menü oluşturulması ve analizi, Menüyü pazarlama, Satış promosyonları ve halkla ilişkiler, Satın alma Muhasebe Cost kontrol, finansal analizler ve düzeltici eylemler, Gelir kontrolü ve kayıpları engelleme önlemleri, Kariyer yönetimi, insan kaynakları, işgörenler ve restoran servisinde etik, Liderlik ve Restoran inceleme gezisi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yiyecek-içecek servisinin tarihi | Sözlü anlatım, tartışma |
2 | Modern restoran kuruluşu | Sözlü anlatım, tartışma |
3 | Finans yönetimi/kontrolü süreci | Sözlü anlatım, tartışma |
4 | Yiyecek ve içecekler için standart reçetelerin geliştirilmesi ve bu reçetelerin uygulaması ve kontrolü süreci | Sözlü anlatım, tartışma |
5 | Planlama ve kontrol aracı olarak Bütçeleme | Sözlü anlatım, tartışma |
6 | Menü oluşturulması ve analizi-Menüyü pazarlama | Sözlü anlatım, tartışma |
7 | Satış promosyonları ve halkla ilişkiler | Sözlü anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Satın alma | Sözlü anlatım, tartışma |
10 | Muhasebe | Sözlü anlatım, tartışma |
11 | Maliyet kontrol, finansal analizler ve düzeltici eylemler | Sözlü anlatım, tartışma |
12 | Gelir kontrolü ve kayıpları engelleme önlemleri | Sözlü anlatım, tartışma |
13 | Kariyer yönetimi, insan kaynakları, işgörenler ve restoran servisinde etik | Sözlü anlatım, tartışma |
14 | Liderlik | Sözlü anlatım, tartışma |
15 | Restoran inceleme gezisi | Gözlem, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ninemeier, j. D. & Hayes, D. K. (2005). Restaurant Operations Management: Principles and Practices. New Jersey: | |
2 | DENİZER, Dündar (2005), Konaklama İşletmelerinde Yiyecek ve İçecek Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara. | |
3 | Walker, J. R. (2007). The Restaurant: From Concept to Operation. (5th Ed.). USA: John Wiley & Sons, Inc. | |
4 | Karamustafa, Kurtuluş (2018) Yiyecek İçecek Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 13 | 13 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 3 | 3 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |