|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET KAYA (akaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türk beslenme kültüründen yola çıkarak, Türk kültüründe mutfak ve önemini anlatmak, Türk mutfağında kullanılan malzemeler ve yemeklerin öğretilmesi. Türkiye coğrafyasında bölgelerin yemek kültürlerinin ve en bilinen yemeklerinin öğrencilere anlatılması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türk mutfağının genel özelliklerini ve Türk kültüründe yemeğin önemini bilir. |
PÇ-1 Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. Bu bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar PÇ-8 Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur PÇ-12 Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ve uygulamaları ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder ve uygulamada kullanır. Daha fazla sorumluluk alabilmek için bilgi, beceri ve yetkinliklerini arttırarak kişisel ve mesleki olarak kendi kendine öğrenmek suretiyle bu bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle günceller ve kendini sürekli geliştirir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türk mutfağında kullanılan malzemeler ve gıda maddelerini bilir. |
PÇ-3 Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir. Bu süreçleri analiz eder, planlar, uygular, denetler ve gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırır ve geliştirir. Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren hizmet süreçlerini ve işleri yönetir veya dönüştürür PÇ-8 Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türklerin beslenme alışkanlıklarını bilirler. |
PÇ-11 Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar. Ekip üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve ekibi yönetir PÇ-15 Alanı ile ilgili etik değerlere bağlı kalır ve sosyal sorumluluk sahibidir. Alanı ile ilgili işleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır. PÇ-16 Hizmet sunulan kişilerin özel hayatlarının mahremiyeti ve gizliliği konusunda yeterli bilince sahiptir ve bu konuda gerekli tedbirleri alır. Temel hak ve hürriyetleri gözetir, insanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur; hoşgörü ve saygı gösterir. Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme alanının gerektirdiği şekilde özen gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Türkiye’de bölgelere göre yemek kültürlerini bilir. |
PÇ-1 Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. Bu bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar PÇ-3 Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir. Bu süreçleri analiz eder, planlar, uygular, denetler ve gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırır ve geliştirir. Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren hizmet süreçlerini ve işleri yönetir veya dönüştürür |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Geçmişten günümüze Türk beslenme kültürü Türk mutfağında kullanılan malzemeler Türk mutfağında çorbalar Türk mutfağında etler, tavuklar ve ördekler Türk mutfağında hamur işleri, börekler, dolmalar Türk mutfağında tatlılar, sorbeler ve şerbetler Türk mutfağında balıklar ve mezeler Marmara bölgesi yemekleri Ege bölgesi yemekleri İç Anadolu bölgesi yemekleri Akdeniz bölgesi yemekleri Doğu Anadolu bölgesi yemekleri Güneydoğu Anadolu bölgesi yemekleri Karadeniz bölgesi yemekleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Geçmişten günümüze Türk beslenme kültürü | Konu anlatımı ve tartışma |
2 | Türk mutfağında kullanılan malzemeler | Konu anlatımı ve tartışma |
3 | Türk mutfağında çorbalar | Konu anlatımı ve tartışma |
4 | Türk mutfağında etler, tavuklar ve ördekler | Konu anlatımı ve tartışma |
5 | Türk mutfağında hamur işleri, börekler, dolmalar | Konu anlatımı ve tartışma |
6 | Türk mutfağında tatlılar, sorbeler ve şerbetler | Konu anlatımı ve tartışma |
7 | Türk mutfağında balıklar ve mezeler | Konu anlatımı ve tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Marmara bölgesi yemekleri | Konu anlatımı ve tartışma |
10 | Ege bölgesi yemekleri | Konu anlatımı ve tartışma |
11 | İç Anadolu bölgesi yemekleri | Konu anlatımı ve tartışma |
12 | Akdeniz bölgesi yemekleri | Konu anlatımı ve tartışma |
13 | Doğu Anadolu bölgesi yemekleri | Konu anlatımı ve tartışma |
14 | Güneydoğu Anadolu bölgesi yemekleri | Konu anlatımı ve tartışma |
15 | Karadeniz bölgesi yemekleri | Konu anlatımı ve tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Halıcı, N. (2009). Türk Mutfağı. Oğlak Yayıncılık. | |
2 | Necip Usta,(1992)Türk Mutfak Sanatı. İstanbul:Remzi Kitabevi | |
3 | Deniz Gürsoy,(1995)Yemek ve Yemekçiliğin Evrimi.İstanbul:Kurtiş Matbaacılık san.ve.tic.ltd.şti. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 1 | 3 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 2 | 4 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |