|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NİHAT ÇEŞMECİ (nihat@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin turizm coğrafyası ile ilgili temel kavramlar ve konular hakkında bilgi sahibi olmalarını ve Türkiye’deki turizm arzını (özellikle turistik çekicilikleri) yakından tanıyarak öğrenmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Coğrafya, turizm coğrafyası, rekreasyon, boş zaman kavramlarını ve bunlar arasındaki ilişkiyi açıklayabilir |
PÇ-1 Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. Bu bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar PÇ-6 Alanındaki ve yakın alanlardaki önemli sorunlar, alternatif çözüm yolları ve alanına özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibidir. Alanı ile ilgili konu ve sorunlarla ilgili olarak bilgileri analiz eder, sorunların çözümünde farklı seçenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, uygun araştırma yöntemlerini kullanarak proje ve araştırmalar planlar, gerçekleştirir, sonuçları açık ve anlaşılır bir şekilde sunar, karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda, sorunların çözümünde özgün ve özerk olur ve kendi başına karar verir PÇ-18 Türkiye ve Dünya tarihinin yanısıra kültür ve coğrafya hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Turizm arzı ve talebinin coğrafi dağılımını ve bunu etkileyen faktörleri açıklayabilir |
PÇ-1 Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. Bu bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar PÇ-6 Alanındaki ve yakın alanlardaki önemli sorunlar, alternatif çözüm yolları ve alanına özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibidir. Alanı ile ilgili konu ve sorunlarla ilgili olarak bilgileri analiz eder, sorunların çözümünde farklı seçenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, uygun araştırma yöntemlerini kullanarak proje ve araştırmalar planlar, gerçekleştirir, sonuçları açık ve anlaşılır bir şekilde sunar, karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda, sorunların çözümünde özgün ve özerk olur ve kendi başına karar verir PÇ-18 Türkiye ve Dünya tarihinin yanısıra kültür ve coğrafya hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Dünya turizminin genel yapısını ve uluslar arası turist akışlarının yönünü örneklerle açıklayabilir |
PÇ-1 Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. Bu bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar PÇ-7 Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip eder, akılcı analizler yapar, yorumlar, katkı sağlar ve değişimlere uyum sağlar. PÇ-18 Türkiye ve Dünya tarihinin yanısıra kültür ve coğrafya hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Türkiye’nin temel turistik çekiciliklerini ve özelliklerini sıralayabilir |
PÇ-6 Alanındaki ve yakın alanlardaki önemli sorunlar, alternatif çözüm yolları ve alanına özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibidir. Alanı ile ilgili konu ve sorunlarla ilgili olarak bilgileri analiz eder, sorunların çözümünde farklı seçenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, uygun araştırma yöntemlerini kullanarak proje ve araştırmalar planlar, gerçekleştirir, sonuçları açık ve anlaşılır bir şekilde sunar, karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda, sorunların çözümünde özgün ve özerk olur ve kendi başına karar verir PÇ-8 Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur PÇ-18 Türkiye ve Dünya tarihinin yanısıra kültür ve coğrafya hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Coğrafya ve Turizm İlişkisi. Turizm Coğrafyası ile İlgili Kavramlar. Turizm Talebinin Coğrafi Dağılımı. Turizm Arzının Coğrafi Dağılımı. Dünya Turizmi ve Uluslararası Turist Akışı. Türkiye’de Turizm ve Turist Akış Koridorları. Türkiye’de Turizm Arzının Bölgesel Dağılımı. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Coğrafya ve Turizm Coğrafyası ile İlgili Temel Kavramlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
2 | Rekreasyon, Boş Zaman, Coğrafya ve Turizm İlişkisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
3 | Turizm Arzı ve Coğrafi Dağılımı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
4 | Turizm Talebi ve Coğrafi Dağılımı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
5 | Dünya Turizmi ve Uluslararası Turist Akışı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
6 | Türkiye’nin Dünya Turizmindeki Yeri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
7 | Akdeniz Bölgesi’nde Bulunan Turistik Çekicilikler | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ege Bölgesi’nde Bulunan Turistik Çekicilikler | Anlatım |
10 | Marmara Bölgesi’nde Bulunan Turistik Çekicilikler | Anlatım |
11 | Marmara Bölgesi’nde Bulunan Turistik Çekicilikler | Anlatım |
12 | İç Anadolu Bölgesi’nde Bulunan Turistik Çekicilikler | Anlatım |
13 | Karadeniz Bölgesi’nde Bulunan Turistik Çekicilikler | Anlatım |
14 | Doğu Anadolu Bölgesi’nde Bulunan Turistik Çekicilikler | Anlatım |
15 | Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde Bulunan Turistik Çekicilikler | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Şenol, Fazıl. (2008). Turizm Coğrafyası, Detay Yayıncılık: Ankara. | |
2 | Gürdal, Mehmet. (2001). Türkiye Turizm Coğrafyası, Muğla Üniversitesi: Muğla. | |
3 | Doğaner, Suna. (2001). Türkiye Turizm Coğrafyası, Çantay Kitabevi: İstanbul | |
4 | Hall, C.M., S.J. Page. (1999). The Geography of Tourism and Recreation: Environment, Place and Space, Routledge. | |
5 | Hudman, L.E.; R.E. Jackson; Geography of Travel and Tourism, Delmar Publishers,1999 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 7 | 7 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 3 | 3 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |