Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM FAKÜLTESİ / T218 - TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK

Kodu: T218 Adı: TURİZM COĞRAFYASI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı NİHAT ÇEŞMECİ (nihat@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin turizm coğrafyası ile ilgili temel kavramlar ve konular hakkında bilgi sahibi olmalarını ve Türkiye’deki turizm arzını (özellikle turistik çekicilikleri) yakından tanıyarak öğrenmelerini sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Coğrafya, turizm coğrafyası, rekreasyon, boş zaman kavramlarını ve bunlar arasındaki ilişkiyi açıklayabilir PÇ-1 Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. Bu bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar
PÇ-6 Alanındaki ve yakın alanlardaki önemli sorunlar, alternatif çözüm yolları ve alanına özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibidir. Alanı ile ilgili konu ve sorunlarla ilgili olarak bilgileri analiz eder, sorunların çözümünde farklı seçenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, uygun araştırma yöntemlerini kullanarak proje ve araştırmalar planlar, gerçekleştirir, sonuçları açık ve anlaşılır bir şekilde sunar, karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda, sorunların çözümünde özgün ve özerk olur ve kendi başına karar verir
PÇ-18 Türkiye ve Dünya tarihinin yanısıra kültür ve coğrafya hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Turizm arzı ve talebinin coğrafi dağılımını ve bunu etkileyen faktörleri açıklayabilir PÇ-1 Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. Bu bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar
PÇ-6 Alanındaki ve yakın alanlardaki önemli sorunlar, alternatif çözüm yolları ve alanına özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibidir. Alanı ile ilgili konu ve sorunlarla ilgili olarak bilgileri analiz eder, sorunların çözümünde farklı seçenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, uygun araştırma yöntemlerini kullanarak proje ve araştırmalar planlar, gerçekleştirir, sonuçları açık ve anlaşılır bir şekilde sunar, karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda, sorunların çözümünde özgün ve özerk olur ve kendi başına karar verir
PÇ-18 Türkiye ve Dünya tarihinin yanısıra kültür ve coğrafya hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Dünya turizminin genel yapısını ve uluslar arası turist akışlarının yönünü örneklerle açıklayabilir PÇ-1 Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. Bu bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar
PÇ-7 Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip eder, akılcı analizler yapar, yorumlar, katkı sağlar ve değişimlere uyum sağlar.
PÇ-18 Türkiye ve Dünya tarihinin yanısıra kültür ve coğrafya hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Türkiye’nin temel turistik çekiciliklerini ve özelliklerini sıralayabilir PÇ-6 Alanındaki ve yakın alanlardaki önemli sorunlar, alternatif çözüm yolları ve alanına özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibidir. Alanı ile ilgili konu ve sorunlarla ilgili olarak bilgileri analiz eder, sorunların çözümünde farklı seçenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, uygun araştırma yöntemlerini kullanarak proje ve araştırmalar planlar, gerçekleştirir, sonuçları açık ve anlaşılır bir şekilde sunar, karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda, sorunların çözümünde özgün ve özerk olur ve kendi başına karar verir
PÇ-8 Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur
PÇ-18 Türkiye ve Dünya tarihinin yanısıra kültür ve coğrafya hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Coğrafya ve Turizm İlişkisi. Turizm Coğrafyası ile İlgili Kavramlar. Turizm Talebinin Coğrafi Dağılımı. Turizm Arzının Coğrafi Dağılımı. Dünya Turizmi ve Uluslararası Turist Akışı. Türkiye’de Turizm ve Turist Akış Koridorları. Türkiye’de Turizm Arzının Bölgesel Dağılımı.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Coğrafya ve Turizm Coğrafyası ile İlgili Temel Kavramlar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi
2 Rekreasyon, Boş Zaman, Coğrafya ve Turizm İlişkisi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi
3 Turizm Arzı ve Coğrafi Dağılımı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi
4 Turizm Talebi ve Coğrafi Dağılımı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi
5 Dünya Turizmi ve Uluslararası Turist Akışı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi
6 Türkiye’nin Dünya Turizmindeki Yeri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi
7 Akdeniz Bölgesi’nde Bulunan Turistik Çekicilikler Anlatım
8 Ara Sınav
9 Ege Bölgesi’nde Bulunan Turistik Çekicilikler Anlatım
10 Marmara Bölgesi’nde Bulunan Turistik Çekicilikler Anlatım
11 Marmara Bölgesi’nde Bulunan Turistik Çekicilikler Anlatım
12 İç Anadolu Bölgesi’nde Bulunan Turistik Çekicilikler Anlatım
13 Karadeniz Bölgesi’nde Bulunan Turistik Çekicilikler Anlatım
14 Doğu Anadolu Bölgesi’nde Bulunan Turistik Çekicilikler Anlatım
15 Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde Bulunan Turistik Çekicilikler Anlatım
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Şenol, Fazıl. (2008). Turizm Coğrafyası, Detay Yayıncılık: Ankara.
2 Gürdal, Mehmet. (2001). Türkiye Turizm Coğrafyası, Muğla Üniversitesi: Muğla.
3 Doğaner, Suna. (2001). Türkiye Turizm Coğrafyası, Çantay Kitabevi: İstanbul
4 Hall, C.M., S.J. Page. (1999). The Geography of Tourism and Recreation: Environment, Place and Space, Routledge.
5 Hudman, L.E.; R.E. Jackson; Geography of Travel and Tourism, Delmar Publishers,1999
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 7 7
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 3 3
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 4 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 6 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60