Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM FAKÜLTESİ / T329 - TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK

Kodu: T329 Adı: HİZMET PAZARLAMASI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SUZAN ÇOBAN (suzan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
EMİR ERDEN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin hizmet pazarlaması ile ilgili kavramları ve konuları anlamalarını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Hizmet pazarlaması karmasını açıklayabilir. PÇ-3 Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir. Bu süreçleri analiz eder, planlar, uygular, denetler ve gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırır ve geliştirir. Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren hizmet süreçlerini ve işleri yönetir veya dönüştürür
PÇ-7 Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip eder, akılcı analizler yapar, yorumlar, katkı sağlar ve değişimlere uyum sağlar.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Hizmetlerin özelliklerini açıklayabilir. PÇ-1 Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. Bu bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar
PÇ-3 Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir. Bu süreçleri analiz eder, planlar, uygular, denetler ve gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırır ve geliştirir. Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren hizmet süreçlerini ve işleri yönetir veya dönüştürür
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Hizmet kalitesi unsurlarını açıklayabilir PÇ-3 Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir. Bu süreçleri analiz eder, planlar, uygular, denetler ve gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırır ve geliştirir. Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren hizmet süreçlerini ve işleri yönetir veya dönüştürür
PÇ-4 Alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri, örgütün bölümleri ve birbirleriyle ilişkileri ve etkileşimleri, yönetimi, politikaları ve stratejileri konularında bilgi sahibidir. Alanı ile ilgili hizmet verme politika ve stratejilerini kullanır, hizmet süreçlerini tüketiciyi tatmin edecek biçimde yerine getirir, gözden geçirir, geliştirir, değerlendirir, hizmet sürecini etkileyecek sorunlara çözüm bulur ve tüketici tatminini ölçme araçları geliştirir ve kullanır
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Hizmet pazarlamasında başlıca pazarlama yaklaşımlarını açıklayabilir. PÇ-1 Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. Bu bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar
PÇ-3 Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir. Bu süreçleri analiz eder, planlar, uygular, denetler ve gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırır ve geliştirir. Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren hizmet süreçlerini ve işleri yönetir veya dönüştürür
PÇ-4 Alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri, örgütün bölümleri ve birbirleriyle ilişkileri ve etkileşimleri, yönetimi, politikaları ve stratejileri konularında bilgi sahibidir. Alanı ile ilgili hizmet verme politika ve stratejilerini kullanır, hizmet süreçlerini tüketiciyi tatmin edecek biçimde yerine getirir, gözden geçirir, geliştirir, değerlendirir, hizmet sürecini etkileyecek sorunlara çözüm bulur ve tüketici tatminini ölçme araçları geliştirir ve kullanır
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
hizmet kavramı,hizmet işletmelri, pazarlama karması, insan faktörü ve fiziksel kanıtlar, talep ve kapasite yönetimi, hizmet pazarlaması ve yeni yaklaşımlar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Hizmet kavramı ve hizmetlerin özellikleri Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
2 Hizmetlerin sınıflandırılması, hizmetler ve çevre Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
3 Pazarlama karması: ürün ve dağıtım Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
4 Pazarlama karması: fiyat ve tutundurma Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
5 Halkla ilişkiler, kişisel satış ve doğrudan pazarlama Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
6 Hizmet pazarlamasında insan faktörü Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
7 Fiziksel kanıtlar Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
8 Ara Sınav
9 Hizmet işletmelerinde talep yönetimi Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
10 Hizmet işletmelerinde kapasite yönetimi Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
11 Hizmet kalitesi ve boyutları Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
12 Hizmet kalitesi modeli Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
13 Hizmet kalitesinin geliştirilmesi Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
14 Hizmet karşılaşması Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
15 İlişkisel pazarlama Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Öztürk Ayşe, Hizmet pazarlaması, Birlik yayınları, Eskişehir, 2000
2 Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri, (ed: Remzi Altunışık), İstanbul: Beta yay. 2015
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, projeksiyon, yazı tahtası

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 3 6
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 3 6
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 3 9
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 3 9
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60