Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM FAKÜLTESİ / T310 - TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK

Kodu: T310 Adı: SEÇMELİ SEMİNER DERSİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GAYE DENİZ (gaye.yuksel@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
METİN KAPLAN, GAYE DENİZ, HAKAN VAHİT ERKUTLU,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu derste öğrenciler turizm işletmeciliği ve otelcilik ile ilgili olarak hazırladıkları bir konuyu derste sunmaktadırlar

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Araştırılacak konuyu tespit edebilir PÇ-1 Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. Bu bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar
PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır
PÇ-14 Bilişim ve iletişim teknolojilerini en az alanının gerektirdiği düzeyde kullanır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Araştırmanın sınırlarını belirleyebilir PÇ-1 Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. Bu bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar
PÇ-6 Alanındaki ve yakın alanlardaki önemli sorunlar, alternatif çözüm yolları ve alanına özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibidir. Alanı ile ilgili konu ve sorunlarla ilgili olarak bilgileri analiz eder, sorunların çözümünde farklı seçenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, uygun araştırma yöntemlerini kullanarak proje ve araştırmalar planlar, gerçekleştirir, sonuçları açık ve anlaşılır bir şekilde sunar, karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda, sorunların çözümünde özgün ve özerk olur ve kendi başına karar verir
PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır
PÇ-14 Bilişim ve iletişim teknolojilerini en az alanının gerektirdiği düzeyde kullanır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Veri toplayabilir, analiz edebilir ve yorumlayabilir PÇ-1 Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. Bu bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar
PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır
PÇ-14 Bilişim ve iletişim teknolojilerini en az alanının gerektirdiği düzeyde kullanır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Konuyu yazılı olarak ifade edebilir PÇ-1 Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. Bu bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar
PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır
PÇ-14 Bilişim ve iletişim teknolojilerini en az alanının gerektirdiği düzeyde kullanır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Bilimsel araştırma sürecini açıklayabilir PÇ-1 Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. Bu bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar
PÇ-3 Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir. Bu süreçleri analiz eder, planlar, uygular, denetler ve gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırır ve geliştirir. Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren hizmet süreçlerini ve işleri yönetir veya dönüştürür
PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Seçilen konular ikincil kaynaklara dayalı olarak hazırlanacak ve sunulacaktır
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Araştırmada Konu Seçimi Araştırmanın Amacı Sözlü anlatım
2 Araştırma Yönteminin Seçimi Bulgular ve Yorum/Tartışma Bilimsel Araştırmalarda Etik Sözlü anlatım
3 Evren Örneklem Sözlü anlatım
4 Örnekleme Yöntemleri Örneklem Büyüklüğünün (Hacminin) Saptanması Sözlü anlatım
5 Veri Kavramı Veri Toplama Teknikleri Geçerlik ve Güvenilirlik Kavramı Sözlü anlatım
6 Temel Kavramlar Ölçek Çeşitleri İstatistiksel Teknikler İstatistiksel Önemlilik-Anlamlılık Testleri Sözlü anlatım
7 Rapor Yazma Teknikleri Sözlü anlatım
8 Ara Sınav
9 Sunum Teknikleri Sözlü anlatım
10 Sunum Sunum
11 Sunum Sunum
12 Sunum Sunum
13 Sunum Sunum
14 Sunum Sunum
15 Sunum Sunum
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ayhan URAL ve İbrahim KILIÇ, Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi, Detay Yayıncılık, Ankara, 2011.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
İkincil kaynaklar, Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 2 8
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 4 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 5 4 20
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 2 6
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 3 6
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90