|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ AYCAN KOLUKISA (akolukisa@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Temel Japonca Dilbilgisi ve kullanımı hakkında yeterli bilgi kazandırmak. (Başlangıç seviyesi dördüncü çeyrek) |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel Japonca Dilbilgisi hakkında bilgi sahibi olurlar. |
PÇ-11 Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar. Ekip üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve ekibi yönetir PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Başlangıç seviyesinde Japonca konuşma becerileri geliştirirler. |
PÇ-11 Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar. Ekip üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve ekibi yönetir PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Başlangıç seviye Japonca okuma becerisine sahip olurlar. |
PÇ-11 Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar. Ekip üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve ekibi yönetir PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Başlangıç seviyesinde Japonca yazma becerisi geliştirirler. |
PÇ-11 Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar. Ekip üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve ekibi yönetir PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel Seviye Japonca diğer dillerle farklı olup ortalama 300 saatlik bir çalışmayı gerekmektedir. Bu derste başlangıç seviye Japonca Dilbilgisi kitabımız olan "Minnano Nihongo Shokyū 2" nin, 38'den - 50'ye kadar olan üniteleri işlenecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 38. Ünite : “Vru/ta + no + wa/ga/wo ….” kalıplarının öğretilmesi. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma. |
2 | 39. Ünite : Sebep bildiren “Vte” formu ve “node” nin kullanımı. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma. |
3 | 40. Ünite : Soru edatı “ka” nın soru cümlesi dışındaki kullanımları ve “V-te + miru” kalıbı. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma. |
4 | 41. Ünite : “itadakimashita” , “Vte itadakimashita”, “Vte kudasaimashita”, “Vte yarimashita” kalıpları | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma. |
5 | 42. Ünite : "tame” ve “noni” kalıplarının kullanımı. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma. |
6 | 43. Ünite : “Vinf. + so desu” , “Vte kimasu” kalıplarının öğretimi. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma. |
7 | 44. Ünite : “Vinf. + sugimasu”, “Vinf. + yasui/nikui desu” kalıplarının öğretimi ve sıfatların zarf haline dönüşümü. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma. |
8 | Ara Sınav | |
9 | 45. Ünite : “baai” , “noni” , “V-tara ii desu”, “V-ba ii desu” kalıplarının kullanımı. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma. |
10 | 46. Ünite : “V + tokoro desu” , “Vta bakari desu” , “V + hazu desu” kalıplarının öğretimi. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma. |
11 | 47. Ünite : “V / Sıfat + so desu” , “V / Sıfat + yo desu” kalıplarının öğretimi. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma. |
12 | 48 .Ünite : Ettirgen yapının öğretimi. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma. |
13 | 49. Ünite : Saygı dili “Keigo” nun öğretimi - 1 | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma. |
14 | 50. Ünite : Saygı dili “Keigo” nun öğretimi - 2 | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma. |
15 | Geçmiş ünitelerin tekrarı. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1 - ) Kobayashi ,T., 2009; Minnano Nihongo Shokyū 2 Honsatu,Suriiēnettowāku, Japan. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
1 - ) Kobayashi ,T., 2009; Minnano Nihongo Shokyū 2 Honsatu,Suriiēnettowāku, Japan. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |