|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SUZAN ÇOBAN (suzan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin doğrudan pazarlama ile ilgili kavramları ve konuları anlamalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Doğrudan pazarlama yöntemlerinin kullanımını açıklayabilir. |
PÇ-3 Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir. Bu süreçleri analiz eder, planlar, uygular, denetler ve gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırır ve geliştirir. Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren hizmet süreçlerini ve işleri yönetir veya dönüştürür PÇ-14 Bilişim ve iletişim teknolojilerini en az alanının gerektirdiği düzeyde kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Doğrudan pazarlama kavramını açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. Bu bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar PÇ-3 Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir. Bu süreçleri analiz eder, planlar, uygular, denetler ve gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırır ve geliştirir. Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren hizmet süreçlerini ve işleri yönetir veya dönüştürür |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Doğrudan pazarlamanın özelliklerini anlatabilir. |
PÇ-3 Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir. Bu süreçleri analiz eder, planlar, uygular, denetler ve gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırır ve geliştirir. Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren hizmet süreçlerini ve işleri yönetir veya dönüştürür |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Doğrudan pazarlama ve veri tabanı ilişkisini açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. Bu bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar PÇ-12 Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ve uygulamaları ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder ve uygulamada kullanır. Daha fazla sorumluluk alabilmek için bilgi, beceri ve yetkinliklerini arttırarak kişisel ve mesleki olarak kendi kendine öğrenmek suretiyle bu bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle günceller ve kendini sürekli geliştirir PÇ-14 Bilişim ve iletişim teknolojilerini en az alanının gerektirdiği düzeyde kullanır |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Doğrudan pazarlama kavramı ve özellikleri, üstün ve zayıf noktaları, doğrudan pazarlama yöntemleri, telefon, televizyon, kişisel satış, internet, katalok ve posta yoluyla pazarlama. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Doğrudan pazarlama kavramı ve özellikleri | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
2 | Statejik pazarlama aracı olarak doğrudan pazarlamanın yapısal özellikleri | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
3 | Doğrudan pazarlamanın üstün ve zayıf yönleri | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
4 | Doğrudan pazarlama yöntemleri: telefon ve kullanımı | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
5 | Televizyon ve kullanımı | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
6 | Kişisel satış ve kullanımı | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
7 | Katalog yoluyla pazarlama | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Posta yoluyla pazarlama | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
10 | İnternette pazarlama: yapısal özellikleri avantajları | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
11 | Web sitesi hazırlama | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
12 | Web sitesinin tutundurulması | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
13 | e-mail yoluyla pazarlama | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
14 | Veri tabanlı ve ilşikisel pazarlama | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
15 | Başarılı uygulamalar | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Pırnar, İge, Doğrudan pazarlama, Seçkin yayınları, Ankara, 2006. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, projeksiyon, yazı tahtası |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 54 |