|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MATEMATİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZARİFE ZARARSIZ (zarifezararsiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ZARİFE ZARARSIZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı belirsiz şekiller, eğri çizimleri, kutupsal koordinatlar, belirli ve belirsiz integral kavramları ve integral alma yöntemleri, integrallerin uygulamaları, seri konuları hakkındaki temel becerileri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İntegral alma tekniklerini kullanarak belirsiz integral hesaplar. |
PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. PÇ-11 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Fonksiyonların Riemann anlamında integrallenebilirliğini kavrar. |
PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. PÇ-11 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Belirli integral yardımıyla alan, hacim, eğri uzunluğu, yüzey alanı, ağırlık merkezi hesaplar. |
PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. PÇ-11 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İntegral yardımıyla alan,yay uzunluğu,hacim hesabı yapabilir. |
PÇ-1 Matematiğin temel alanlarından Analiz, Geometri ve Cebirin temel kavramlarını bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla tanımlar. PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. PÇ-3 Günlük hayattaki bazı problemlerin Matematiksel modellerini tanımlar, eleştirel bir açı ile değerlendirir, teorik ve uygulamalı bilgilerle analiz eder. PÇ-11 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Limit alma işleminde belirsizlikleri belirleyerek bu belirsizlikleri giderebilir. Bu şekilde limit değeri hesaplanabilir. |
PÇ-1 Matematiğin temel alanlarından Analiz, Geometri ve Cebirin temel kavramlarını bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla tanımlar. PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Kutupsal koordinatlarla fonksiyonları ifade eder fonksiyonların grafiklerini çizer. |
PÇ-1 Matematiğin temel alanlarından Analiz, Geometri ve Cebirin temel kavramlarını bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla tanımlar. PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. PÇ-5 Matematik alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanır. PÇ-11 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Limit alma işleminde belirsizlikleri belirleyerek bu belirsizlikleri giderebilir. Bu şekilde limit değeri hesaplanabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 | Yakınsaklık testlerini kullanarak serilerin karakterlerini belirler. |
PÇ-1 Matematiğin temel alanlarından Analiz, Geometri ve Cebirin temel kavramlarını bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla tanımlar. PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. PÇ-3 Günlük hayattaki bazı problemlerin Matematiksel modellerini tanımlar, eleştirel bir açı ile değerlendirir, teorik ve uygulamalı bilgilerle analiz eder. PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanır. PÇ-11 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Belirsiz ifadeler, Kutupsal koordinatlar, Asimtot kavramı ve eğri çizimi, Bir değişkenli fonksiyonların grafikleri, Bir fonksiyonun diferansiyeli, İntegral kavramı, Bir değişkenli fonksiyonlarda belirsiz integral alma metotları, Aralıkların parçalanması, Merdiven fonksiyonları, merdiven fonk. İntegrali, Riemann integrali, Riemann anlamında integrallenme, İntegral yardımı ile alan hesabı, Yay uzunluğu, Hacim hesabı, Dönel yüzeylerin alan hesabı, Seri kavramı ve özellikleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Belirsiz Şekiller | Anlatım, soru cevap, problem çözme |
2 | Kutupsal Koordinatlar-Eğri Çizimi | Anlatım, soru cevap, problem çözme |
3 | Belirsiz İntegraller ve Özellikleri | Anlatım, soru cevap, problem çözme |
4 | İntegral Alma Yöntemleri-Değişken Değiştirme Yöntemi | Anlatım, soru cevap, problem çözme |
5 | İntegral Alma Yöntemleri-Kısmi İntegrasyon Yöntemi-Rekürans Formülleri | Anlatım, soru cevap, problem çözme |
6 | İntegral Alma Yöntemleri-Kısmi İntegrasyon Yöntemi-Rekürans Formülleri | Anlatım, soru cevap, problem çözme |
7 | İntegral Alma Yöntemleri-Basit Kesirlere Ayırma-Binom İntegralleri | Anlatım, soru cevap, problem çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Belirli İntegraller ve Özellikleri, Aralıkların Parçalanması, Merdiven Fonksiyonları ve İntegrali, Riemann İntegrali | Anlatım, soru cevap, problem çözme |
10 | Definite Integrals and Their Properties, Partitioning of Intervals, Staircase Functions and Integrals, Riemann Integrals | Anlatım, soru cevap, problem çözme |
11 | İntegral yardımı ile alan hesabı | Anlatım, soru cevap, problem çözme |
12 | İntegral yardımı ile yay uzunluğu hesabı | Anlatım, soru cevap, problem çözme |
13 | İntegral yardımı ile hacim hesabı ve Dönel yüzeylerin alan hesabı | Anlatım, soru cevap, problem çözme |
14 | Seri Kavramı ve Özellikleri ve Testler | Anlatım, soru cevap, problem çözme |
15 | Seri Kavramı ve Özellikleri ve Testler | Anlatım, soru cevap, problem çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Analize Giriş, Giacomo SABAN | |
2 | Matematik Analiz I, Mustafa Balcı, Palme Yayınevi. | |
3 | Thomas Kalkülüs, G.B. Thomas, M.D. Weir , J.R. Hass, Pearson. | |
4 | A Course in Calculus and Real Analysis, S.R. Ghorpade, B.V. Limaye, Springer. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
1-Matematik Analiz I, Mustafa Balcı, Palme Yayınevi. 2-Thomas Kalkülüs, G.B. Thomas, M.D. Weir , J.R. Hass, Pearson (12. Baskı). 3-A Course in Calculus and Real Analysis, S.R. Ghorpade, B.V. Limaye, Springer. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 5 | 14 | 70 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 5 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 5 | 15 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |