|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | MATEMATİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HATİCE TOPCU (hatice.kamit@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HATİCE TOPCU, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Diğer derslere temel oluşturacak olan vektör uzayları, lineer dönüşümler, özdeğer, özvektör, köşegenleştirme ve iç çarpım konularını anlatmak ve karşılacabilecek problemleri yorumlayıp çözme yeteneği kazandırmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrencileri lineer cebirin esasını teşkil eden vektör uzayları, lineer operatörler ve iç çarpım uzayları gibi konularda yeterli donanıma sahip kılmak |
PÇ-1 Matematiğin temel alanlarından Analiz, Geometri ve Cebirin temel kavramlarını bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla tanımlar. PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanır. PÇ-5 Matematik alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanır. PÇ-7 Alanıyla ilgili öğrenme ihtiyaçlarını belirler. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. PÇ-10 Matematik temel alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| . Vektör uzayları, Lineer dönüşümler, Öz değerler, Öz vektörler, Köşegenleştirme, İç çarpım uzayları. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Vektör uzaylarının tanımı, elementer özellikleri, alt vektör uzayları | Problemler ve çözümleri |
| 2 | Lineer bağımlılık, lineer bağımsızlık, baz ve boyut | Problemler ve çözümleri |
| 3 | Bir baza göre bir vektörün koordinatları, satır ve sütun rankı | Problemler ve çözümleri |
| 4 | Rank ve determinant arasındaki bağıntılar | Problemler ve çözümleri |
| 5 | İç çarpım, vektör normları, iki vektör arasındaki uzaklık ve açı | Problemler ve çözümleri |
| 6 | Ortogonal vektörler, direkt toplam, ortogonal tamlayıcı | Problemler ve çözümleri |
| 7 | Matris normları, en küçük kareler yöntemi | Problemler ve çözümleri |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Lineer dönüşümlerin tanımı, koordinatları, vektör uzayı | Problemler ve çözümleri |
| 10 | Lineer dönüşümün çekirdeği, görüntüsü, matris gösterimi, tersi | Problemler ve çözümleri |
| 11 | İzomorfizm, ortogonal lineer dönüşümler, lineer dönüşümün transpozu | Problemler ve çözümleri |
| 12 | Karakteristik polinom, özdeğer, özvektör, öz uzay | Problemler ve çözümleri |
| 13 | Kompleks özdeğerler ve özvektörler | Problemler ve çözümleri |
| 14 | Bazı özel matrislerin özdeğerleri | Problemler ve çözümleri |
| 15 | Final sınavına hazırlık | Problemler ve çözümleri |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Lineer Cebir, Prof. Dr. Dursun Taşçı | |
| 2 | Kenneth Hoffman/Ray Kunze, Linear AlgebraPrentice Hall | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders notları ve ders kitapları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 15 | 30 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 148 | ||