|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MATEMATİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HATİCE TOPCU (hatice.kamit@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HATİCE TOPCU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Diğer derslere temel oluşturacak olan vektör uzayları, lineer dönüşümler, özdeğer, özvektör, köşegenleştirme ve iç çarpım konularını anlatmak ve karşılacabilecek problemleri yorumlayıp çözme yeteneği kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrencileri lineer cebirin esasını teşkil eden vektör uzayları, lineer operatörler ve iç çarpım uzayları gibi konularda yeterli donanıma sahip kılmak |
PÇ-1 Matematiğin temel alanlarından Analiz, Geometri ve Cebirin temel kavramlarını bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla tanımlar. PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanır. PÇ-5 Matematik alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanır. PÇ-7 Alanıyla ilgili öğrenme ihtiyaçlarını belirler. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. PÇ-10 Matematik temel alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
. Vektör uzayları, Lineer dönüşümler, Öz değerler, Öz vektörler, Köşegenleştirme, İç çarpım uzayları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Vektör uzaylarının tanımı, elementer özellikleri, alt vektör uzayları | Problemler ve çözümleri |
2 | Lineer bağımlılık, lineer bağımsızlık, baz ve boyut | Problemler ve çözümleri |
3 | Bir baza göre bir vektörün koordinatları, satır ve sütun rankı | Problemler ve çözümleri |
4 | Rank ve determinant arasındaki bağıntılar | Problemler ve çözümleri |
5 | İç çarpım, vektör normları, iki vektör arasındaki uzaklık ve açı | Problemler ve çözümleri |
6 | Ortogonal vektörler, direkt toplam, ortogonal tamlayıcı | Problemler ve çözümleri |
7 | Matris normları, en küçük kareler yöntemi | Problemler ve çözümleri |
8 | Ara Sınav | |
9 | Lineer dönüşümlerin tanımı, koordinatları, vektör uzayı | Problemler ve çözümleri |
10 | Lineer dönüşümün çekirdeği, görüntüsü, matris gösterimi, tersi | Problemler ve çözümleri |
11 | İzomorfizm, ortogonal lineer dönüşümler, lineer dönüşümün transpozu | Problemler ve çözümleri |
12 | Karakteristik polinom, özdeğer, özvektör, öz uzay | Problemler ve çözümleri |
13 | Kompleks özdeğerler ve özvektörler | Problemler ve çözümleri |
14 | Bazı özel matrislerin özdeğerleri | Problemler ve çözümleri |
15 | Final sınavına hazırlık | Problemler ve çözümleri |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Lineer Cebir, Prof. Dr. Dursun Taşçı | |
2 | Kenneth Hoffman/Ray Kunze, Linear AlgebraPrentice Hall | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları ve ders kitapları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 15 | 30 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 148 |