|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | MATEMATİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | RECEP ÇELİK (celikrecep@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Türkçeyi yazıda ve Konuşmada düzenli ve etkili kullanılmalı, böylece hem çevremizle iyi bir iletişim kurabilir ve bilgi birikimi sağlanabilir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | DÖÇ-1 öğrencilere yazılı anlatım becerisinin kazandırılması, yazılı anlatım türlerinin örneklerle tanınması ve okuma zevkini tanınması gerekir. |
PÇ-1 Matematiğin temel alanlarından Analiz, Geometri ve Cebirin temel kavramlarını bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla tanımlar. PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. PÇ-3 Günlük hayattaki bazı problemlerin Matematiksel modellerini tanımlar, eleştirel bir açı ile değerlendirir, teorik ve uygulamalı bilgilerle analiz eder. PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanır. PÇ-5 Matematik alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanır. PÇ-6 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurar. PÇ-7 Alanıyla ilgili öğrenme ihtiyaçlarını belirler. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenir ve uygular; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. PÇ-9 Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. PÇ-10 Matematik temel alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Dil, dil bilgisi,kompozisyon | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tanışma, Giriş: Genel Bilgi, Amaç, Yöntem, Kaynaklar, Kurallar, Sınavlar | Anlatma Yöntemi, Soru cevap, Araştırma |
| 2 | Dil, Kökeni ve Özellikleri | Anlatma Yöntemi, Soru cevap, Araştırma |
| 3 | Dilin Millet, Kültür ve Medeniyet İle İlişkisi | Anlatma Yöntemi, Soru cevap, Araştırma |
| 4 | Dil-Düşünce İlişkisi | Anlatma Yöntemi, Soru cevap, Araştırma |
| 5 | Dil ve İletişim | Anlatma Yöntemi, Soru cevap, Araştırma |
| 6 | Dil Türleri: Yazı Dili, Konuşma Dili, Lehçe, Ağız (Şive), İstanbul Türkçesi, Kişisel Dil... | Anlatma Yöntemi, Soru cevap, Araştırma |
| 7 | Ana Dil, Ana Dili, İkinci Dil, Yabancıl Dil, Ortak İletişim Dili, Resmi Dil (Devlet Dili) Bilim-Kültür-Sanat Dili, Eğitim Dili, Teknoloji Dili | Anlatma Yöntemi, Soru cevap, Araştırma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Türkçe - Türk Dili Adı, Türkçenin Kimlik Bilgileri | Anlatma Yöntemi, Soru cevap, Araştırma |
| 10 | Oluşumlarına Göre Diller: Yapay Diller, Doğal Diller / Dillerin Sınıflandırılması ve Dil Aileleri / Türkçenin Dil Aileleri İçindeki Yeri ve Önemi, Altay Dil Ailesi | Anlatma Yöntemi, Soru cevap, Araştırma |
| 11 | Türk Dilinin Tarihi | Anlatma Yöntemi, Soru cevap, Araştırma |
| 12 | Türkçenin Bugünkü Durumu ve Türk Dünyası | Anlatma Yöntemi, Soru cevap, Araştırma |
| 13 | Türkiye Türkçesi, Önemi ve Sorunları | Anlatma Yöntemi, Soru cevap, Araştırma |
| 14 | Türkçenin Ses, Biçim ve Söz Dizimi Özellikleri | Anlatma Yöntemi, Soru cevap, Araştırma |
| 15 | Türkçenin Söz Varlığı | Anlatma Yöntemi, Soru cevap, Araştırma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ergin, Muharrem, Türk Dilbilgisi, Bayrak Basım, İstanbul 2009. | |
| 2 | Büyük Türkçe Sözlük, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara. | |
| 3 | Karataş, Mustafa (2019). Her Yönüyle Türk Dili. Kayseri: Kimlik Yayınları. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap, cd | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 7 | 7 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 8 | 8 |
| c) Performans Ödevi | 1 | 5 | 5 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 62 | ||