|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MATEMATİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HAYRULLAH ÖZİMAMOĞLU (h.ozimamoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEZER SORGUN, HAYRULLAH ÖZİMAMOĞLU, HATİCE TOPCU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı Sayılar teorisi hakkındaki bilgilerin öğrenilmesinde örgenciye destek olmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İlkel kökler ve karekterler kavramlarını öğrenir ve ilgili problemleri çözebilir |
PÇ-3 Günlük hayattaki bazı problemlerin Matematiksel modellerini tanımlar, eleştirel bir açı ile değerlendirir, teorik ve uygulamalı bilgilerle analiz eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kuadratik rezidü kavramını öğrenir çeşitli sonuçlarını kullanabilir. |
PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sürekli kesir kavramını öğrenebilir. |
PÇ-5 Matematik alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Lineer diophantine denklemleri öğrenir pratik hayatta problemler kurabilir. |
PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Lineer Kongrüanslar , Fermat, Euler ve Wilson Teoremleri , Polinom Kongrüansları, Kuadratik Kongrüanslar, Primitif Kökler ve İndisler, Sürekli Kesir Ayrışımları, Rasyonel Yaklaşımlar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İlkel kökler ve indisler | problem çözme |
2 | İlkel kökler ve indisler | problem çözme |
3 | İlkel kökler ve indisler | problem çözme |
4 | Kuadratik rezidüler | problem çözme |
5 | Kuadratik rezidüler | problem çözme |
6 | Kuadratik rezidüler | problem çözme |
7 | Sürekli kesirler | problem çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sürekli kesirler | problem çözme |
10 | Sürekli kesirler | problem çözme |
11 | Lineer diophantine denklemleri | problem çözme |
12 | Lineer diophantine denklemleri | problem çözme |
13 | Lineer diophantine denklemleri | problem çözme |
14 | Kuadratik diophantine denklemleri | problem çözme |
15 | Kuadratik diophantine denklemleri | problem çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sayılar Teorisi ve Uygulamaları, H. Altındiş, Kayseri, 1999. | |
2 | K.H. Rosen, “ Elementary Number Theory and Its Applications, Addison-Wesley 1993 | |
3 | H.M. Stark , “ An Introduction to Number Theory ”, Markham Pub. Co., 1970 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Sayılar Teorisi kitapları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |