Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / MAT356 - MATEMATİK

Kodu: MAT356 Adı: SAYILAR TEORİSİ II Teorik+Uygulama: 4+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü MATEMATİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HAYRULLAH ÖZİMAMOĞLU (h.ozimamoglu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SEZER SORGUN, HAYRULLAH ÖZİMAMOĞLU, HATİCE TOPCU,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı Sayılar teorisi hakkındaki bilgilerin öğrenilmesinde örgenciye destek olmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İlkel kökler ve karekterler kavramlarını öğrenir ve ilgili problemleri çözebilir PÇ-3 Günlük hayattaki bazı problemlerin Matematiksel modellerini tanımlar, eleştirel bir açı ile değerlendirir, teorik ve uygulamalı bilgilerle analiz eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Kuadratik rezidü kavramını öğrenir çeşitli sonuçlarını kullanabilir. PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Sürekli kesir kavramını öğrenebilir. PÇ-5 Matematik alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Lineer diophantine denklemleri öğrenir pratik hayatta problemler kurabilir. PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Lineer Kongrüanslar , Fermat, Euler ve Wilson Teoremleri , Polinom Kongrüansları, Kuadratik Kongrüanslar, Primitif Kökler ve İndisler, Sürekli Kesir Ayrışımları, Rasyonel Yaklaşımlar
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İlkel kökler ve indisler problem çözme
2 İlkel kökler ve indisler problem çözme
3 İlkel kökler ve indisler problem çözme
4 Kuadratik rezidüler problem çözme
5 Kuadratik rezidüler problem çözme
6 Kuadratik rezidüler problem çözme
7 Sürekli kesirler problem çözme
8 Ara Sınav
9 Sürekli kesirler problem çözme
10 Sürekli kesirler problem çözme
11 Lineer diophantine denklemleri problem çözme
12 Lineer diophantine denklemleri problem çözme
13 Lineer diophantine denklemleri problem çözme
14 Kuadratik diophantine denklemleri problem çözme
15 Kuadratik diophantine denklemleri problem çözme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Sayılar Teorisi ve Uygulamaları, H. Altındiş, Kayseri, 1999.
2 K.H. Rosen, “ Elementary Number Theory and Its Applications, Addison-Wesley 1993
3 H.M. Stark , “ An Introduction to Number Theory ”, Markham Pub. Co., 1970
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Sayılar Teorisi kitapları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 15 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 14 56
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 4 16
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 4 20
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 180