|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MATEMATİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEZER SORGUN (ssorgun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HATİCE TOPCU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı Halka ve Cisim Teorisi hakkındaki bilgilerin öğrenilmesinde örgenciye destek olmak . |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Halkalar arasında homomorfizm tanımlayabilir |
PÇ-3 Günlük hayattaki bazı problemlerin Matematiksel modellerini tanımlar, eleştirel bir açı ile değerlendirir, teorik ve uygulamalı bilgilerle analiz eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kesir cismini ve özelliklerini kavrayabilir. |
PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Polinom halkalarını bilir ve halkalarda aritmetik işlemler yapabilir. Asal çarpanlara ayırma işlemini yapabilir. |
PÇ-5 Matematik alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Bir halkanın asal ve maksimal ideallerini bulabilir, Cisim genişlemelerini, normal genişlemeleri ve Galois genişlemelerini bilir. |
PÇ-10 Matematik temel alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Halka homomorfizmleri, Kesir cismi, Polinom halkaları, Halkalarda aritmetik, Asal çarpanlara ayrılış, Asal ve maksimal idealler, Cisim genişlemeleri, Normal genişlemeler, Galois genişlemeleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Halka homomorfizmleri | problem çözme |
2 | Kesir cismi | problem çözme |
3 | Polinom halkaları | problem çözme |
4 | Halkalarda aritmetik | problem çözme |
5 | Halkalarda aritmetik | problem çözme |
6 | Asal çarpanlara ayrılış | problem çözme |
7 | Asal ve maksimal idealler | problem çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Asal ve maksimal idealler | problem çözme |
10 | Cisim genişlemeleri | problem çözme |
11 | Cisim genişlemeleri | problem çözme |
12 | Normal genişlemeler | problem çözme |
13 | Normal genişlemeler | problem çözme |
14 | Galois genişlemeleri | problem çözme |
15 | Galois genişlemeleri | problem çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | A First Course in Abstract Algebra , John B. Fraleigh, Addision-Wesley Publishing Company. 1994 | |
2 | Algebra, Thomas W. Hungerford, Holtü, Rinehart and Winston, inc. New York Chicago San Francisco, 1974, | |
3 | Abstract Algebra David S. Dummit, Richard M. Foote, John Wiley & Sons, inc. 2004. | |
4 | Soyut Cebir, D.Taşçı, Ankara 2010. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Soyut cebir ders kitapları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 15 | 60 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 15 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 15 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 166 |