|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MATEMATİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | NECDET BATIR (nbatir@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NECDET BATIR, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu ders temel Fonksiyonel Analiz bilgilerini öğrencilere kazandırmak için planlanmıştır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Hahn-Banach ve açık dönüşüm teoremi ve kapalı lineer operatörler, kapalı grafik teoremi öğrenilir. |
PÇ-11 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | İççarpım uzayı, Kapalı altuzaylar ve Tam altuzaylar bilinir. |
PÇ-11 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Minimum vektör ve dik izdüşüm, Bir operatörün Hilbert eşleniği ve İki değişkenli s- lineer dönüşüm öğrenilir |
PÇ-11 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Banach cebiri, Disk cebiri, Regüler ve singüler elemanlar, Topolojik sıfır bölen, Spektrum, Spektral yarıçap, İdealler ve bölüm cebirler bilinir. |
PÇ-11 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Hahn- Banach ve açık dönüşüm teoremi, kapalı lineer operatörler, kapalı grafik teoremi, Kapalı altuzaylar, Tam altuzaylar, Minimum vektör ve dik izdüşüm, Bir operatörün Hilbert eşleniği, İki değişkenli s- lineer dönüşüm, Banach cebiri, Disk cebiri, Regüler ve singüler elemanlar, Topolojik sıfır bölen, Spektrum, Spektral yarıçap, İdealler ve bölüm cebirleri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Hahn-Banach ve açık dönüşüm teoremi | Anlatım |
| 2 | kapalı lineer operatörler, kapalı grafik teoremi | Anlatım |
| 3 | İççarpım uzayı, Kapalı altuzaylar | Anlatım |
| 4 | Tam altuzaylar | Anlatım |
| 5 | Minimum vektör ve dik izdüşüm, | Anlatım |
| 6 | Bir operatörün Hilbert eşleniği | Anlatım |
| 7 | İki değişkenli s- lineer dönüşüm, | Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Banach cebiri | Anlatım |
| 10 | Disk cebiri | Anlatım |
| 11 | Regüler ve singüler elemanlar | Anlatım |
| 12 | Topolojik sıfır bölen | Anlatım |
| 13 | Spektrum | Anlatım |
| 14 | Spektral yarıçap | Anlatım |
| 15 | İdealler ve bölüm cebirler | Anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Fonksiyonel Analiz, Mustafa Bayraktar | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Fonksiyonel Analiz Kitapları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 15 | 45 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 15 | 45 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 185 | ||