|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MATEMATİK (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET ŞENOL (msenol@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEYDİ BATTAL GAZİ KARAKOÇ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Matematik enstitü anabilim dalında lisansüstü öğrenim gören öğrencilerin belirtilen konudaki eksikliklerini giderme. Ayrıca mühendisliğin değişik dallarında lisansüstü eğitim yapacak öğrencilere de yararlı olacağı düşüncesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kısmi türevli denklemlerin mühendislik ve diğer uygulamalı bilimlerde kullanımını bilir, Bir fizik veya mühendislik probleminin diferansiyel denklemini oluşturabilir |
PÇ-1 Özgün bir konu tasarlayabilir ve araştırabilir; yeni, farklı ve/veya karmaşık konuları kavrar.
PÇ-2 Daha önceki eğitim süreçlerinde edindikleri bilgi ve deneyimlerin üzerine güncel ve ileri düzeyde matematik bilgilerini ekleyerek, matematiğin tüm yönlerini kavrar ve bu alana yenilik getirebilecek seviyede birikimlerini derinleştirir. PÇ-3 Matematikteki güncel konulara hakim olur. Analiz ve cebir alanın da yeni teorik ve uygulamalı konuları kavrar. PÇ-4 En az bir yabancı dilde, meslektaşlarıyla ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve akademik tartışmalara katılabilir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Kısmi türevli denklemlerle ilgili uygulamaları yapar |
PÇ-1 Özgün bir konu tasarlayabilir ve araştırabilir; yeni, farklı ve/veya karmaşık konuları kavrar.
PÇ-2 Daha önceki eğitim süreçlerinde edindikleri bilgi ve deneyimlerin üzerine güncel ve ileri düzeyde matematik bilgilerini ekleyerek, matematiğin tüm yönlerini kavrar ve bu alana yenilik getirebilecek seviyede birikimlerini derinleştirir. PÇ-3 Matematikteki güncel konulara hakim olur. Analiz ve cebir alanın da yeni teorik ve uygulamalı konuları kavrar. PÇ-4 En az bir yabancı dilde, meslektaşlarıyla ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve akademik tartışmalara katılabilir. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İki ve daha yüksek mertebeden kısmi türevli denklemlerin sınıflandırılması. İkinci mertebe kısmi türevli denklemlerin bazı çözüm yöntemleri. Green fonksiyonlarının bulunması. Değişik hiperbolik açılım yöntemleri. Hiperbolik yöntemle alışılmış değişkenlerine ayırma yönteminin karşılaştırılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yüksek mertebeden kısmi denklemlerin sınıflandırılması | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
2 | Hiperbolik , parabolik ve eliptik tipler | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
3 | Değişkenlerin ayrılması yöntemi | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
4 | Green fonksiyonları | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
5 | Bazı kısmi türevli denklemlere ait gren fonksiyonları | |
6 | Hiperbolik yöntemlerin tanıtımı | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
7 | Sinüs ve kosinüs açılım yöntemleri | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sinüs ve kosinüs açılım yöntemleri kullanılarak bazı kısmi türevli denklemlerin çözümü | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
10 | Tanjant ve kotanjant hiperbolik açılım yöntemleri | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
11 | Tanjant ve kotanjant hiperbolik açılım yöntemleri kullanılarak bazı kısmi türevli denklemlerin çözümü. | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
12 | Genişletilmiş Sinüs ve kosinüs açılım yöntemleri | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
13 | Genişletilmiş Tanjant ve kotanjant hiperbolik açılım yöntemleri | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
14 | Değişkenlerin ayrılması yöntemi ile hiperbolik açılımlar yöntemin karşılaştırılması, tercih edilmesi yararlı tiplerin belirlenmesi | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
15 | Değişkenlerin ayrılması yöntemi ile hiperbolik açılımlar yöntemin karşılaştırılması, tercih edilmesi yararlı tiplerin belirlenmesi | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Partial Differential Equations: Methods and Applications , Wazwaz A.M., | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitapları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 15 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 15 | 30 |
c) Performans Ödevi | 3 | 5 | 15 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 16 | 48 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 193 |