|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Doktora | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MATEMATİK (DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SAMED ÖZKAN (ozkans@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, öğrencilerin gerekli ve güncel bilgileri öğrenmesini ve bu bilgilere ulaşmada kaynak araştırması yapmayı öğrenmesini sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Seçilen konu ile ilgili detaylı bilgilere sahip olur. Makale okur. |
PÇ-2 Daha önceki eğitim süreçlerinde edindikleri bilgi ve deneyimlerin üzerine güncel ve ileri düzeyde matematik bilgilerini ekleyerek, matematiğin tüm yönlerini kavrar ve bu alana yenilik getirebilecek seviyede birikimlerini derinleştirir.
PÇ-5 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olabilme. PÇ-10 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Öğrendiklerini yorumlayabilir. Güncel yayınları takip etmeyi öğrenir. |
PÇ-1 Özgün bir konu tasarlayabilir ve araştırabilir; yeni, farklı ve/veya karmaşık konuları kavrar.
PÇ-2 Daha önceki eğitim süreçlerinde edindikleri bilgi ve deneyimlerin üzerine güncel ve ileri düzeyde matematik bilgilerini ekleyerek, matematiğin tüm yönlerini kavrar ve bu alana yenilik getirebilecek seviyede birikimlerini derinleştirir. PÇ-5 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olabilme. PÇ-10 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. PÇ-15 Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Dersin içeriği, dersi veren öğretim elemanına ve dersi alan öğrencilerin çalışma konusuna bağlıdır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Öğretim elemanı ve öğrenciler tarafından seçilen topolojide özel konular | Anlatım |
| 2 | Öğretim elemanı ve öğrenciler tarafından seçilen topolojide özel konular | Anlatım |
| 3 | Öğretim elemanı ve öğrenciler tarafından seçilen topolojide özel konular | Anlatım |
| 4 | Öğretim elemanı ve öğrenciler tarafından seçilen topolojide özel konular | Anlatım |
| 5 | Öğretim elemanı ve öğrenciler tarafından seçilen topolojide özel konular | Anlatım |
| 6 | Öğretim elemanı ve öğrenciler tarafından seçilen topolojide özel konular | Anlatım |
| 7 | Sınava Hazırlık | Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Öğretim elemanı ve öğrenciler tarafından seçilen topolojide özel konular | Anlatım |
| 10 | Öğretim elemanı ve öğrenciler tarafından seçilen topolojide özel konular | Anlatım |
| 11 | Öğretim elemanı ve öğrenciler tarafından seçilen topolojide özel konular | Anlatım |
| 12 | Öğretim elemanı ve öğrenciler tarafından seçilen topolojide özel konular | Anlatım |
| 13 | Öğretim elemanı ve öğrenciler tarafından seçilen topolojide özel konular | Anlatım |
| 14 | Öğretim elemanı ve öğrenciler tarafından seçilen topolojide özel konular | Anlatım |
| 15 | Sınava Hazırlık | Anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Çeşitli Topoloji Kitapları | |
| 2 | Çeşitli Makaleler | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||