Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

AVANOS GÜZEL SANATLAR MESLEK YÜKSEKOKULU / SER114 - SERAMİK, CAM VE ÇİNİCİLİK

Kodu: SER114 Adı: MESLEKİ TEMEL TASARIM Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SERAMİK, CAM VE ÇİNİCİLİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖZLEM SAĞLIYAN SÖNMEZ (ozlemsagliyan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ÖZLEM SAĞLIYAN SÖNMEZ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Temel sanat eğitimi dersinde öğrenilen bilgileri öğrencinin seramik tasarım alanına transfer etmesi amaçlanmakdır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Temel sanat eğitiminde öğrendiği bilgileri ve kompozisyon kurallarını kullanarak yeni seramik tasarımlar oluşturabilir. PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Seramik yüzey üzerinde temel sanat eğitmi dersin de öğrendiği bilgileri üç boyutlu uygulayabilir PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Doğada bulunan objeleri stilize ederebilir. PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Doğadaki canlı doku yapılarını seramiğe aktarabilir. PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Öğrencilere temel şekillendirme yöntemleri öğretilip, Temel Sanat Eğitimi dersinde ele alınan kompozisyon kuralları kapsamında işlevsel ve serbest biçimler oluşturulmaktadır
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Seramik ile ilgili temel konuların anlatılması Anlatım ,sunum,soru-cevap
2 Doğada bulunan objelerin soyut olarak stilize edilmesi (karakalem çalışması) Uygulama ,eleştiri
3 Stilize edilen objenin yüzey üzerine aktarılamsı Plastik şekillendirme yüzey tasarımı (50x70) Uygulama
4 Doğadaki objelerin dokusal yapısının sentezi (karakalem çalışması) Uygulama,eleştiri
5 Doğadaki objelerin dokusal yapısının sentezi artistik pano uygulaması Uygulama,eleştiri
6 Doğadaki objelerin dokusal yapısının sentezi artistik pano uygulaması Uygulama
7 seramik objelerin pişirimi-performans ödevleri değerlendirilir. uygulama
8 Ara Sınav
9 Strüktürel pano tasarımı Uygulama,eleştiri
10 Strüktürel pano yapımı Uygulama
11 Geometrik biçimlerden yeni bir modüler eleman oluşturma Uygulama,eleştiri
12 Modül elemanlarının üç boyutlu uygulaması Uygulama,eleştiri
13 Modül elemanlarının yüzey üzerinde tasarlanması Uygulama,eleştiri
14 Modül elemanlarının yüzey üzerinde tasarlanması Uygulama
15 Ürünlerin pişirimi-performans ödevlerinin değerlendirilmesi Uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Sevim S.Sibel,Seramik Dekor ve Uygulam Teknikleri,Yorum Sanat Yayınları
2 Seramik Türkiye Dergisi” Türk Seramik Federasyonu Yay.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Seramik Türkiye Dergisi” Türk Seramik Federasyonu Yay.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 15 1 10
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 5 10
       c) Performans Ödevi 2 14 28
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 6 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90