|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SERAMİK, CAM VE ÇİNİCİLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM SAĞLIYAN SÖNMEZ (ozlemsagliyan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ÖZLEM SAĞLIYAN SÖNMEZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Temel sanat eğitimi dersinde öğrenilen bilgileri öğrencinin seramik tasarım alanına transfer etmesi amaçlanmakdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel sanat eğitiminde öğrendiği bilgileri ve kompozisyon kurallarını kullanarak yeni seramik tasarımlar oluşturabilir. |
PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Seramik yüzey üzerinde temel sanat eğitmi dersin de öğrendiği bilgileri üç boyutlu uygulayabilir |
PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Doğada bulunan objeleri stilize ederebilir. |
PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Doğadaki canlı doku yapılarını seramiğe aktarabilir. |
PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Öğrencilere temel şekillendirme yöntemleri öğretilip, Temel Sanat Eğitimi dersinde ele alınan kompozisyon kuralları kapsamında işlevsel ve serbest biçimler oluşturulmaktadır | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Seramik ile ilgili temel konuların anlatılması | Anlatım ,sunum,soru-cevap |
2 | Doğada bulunan objelerin soyut olarak stilize edilmesi (karakalem çalışması) | Uygulama ,eleştiri |
3 | Stilize edilen objenin yüzey üzerine aktarılamsı Plastik şekillendirme yüzey tasarımı (50x70) | Uygulama |
4 | Doğadaki objelerin dokusal yapısının sentezi (karakalem çalışması) | Uygulama,eleştiri |
5 | Doğadaki objelerin dokusal yapısının sentezi artistik pano uygulaması | Uygulama,eleştiri |
6 | Doğadaki objelerin dokusal yapısının sentezi artistik pano uygulaması | Uygulama |
7 | seramik objelerin pişirimi-performans ödevleri değerlendirilir. | uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Strüktürel pano tasarımı | Uygulama,eleştiri |
10 | Strüktürel pano yapımı | Uygulama |
11 | Geometrik biçimlerden yeni bir modüler eleman oluşturma | Uygulama,eleştiri |
12 | Modül elemanlarının üç boyutlu uygulaması | Uygulama,eleştiri |
13 | Modül elemanlarının yüzey üzerinde tasarlanması | Uygulama,eleştiri |
14 | Modül elemanlarının yüzey üzerinde tasarlanması | Uygulama |
15 | Ürünlerin pişirimi-performans ödevlerinin değerlendirilmesi | Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sevim S.Sibel,Seramik Dekor ve Uygulam Teknikleri,Yorum Sanat Yayınları | |
2 | Seramik Türkiye Dergisi” Türk Seramik Federasyonu Yay. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Seramik Türkiye Dergisi” Türk Seramik Federasyonu Yay. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 15 | 1 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |