Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

AVANOS GÜZEL SANATLAR MESLEK YÜKSEKOKULU / SER118 - SERAMİK, CAM VE ÇİNİCİLİK

Kodu: SER118 Adı: YÜZEYSEL TASARIM VE UYGULAMA Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SERAMİK, CAM VE ÇİNİCİLİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖZLEM SAĞLIYAN SÖNMEZ (ozlemsagliyan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ÖZLEM SAĞLIYAN SÖNMEZ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Yüzey alan ilişkisi ,form zemin ilişkisi ,kompozisyon ilişkileri ve bu bilgilerin seramik tasarrımına transferi amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Yüzey biçim ilişkilerini kurgulayabilir PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Tasarım kurallarını etütde bağlı kompozisyom içinde kulanabilir. PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Görsel dil içinde ritmi kulanabilir. PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Kompozisyonu tasarıma dönüştürebilir PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Yüzey Biçim İlişkileri: Formun tanımı, Fonun tanımı, Form fon ilişkileri, Doğal obje elemanlarının etüdü, Etüde bağlı kompozisyon kuralları, Tasarıma dönüştürme; Elemanter Sistem ile Yüzeyin Düzenlenmesi: Geometrik elemanlarla tasarım, Karenin tanımı ve kompozisyon içinde etkisi, Üçgenin tanımı ve kompozisyon içindeki etkisi, Dairenin tanımı ve kompozisyon içindeki etkisi, Geometrik elemanların birbirleri ile ilişkileri, Düzenleme, Sistemlime; Karakalem ile Tasarım: Desen, Eskiz, Işık - gölge çalışması.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Yüzey Biçim İlişkileri Analatım,uygulama ,sunum
2 Formun tanımı, Fonun tanımı, Form fon ilişkileri Anlatım,uygulama ,sunum
3 Doğal obje elemanlarının etüdü Uygulama
4 Etüde bağlı kompozisyon kuralları Analatım,uygulama ,sunum
5 Kompozisyonu Tasarıma dönüştürme Uygulama
6 Elemanter Sistem ile Yüzeyin Düzenlenmesi Anlatım,uygulama ,eleştiri
7 Elemanter Sistem ile Yüzeyin Düzenlenmesi Anlatım,uygulama ,eleştiri
8 Ara Sınav
9 Geometrik elemanlarla tasarım, Geometrik elemenlerın tanımı ve kompozisyon içinde etkisi Anlatım,uygulama ,sunum
10 Üçgenin tanımı ve kompozisyon içindeki etkisi, Dairenin tanımı ve kompozisyon içindeki etkisi Anlatım,uygulama ,sunum
11 Geometrik elemanların birbirleri ile ilişkileri Anlatım,uygulama ,sunum
12 Düzenleme, Sistemleme Anlatım,uygulama ,sunum
13 Karakalem ile Tasarım: Desen,Eskiz, Işık - gölge, zıtlık -denge çalışması Anlatım,uygulama ,sunum
14 Yapılan tasarımların çamur yüzeylerde uygulanması Anlatım,uygulama ,sunum
15 Yapılan çalışmaların fırınlanması-performans ödevlerinin değerlendirilmesi Uygulama,eleştiri
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Deliduman Canan ,Temel Sanat Eğitimi ,Gerhun Yayıncılık,2006
2 Dr.Işıngör Mümtaz,Resim-1,Devlet Kitapları,1986
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Süsleme elemanlarını etüt edeceği tüm Desen ve Motif ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklar. Uygulama çalışmaları için değişik kağıt ve boyalar.Seramik karo ,çini karo , fırın ,seramik boya,seramik kili

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 15 1 10
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 8 8
       c) Performans Ödevi 2 14 28
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90