|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SERAMİK, CAM VE ÇİNİCİLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM SAĞLIYAN SÖNMEZ (ozlemsagliyan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ÖZLEM SAĞLIYAN SÖNMEZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yüzey alan ilişkisi ,form zemin ilişkisi ,kompozisyon ilişkileri ve bu bilgilerin seramik tasarrımına transferi amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yüzey biçim ilişkilerini kurgulayabilir |
PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Tasarım kurallarını etütde bağlı kompozisyom içinde kulanabilir. |
PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Görsel dil içinde ritmi kulanabilir. |
PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Kompozisyonu tasarıma dönüştürebilir |
PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yüzey Biçim İlişkileri: Formun tanımı, Fonun tanımı, Form fon ilişkileri, Doğal obje elemanlarının etüdü, Etüde bağlı kompozisyon kuralları, Tasarıma dönüştürme; Elemanter Sistem ile Yüzeyin Düzenlenmesi: Geometrik elemanlarla tasarım, Karenin tanımı ve kompozisyon içinde etkisi, Üçgenin tanımı ve kompozisyon içindeki etkisi, Dairenin tanımı ve kompozisyon içindeki etkisi, Geometrik elemanların birbirleri ile ilişkileri, Düzenleme, Sistemlime; Karakalem ile Tasarım: Desen, Eskiz, Işık - gölge çalışması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yüzey Biçim İlişkileri | Analatım,uygulama ,sunum |
2 | Formun tanımı, Fonun tanımı, Form fon ilişkileri | Anlatım,uygulama ,sunum |
3 | Doğal obje elemanlarının etüdü | Uygulama |
4 | Etüde bağlı kompozisyon kuralları | Analatım,uygulama ,sunum |
5 | Kompozisyonu Tasarıma dönüştürme | Uygulama |
6 | Elemanter Sistem ile Yüzeyin Düzenlenmesi | Anlatım,uygulama ,eleştiri |
7 | Elemanter Sistem ile Yüzeyin Düzenlenmesi | Anlatım,uygulama ,eleştiri |
8 | Ara Sınav | |
9 | Geometrik elemanlarla tasarım, Geometrik elemenlerın tanımı ve kompozisyon içinde etkisi | Anlatım,uygulama ,sunum |
10 | Üçgenin tanımı ve kompozisyon içindeki etkisi, Dairenin tanımı ve kompozisyon içindeki etkisi | Anlatım,uygulama ,sunum |
11 | Geometrik elemanların birbirleri ile ilişkileri | Anlatım,uygulama ,sunum |
12 | Düzenleme, Sistemleme | Anlatım,uygulama ,sunum |
13 | Karakalem ile Tasarım: Desen,Eskiz, Işık - gölge, zıtlık -denge çalışması | Anlatım,uygulama ,sunum |
14 | Yapılan tasarımların çamur yüzeylerde uygulanması | Anlatım,uygulama ,sunum |
15 | Yapılan çalışmaların fırınlanması-performans ödevlerinin değerlendirilmesi | Uygulama,eleştiri |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Deliduman Canan ,Temel Sanat Eğitimi ,Gerhun Yayıncılık,2006 | |
2 | Dr.Işıngör Mümtaz,Resim-1,Devlet Kitapları,1986 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Süsleme elemanlarını etüt edeceği tüm Desen ve Motif ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklar. Uygulama çalışmaları için değişik kağıt ve boyalar.Seramik karo ,çini karo , fırın ,seramik boya,seramik kili |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 15 | 1 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 8 | 8 |
c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |