Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

ÜRGÜP SEBAHAT ve EROL TOKSÖZ MESLEK YÜKSEKOKULU / TA108 - TURİZM ANİMASYONU

Kodu: TA108 Adı: SPOR VE OYUN BİLGİSİ-II Teorik+Uygulama: 2+1 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TURİZM ANİMASYONU
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı TÜLAY AVCI TAŞKIRAN (tulayavci@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
KÜRŞAT ÖZCAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
bu dersin amacı, öğrencilere genel spor kültürünü ve oyun kavramını öğretmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 turizm işletmelerinde spor ve oyun animasyonları uygulayabilir PÇ-1 Turizm animasyonu ile ilgili temel kavramları tanımlar.
PÇ-4 Otel işletmelerinde verilen rekreasyon, animasyon, eğlence, spor aktiviteleri gibi hizmetlerin nasıl organize edildiğini ve sunulduğunu bilir.
PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.
PÇ-12 Otel işletmelerinde animasyon departmanı altında yapılan, dans, tiyatro, çocuk oyunları, havuz oyunları ve diğer spor aktiviteleri uygulamalarını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır
PÇ-15 Spor ve oyun bilgisi, sahne uygulaması, dünya dansları, step-aerobik ve koreografi uygulamalarını bilir ve uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 spor ve oyun etkinlikleri planlayabilir PÇ-3 Turizm İşletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevresel faktörleri bilir.
PÇ-4 Otel işletmelerinde verilen rekreasyon, animasyon, eğlence, spor aktiviteleri gibi hizmetlerin nasıl organize edildiğini ve sunulduğunu bilir.
PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.
PÇ-8 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
PÇ-11 İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-20 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir.
PÇ-21 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 spor ve oyun etkinliklerinde lider olabilir PÇ-8 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
PÇ-9 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar.
PÇ-10 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-11 İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-17 Birlikte çalıştığı arkadaşlarına yardım eder ve astlarını sürekli eğiterek gelişmelerini sağlar.
PÇ-19 Olağandışı durumlarda kendi görevi dışında kalan görevleri de yerine getirerek çalışma arkadaşlarına yardım eder.
PÇ-20 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
sporun tarihi, takım sporları, bireysel sporlar, mücadele sporları, raket sporları, açık alan sporları, salon sporları, su sporları, geleneksel sporlar, spor ve turizm ilişkisi, oyun kavramı, oyun çeşitleri, yaş guruplarına göre oyun, çocuk ve oyun.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dünyada ve Türkiye'de spor ve oyun kavramlarının gelişimi sözlü anlatım ve uygulama
2 spor ve oyunun çeşitlendirilmesi sözlü anlatım ve uygulama
3 gündüz aktiviteleri olarak; spor ve oyun türleri sözlü anlatım ve uygulama
4 spor ve oyun planlaması sözlü anlatım ve uygulama
5 spor ve oyun yönetimi sözlü anlatım ve uygulama
6 spor ve oyun liderliği sözlü anlatım ve uygulama
7 spor ve oyun pazarlaması sözlü anlatım ve uygulama
8 Ara Sınav
9 kapalı alanlarda spor ve oyun sözlü anlatım ve uygulama
10 açık alanlarda spor ve oyun sözlü anlatım ve uygulama
11 plaj sporları ve oyunları sözlü anlatım ve uygulama
12 geleneksel sporlar sözlü anlatım ve uygulama
13 geleneksel oyunlar sözlü anlatım ve uygulama
14 örnek uygulamalar sözlü anlatım ve uygulama
15 örnek uygulamalar sözlü anlatım ve uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Metin YENİGÜN,Spor Kitabı öğretmen ve öğrenciler için spor oyun kuralları, detay yayıncılık, 2018
2 megep.meb.gov.tr, Eğlence Hizmetleri, Bireysel Sporları, 2006
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı vb. yazılı kaynaklar ve internet

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 8 1 20
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 10 10
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 10 10
       c) Performans Ödevi 2 4 8
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 1 4 4
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 80