|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM ANİMASYONU | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TÜLAY AVCI TAŞKIRAN (tulayavci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KÜRŞAT ÖZCAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilere dünyada yaygın olarak bilinen dansları öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | dünya genelinde yaygın yapılan dansları uygulayabilir. |
PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-12 Otel işletmelerinde animasyon departmanı altında yapılan, dans, tiyatro, çocuk oyunları, havuz oyunları ve diğer spor aktiviteleri uygulamalarını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tango ve Merenque danslarını öğrenmek. Cha cha cha,Salsa,Tango ve Merenque danslarını kareografi ile uygulayabilmek | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tango’da temel adım | Sözlü anlatım ve uygulama |
2 | Tango adımları-Salida | Sözlü anlatım ve uygulama |
3 | Tango adımları-Caminar | Sözlü anlatım ve uygulama |
4 | Paso ocho para aderante | Sözlü anlatım ve uygulama |
5 | Salida sabo ve Variacion paso | Sözlü anlatım ve uygulama |
6 | Ocho adelante con cambio de frente | Sözlü anlatım ve uygulama |
7 | Tango dansının genel tekrarı | Sözlü anlatım ve uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Merengue dansı temel adımı | Sözlü anlatım ve uygulama |
10 | Merengue dansı temel yan adım | Sözlü anlatım ve uygulama |
11 | Açılma ve kapanma | Sözlü anlatım ve uygulama |
12 | Koltuk altıdönüş | Sözlü anlatım ve uygulama |
13 | Tango ve Merengue danslarının tekrarı | Sözlü anlatım ve uygulama |
14 | Cha cha Cha,Salsa,Tango,Merenque danslarının tekrarı | Sözlü anlatım ve uygulama |
15 | Öğrenilen dansların kareografi çalışması | Sözlü anlatım ve uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Melodi Dans Kolleksiyonu,Cd-Kitap, Melodi Yayın Grubu | |
2 | Ted ANDREWS, Büyüsel Dans Teknikleri, Çevirmen; Ayşe GORBON, New Age Yayınları, 2002. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı vb. yazılı kaynaklar ve internet |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 5 | 5 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 5 | 5 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 66 |