Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

ÜRGÜP SEBAHAT ve EROL TOKSÖZ MESLEK YÜKSEKOKULU / TR226 - TURİST REHBERLİĞİ

Kodu: TR226 Adı: TURİZM PAZARLAMASI Teorik+Uygulama: 2+1 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TURİST REHBERLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KAYHAN KARAKAYA (kayhankarakaya@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
GÜNAY EROL,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Pazarlama-turizm pazarlama ile ilgili temel kavramları tanıyabilme. Turizm işletmelerinde Pazar bölünmesi, Pazar ve pazarlama stratejilerini kavrayabilme. Turizm pazarlama karması elemanları ile pazarlama araştırmalarını kavrayabilme. Turizm işletmeleri açısından modern pazarlama tekniklerini kavrayabilme.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Turizm pazarlamasının temel özelliklerini ifade edebilecektir. PÇ-2 Seyahat hizmetleri ve turist rehberliği alanındaki yasal düzenlemeler ve mesleki standartları bilir.
PÇ-4 Seyahat işletmelerinde verilen tanıtım, bilgilendirme, rehberlik, ulaşım, toplantı-kongre organizasyonu ve diğer hizmetlerin nasıl organize edildiğini ve sunulduğunu bilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Turizm pazarlamasının farklılıklarını betimler. PÇ-2 Seyahat hizmetleri ve turist rehberliği alanındaki yasal düzenlemeler ve mesleki standartları bilir.
PÇ-13 Türkiye’nin tarihi ve turistik yerleri hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Turizm pazarlamasında kullanılan yöntem ve araçları betimler. PÇ-8 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
PÇ-9 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Hizmet pazarlaması kavramını ifade edebilecektir. PÇ-3 Turizm ve Seyahat İşletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevresel faktörleri bilir.
PÇ-9 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Hizmetlerin turizm pazarlamasındaki önemini açıklar. PÇ-4 Seyahat işletmelerinde verilen tanıtım, bilgilendirme, rehberlik, ulaşım, toplantı-kongre organizasyonu ve diğer hizmetlerin nasıl organize edildiğini ve sunulduğunu bilir.
PÇ-8 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Turizmde pazarlanan hizmetlerin ayırt edici özelliklerini ifade eder. PÇ-8 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-7 Turizmde tüketici davranış özelliklerini anlatabilecektir. PÇ-4 Seyahat işletmelerinde verilen tanıtım, bilgilendirme, rehberlik, ulaşım, toplantı-kongre organizasyonu ve diğer hizmetlerin nasıl organize edildiğini ve sunulduğunu bilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-8 Tüketici davranışları kavramını açıklar. PÇ-4 Seyahat işletmelerinde verilen tanıtım, bilgilendirme, rehberlik, ulaşım, toplantı-kongre organizasyonu ve diğer hizmetlerin nasıl organize edildiğini ve sunulduğunu bilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-9 Tüketici davranış modellerini ifade eder. PÇ-21 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir.
PÇ-24 Herhangi bir konuyu anlaşılır bir şekilde sunma yeteneği kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-10 Turizmde tüketici davranış özelliklerini açıklar. PÇ-22 Dünya ülkelerindeki turizm ve seyahat faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olur.
PÇ-24 Herhangi bir konuyu anlaşılır bir şekilde sunma yeteneği kazanır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Pazarlama-turizm pazarlaması ile ilgili temel kavramlar. Turizm işletmelerinde Pazar bölümlemesi, Pazar ve pazarlama stratejileri. Turizm pazarlama karması elemanları ve pazarlama araştırmaları. Turizm işletmeleri açısından modern pazarlama teknikleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Turizm Pazarlaması Kavramı Gelişimi ve Önemi soru-cevap
2 Turizmde Pazarın Yapısı; Turist Davranışı soru-cevap
3 Turistik Ürün ve Hizmet Politikaları; soru-cevap
4 Turizmde Fiyatlandırma soru-cevap
5 Turizm Dağıtım Kanalları; Turizmde Tutundurma Çalışmaları; soru-cevap
6 Turizmde Destinasyon Yönetimi soru-cevap
7 Turizmde Pazarlama Planlaması; soru-cevap
8 Ara Sınav
9 Turizmde Stratejik Planlama ve Yönetim soru-cevap
10 Pazarlama Denetimi ve Performansın Ölçümü; soru-cevap
11 Turizmde Pazarlama Araştırması; Global Turizm Stratejileri; soru-cevap
12 Toplantı Turizmi Pazarlaması soru-cevap
13 Turizm Pazarlamasında Haberleşmenin Önemi ve Halkla İlişkiler soru-cevap
14 Genel tekrar ve değerlendirme soru-cevap
15 Genel tekrar ve değerlendirme soru-cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kozak, Nazmi .(2006) Turizm Pazarlaması , Detay Yayıncılık, Ankara
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
internet,kitap vb yazılı kaynaklar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 10 10
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 4 4
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 6 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90