|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TURİZM VE SEYAHAT HİZMETLERİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AKİF ALAŞHAN (akifalashan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GÜNAY EROL, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı rezervasyon alma, otel ve diğer konaklama işletmeleri ile koordinasyon kurma, genel rezervasyon uygulamaları ve terimleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Rezervasyon sistemlerini açıklayabilir |
PÇ-4 Seyahat işletmelerinde verilen tanıtım, bilgilendirme, rehberlik, ulaşım, toplantı-kongre organizasyonu ve diğer hizmetlerin nasıl organize edildiğini ve sunulduğunu bilir. PÇ-7 Seyahat işletmelerinde kullanılan bilgisayar otomasyon sistemlerinin nasıl çalıştığını bilir ve bu sistemleri kullanır. PÇ-14 Rezervasyon alma, otel ve diğer konaklama işletmeleri ile koordinasyon kurma, müşteri ilişkileri yönetimi, hesap işleme, muhasebe ve kayıt işlemlerini bilir ve uygular. PÇ-16 Ulaşım hizmeti veren bütün seyahat işletmeleri ile ilgili rezervasyon ve biletleme işlemlerinin nasıl yapıldığını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır. |
|
| DÖÇ-2 | Rezervasyon raporlarını hazırlayıp, analiz edebilir |
PÇ-9 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-10 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-11 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. PÇ-13 Seyahat işletmelerinde yapılan acenta işlemleri, tur planlama, tur operatörlüğü ve operasyon yönetimi uygulamalarını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır. PÇ-16 Ulaşım hizmeti veren bütün seyahat işletmeleri ile ilgili rezervasyon ve biletleme işlemlerinin nasıl yapıldığını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır. PÇ-18 Üstlerine karşı saygılıdır ve onlardan aldığı görevleri eksiksiz yerine getirerek, kriz anlarında kendi çözümünü kendisi üretir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | bir rezervasyon birimi organize edebilir |
PÇ-2 Turizm ve Seyahat İşletmeciliği alanındaki yasal düzenlemeler ve mesleki standartları bilir. PÇ-3 Turizm ve Seyahat İşletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevresel faktörleri bilir. PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-7 Seyahat işletmelerinde kullanılan bilgisayar otomasyon sistemlerinin nasıl çalıştığını bilir ve bu sistemleri kullanır. PÇ-8 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır. PÇ-9 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-10 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-11 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. PÇ-12 İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir. PÇ-14 Rezervasyon alma, otel ve diğer konaklama işletmeleri ile koordinasyon kurma, müşteri ilişkileri yönetimi, hesap işleme, muhasebe ve kayıt işlemlerini bilir ve uygular. PÇ-16 Ulaşım hizmeti veren bütün seyahat işletmeleri ile ilgili rezervasyon ve biletleme işlemlerinin nasıl yapıldığını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır. PÇ-17 Birlikte çalıştığı arkadaşlarına yardım eder ve astlarını sürekli eğiterek gelişmelerini sağlar. PÇ-22 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Rezervasyon ile ilgili genel terim ve kavramlar, hava yolu ve konaklama işletmeleri ile ilgili rezervasyonlarda kullanılan kısaltmalar, rezervasyon il ilgili çıkabilecek problemler ve bu durumlarda yapılacak uygulamalar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Rezervasyon Kavramı-1 | konu anlatımı |
| 2 | Rezervasyonda Kullanılan Terimler | konu anlatımı |
| 3 | Oda Tipleri ve Konaklama Türleri | konu anlatımı |
| 4 | Rezervasyon İşlemlerinde Kullanılan Donanımlar ve Formlar | konu anlatımı |
| 5 | Geliş Şekillerine Göre Rezervasyon Alma | konu anlatımı |
| 6 | Çeşitlerine Göre Rezervasyon Alma | konu anlatımı |
| 7 | Genel Tekrar | konu anlatımı |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Rezervasyon Kayıt İşlemleri | konu anlatımı |
| 10 | Rezervasyon Değişikliği ve İptaller | konu anlatımı |
| 11 | Bekleyen ve Opsiyonlu Rezervasyonları Kontrol Etme | konu anlatımı |
| 12 | Rezervasyon Garanti Yöntemleri | konu anlatımı |
| 13 | Konukların Rezervasyonla İlgili Problemini Çözme | konu anlatımı |
| 14 | Rezervasyon Durumlarını Listeleme | konu anlatımı |
| 15 | Rezervasyon Tahmin Raporlarını Çıkarma | konu anlatımı |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Troya Rezervasyon Sitemi Kitabı | |
| 2 | Ön Büroda Rezervasyon, MEB Yayınları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders notları, internet. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 78 | ||