Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

ÜRGÜP SEBAHAT ve EROL TOKSÖZ MESLEK YÜKSEKOKULU / TA216 - TURİZM ANİMASYONU

Kodu: TA216 Adı: MESLEK ETİĞİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM ANİMASYONU
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı TÜLAY AVCI TAŞKIRAN (tulayavci@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
MEHMET ÇONTU, ÖZLEM BAŞAR,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencinin etik ilkelerini kavramasını sağlayarak iş ortamındaki etik dışı davranışların veya uygulamaların neler olabileceği konusunda yorum yapacak şekilde bilinç düzeyini artırmak

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Etiğin gelişimi, meslek etiği kavramını, meslek etiğinin önemi kavrar. PÇ-20 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Meslek hayatında iş etiğinin önemini kavrar. PÇ-20 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 İş hayatında etik değerlere göre davranır. PÇ-20 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Etik ilkeleri,Etik kavramı,Ahlak kavramı,Kurumsal etik.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Yönetim ve iş etiği ilişkisi Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi
2 Etik ve ahlak kavramları Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi
3 İş etiğine yaklaşımlar Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi
4 Etik uygulamasında karşılaşılan problemler Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi
5 Yöneticilerin ve çalışanların etik sorumlulukları Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi
6 İş etiğine yönelik örnek olayla Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi
7 Değer ve ilke karşılaştırması Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi
8 Ara Sınav
9 Etik ilkeler neler olmalı? Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi
10 Etik ilkeler nasıl belirlenmeli? Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi
11 Etik yönetmeni kimdir,görev ve sorumlulukları nelerdir? Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi
12 Nadler’in kurumsal performans modeli Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi
13 Kurumsal etik değerlendirme Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi
14 Kurumsal etik değerlendirme Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi
15 Organizasyonlarda etik yönetim sistemi oluşturma süreci nasıl tasarlanmalı? Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Meryem Akoğlan KOZAK,’’Turizmde Etik’’,Detay Yayıncılık
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı vb. yazılı kaynaklar, internet.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 7 21
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 6 18
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 2 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 2 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 89