|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İKTİSAT (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERDAR ÖZTÜRK (serdarozturk@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yeni (içsel) büyüme teorilerinin en temel modellerini göstermek dersin amacıdır. Bu amaç çerçevesinde ekonomik büyüme tarihi gelişimi açısından ele alınarak yeni büyüme teorilerine kadar olan süreç ele alınacaktır. Dolayısıyla, bu derste bu konular da ele alınmaktadır. Dersin bir diğer amacı nasıl araştırma ve bilimsel yayın yapılacağıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İleri düzey makroekonomik konuları açıklayabilir. |
PÇ-1 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. PÇ-2 Bireyler, piyasalar ve ülkeler arasındaki ekonomik ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Büyüme teorileri literatüründe Yeni büyüme teorilerini açıklayabilir. |
PÇ-1 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. PÇ-2 Bireyler, piyasalar ve ülkeler arasındaki ekonomik ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Büyüme teorileri arasında anlamlı ilişkiler kurabilir. |
PÇ-1 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. PÇ-2 Bireyler, piyasalar ve ülkeler arasındaki ekonomik ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders ekonomik büyüme modellerinin tarihsel gelişimi ile başlar. Solow yaklaşımı varsayımları altında: geçişsel dinamik, durağan durum, altın tasarruf oranı, neoklasik varsayımların ihlal edildiği durumlar, vb. İkinci olarak, Ramsey çerçevesi kullanılarak dinamik makro iktisadın bazı diğer önemli kavramları öğretilmektedir: öznel indirgeme oranı, zamanlararası ikame esnekliği, bıçaksırtı durağanlık, vb. özetlenebilir. Bu derste öğretilen/ kapsanan bazı kavram ve konular aşağıdaki gibidir: Solow çerçevesi,Geçişsel dönem dinamikleri,Durağan durum,Neoklasik varsayımları ihlal eden durumlar/ varsayımlar,Ramsey çerçevesi, İçsel Büyüme Teorileri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ekonomik Büyüme Kalkınma ve Gelişme ayrımı | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
2 | Ekonomik Büyüme Modellerinin Tarihsel Gelişimi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
3 | Klasik Büyüme Modelleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
4 | Neoklasik ekonomiye giriş | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
5 | Neoklasik Büyüme Modelleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
6 | Neoklasik Büyüme Modelleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
7 | İçsel Büyüme Modelleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yeni Büyüme Modellerinde Arge | Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi |
10 | Yeni Büyüme Modellerinde Teknoloji | Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi |
11 | Yeni Büyüme Modellerinde Teknoloji | Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi |
12 | Yeni Büyüme Modellerinde Beşeri Sermaye | Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi |
13 | Yeni Büyüme Modellerinde Beşeri Sermaye | Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi |
14 | Yeni Büyüme Modellerinde Kamu Harcamaları-Politikaları | Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İktisadi Büyümeye Giriş, Charles Jones | |
2 | The Economics of Growth and Distribution, Erinç YELDAN | |
3 | İçsel Büyüme Modelleri ve Türkiye, Sami TABAN | |
4 | Ekonomik Büyüme Kuramları, Enver Alper GÜVEL | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 156 |