Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / RES 201 - RESİM

Kodu: RES 201 Adı: RESİM ATÖLYE I Teorik+Uygulama: 6+2 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü RESİM
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KAMBER KOÇ (kamberkoc@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
KAMBER KOÇ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Resim atölyelerinde, doganin en karmasik ve yetkin varligi olan ve çaglar boyunca sanat eserlerinde bas köseye oturtulan insan vücudunun biçim, renk ve hareket yönünden incelenip degerlendirilmesi; geleneksel ve çagdas sanat baglaminda sorunlarin kavranmasi, bunlarin yeni çözümlere kavusturulmas1 amaçlanir. Resim sanati gelenegi ile bu gelenege kisilikleri ile katkida bulunmus büyük ustalarin eserlerinin tanitilmasi, incelenmesi ve yorumlanmasi; çaglarin ve dönemsel/kisisel üsluplarin birbiriyle karsilastirmali olarakdegerlendirilmesi, öğrencinin algi ve duygu yoluyla yeteneklerinin gelişmesini ve sanat bilincinin olusmasini saglar. Atölye eğitiminin en vazgeçilmez özelliklerinden biri de; öğrencinin içinde yetistigi çevre ve dönemin, sanatçi adayinin duygusal, bilinçsel ve sanatsal yapisini, birbirlerinden farkli kisisel duyarliliklari davranislar ve egilimler olusturacak sekilde biçimleyen bir etmen olarak işlem görmesidir. Bu etmen öğrencinin sanatçi kisiliginin gelistirilmesinde, yalnizca biçimsel sorunlarinin degil ama ayni zamanda sanatin özüne ve toplumsal gereksinimine dönük islevlerinin de sorgulanmasini öngören bir anlam içerir

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Kendine özgü plastik bir dil bütünlüğü oluşturabilir. PÇ-1 Canlı modelden gözleme dayalı çalışmalar yaparak oran-orantı, yerleştirme, form ve hacim kavramlarını kullanabilme teknik ve becerilerine sahiptir.
PÇ-3 İki boyutlu yüzey üzerinde üçüncü boyut algısını veren hacim kavramını tanır ve uygular. Sanat Akımlarını öğrenir. Boyama tekniklerini ve malzemeleri özümser.
PÇ-4 Sanat eseri olarak resmin, sanat tarihi içindeki gelişimini ve değişimini ortaya koyan örnekler üzerinden, yapıtın ikonografik ve plastik açıdan inceleyerek değerlendirmesini yapar.
PÇ-6 Modern sanatçı kimliğinin çıkışı ile değişen ve gelişen sanatın ve toplumun izlerini sürerek çağdaş resim sanatını inceler.
PÇ-7 Resim tekniklerinin ortaya çıkışını, gelişimini ve nasıl kullanılacağını bilir.
PÇ-8 Tuval üzerine yağlı boya / akrilik çalışmaları ile yaratıcı ve özgün bireysel ifade yollarını araştırır.
PÇ-11 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Uygulama alanında edinilmiş bilgiyi sorunsal edinerek bunu sorgulayabilir ve sonuç olarak da bir proje biçimine taşıyabilir. PÇ-1 Canlı modelden gözleme dayalı çalışmalar yaparak oran-orantı, yerleştirme, form ve hacim kavramlarını kullanabilme teknik ve becerilerine sahiptir.
PÇ-2 İnsan bedeni üzerinde organik ve geometrik formların analizini yapar.
PÇ-11 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Çağın gereği olan teknik ve değişen yaşam koşullarını açıklar ve bu bilgiyi deneyim alanında kullanabilir. PÇ-1 Canlı modelden gözleme dayalı çalışmalar yaparak oran-orantı, yerleştirme, form ve hacim kavramlarını kullanabilme teknik ve becerilerine sahiptir.
PÇ-2 İnsan bedeni üzerinde organik ve geometrik formların analizini yapar.
PÇ-11 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar.
PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. Portfolyo hazırlamayı bilir.
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Öğrenci atölye eğitiminin ilk yılında canlı-cansız doğa elemanlarını ve insan vücudunu incelemeyi, yorumlamayi, biçimlendirmeyi; sanatın büyük ustalarının yapıtlarıyla ilişki kurmayı ve bu kaynaklardan edindiği verileri değerlendirmeyi öğrenir. Amaç desenin tüm anlam ve ifadelerinin tanıtılması ve öğrenimin desen çizme ve biçimi algılama yeteneğinin geliştirilmesidir. Bu aşamadaki çalışmalar yaratmadan daha çok incelemeye yöneliktir. Öğrenci, atölyedeki ilk yılın sonu ile ikinci yılın basında yeteneğine göre kademeli olarak desen, biçim, açık-koyu, ışık, renk vb.gibi resimsel değerleri; boyut, mekan-espas, düzen-ritim, hareket ve denge kavramları ve uygulamaları boyutunda irdeler. Atölyede üçüncü yilin sonu ile dördüncü yilin baslangicinda, öğrenimin, bireysel eğilimlerinin ve sanatçı kişiliğinin eleştirel bir bilinç boyutunda gelistirilmesi önem kazanir. Resim Bölümü atölye program1i öğrencinin, yeteneklerini bağımsız olarak yaratıcı bir bireyselliğe yönelttigi diploma çalışmalarının ( ve bu çalışmaların açık bir jüri önünde) değerlendirilmesiyle son bulur.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kompozisyon kuralları ve öğelerin tanımı Anlatım, görseller, fikir alış-verişi
2 Kompozisyon çeşitleri ve tanımı Anlatım, görseller, fikir alış-verişi
3 Kompozisyon çeşitleri ve tanımına devam Anlatım, görseller, fikir alış-verişi
4 Sanatçıların eserlerinden çizgiye yönelik olanlarının irdelenmesi Performansa dayalı çalışmalar
5 Lavi tekniği Anlatım, görseller, fikir alış-verişi
6 Yüzey ve derinlik Anlatım, görseller, fikir alış-verişi
7 Yüzey ve derinlik Anlatım, görseller, fikir alış-verişi
8 Ara Sınav
9 Dokunma duyusu Anlatım, görseller, fikir alış-verişi
10 Ritm ve armoni Anlatım, görseller, fikir alış-verişi
11 Sanatçıların eserlerinden örnekler Anlatım, görseller, fikir alış-verişi
12 Örneklere devam Anlatım, görseller, fikir alış-verişi
13 Örneklere devam Anlatım, görseller, fikir alış-verişi
14 Sanatçıların eserlerinden konu ile ilgili örnekler verilmesi, plastik açıdan incelenmesi Anlatım, görseller, fikir alış-verişi
15 Dönem sonu değerlendirme Anlatım, görseller, fikir alış-verişi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Resim Tekniği, Jean Rudel, Çev. Neşe Erdok, İletişim Yayınları, Presses Universitaires De France
2 Yağlıboya, Francisco Asensio Cerver, Çev. Canan Feyyat, Literatür Yayınları, Slovenya
3 Resimde Renk ve Uygulanışı, Jose Parramon, Remzi Kitabevi, 7. Baskı, 2005, İstanbul
4 Design Basics, David A. Lauer, College of Alameda, California, Printing by Capital City Press, 1979, Vermont
5 Resim Sanatı, Şeref Bigalı, Remzi Kitabevi, İstanbul
6 Adım Adım Art Academy, Çev. Burçin Ünlü -Mısra Öncel Erkaya - Yasemin Semiz, Boyut Yayın Grubu, 2004, İstanbul
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Yağlıboya, Fırça, bezir yağı, haşhaş yağı, tuval

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 4 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav 0 0 0
2.Kısa Sınav (Quiz) 0 0 0
3.Laboratuvar Sınavı 0 0 0
4.Sunum 0 0 0
5.Rapor 0 0 0
6.Seminer 0 0 0
7.Performans Ödevi 0 0 0
8.Dönem Ödevi 0 0 0
9.Proje 0 0 0
Final Sınavı 16 4 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 8 14 112
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0 0 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0 0 0
Kısa Sınav (Quiz) 0 0 0
Laboratuvar Sınavı 0 0 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 1 14 14
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 1 14 14
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 168