|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | RESİM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KAMBER KOÇ (kamberkoc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KAMBER KOÇ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Resim atölyelerinde, doganin en karmasik ve yetkin varligi olan ve çaglar boyunca sanat eserlerinde bas köseye oturtulan insan vücudunun biçim, renk ve hareket yönünden incelenip degerlendirilmesi; geleneksel ve çagdas sanat baglaminda sorunlarin kavranmasi, bunlarin yeni çözümlere kavusturulmas1 amaçlanir. Resim sanati gelenegi ile bu gelenege kisilikleri ile katkida bulunmus büyük ustalarin eserlerinin tanitilmasi, incelenmesi ve yorumlanmasi; çaglarin ve dönemsel/kisisel üsluplarin birbiriyle karsilastirmali olarakdegerlendirilmesi, öğrencinin algi ve duygu yoluyla yeteneklerinin gelişmesini ve sanat bilincinin olusmasini saglar. Atölye eğitiminin en vazgeçilmez özelliklerinden biri de; öğrencinin içinde yetistigi çevre ve dönemin, sanatçi adayinin duygusal, bilinçsel ve sanatsal yapisini, birbirlerinden farkli kisisel duyarliliklari davranislar ve egilimler olusturacak sekilde biçimleyen bir etmen olarak işlem görmesidir. Bu etmen öğrencinin sanatçi kisiliginin gelistirilmesinde, yalnizca biçimsel sorunlarinin degil ama ayni zamanda sanatin özüne ve toplumsal gereksinimine dönük islevlerinin de sorgulanmasini öngören bir anlam içerir |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kendine özgü plastik bir dil bütünlüğü oluşturabilir. |
PÇ-1 Canlı modelden gözleme dayalı çalışmalar yaparak oran-orantı, yerleştirme, form ve hacim kavramlarını kullanabilme teknik ve becerilerine sahiptir. PÇ-3 İki boyutlu yüzey üzerinde üçüncü boyut algısını veren hacim kavramını tanır ve uygular. Sanat Akımlarını öğrenir. Boyama tekniklerini ve malzemeleri özümser. PÇ-4 Sanat eseri olarak resmin, sanat tarihi içindeki gelişimini ve değişimini ortaya koyan örnekler üzerinden, yapıtın ikonografik ve plastik açıdan inceleyerek değerlendirmesini yapar. PÇ-6 Modern sanatçı kimliğinin çıkışı ile değişen ve gelişen sanatın ve toplumun izlerini sürerek çağdaş resim sanatını inceler. PÇ-7 Resim tekniklerinin ortaya çıkışını, gelişimini ve nasıl kullanılacağını bilir. PÇ-8 Tuval üzerine yağlı boya / akrilik çalışmaları ile yaratıcı ve özgün bireysel ifade yollarını araştırır. PÇ-11 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Uygulama alanında edinilmiş bilgiyi sorunsal edinerek bunu sorgulayabilir ve sonuç olarak da bir proje biçimine taşıyabilir. |
PÇ-1 Canlı modelden gözleme dayalı çalışmalar yaparak oran-orantı, yerleştirme, form ve hacim kavramlarını kullanabilme teknik ve becerilerine sahiptir. PÇ-2 İnsan bedeni üzerinde organik ve geometrik formların analizini yapar. PÇ-11 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Çağın gereği olan teknik ve değişen yaşam koşullarını açıklar ve bu bilgiyi deneyim alanında kullanabilir. |
PÇ-1 Canlı modelden gözleme dayalı çalışmalar yaparak oran-orantı, yerleştirme, form ve hacim kavramlarını kullanabilme teknik ve becerilerine sahiptir. PÇ-2 İnsan bedeni üzerinde organik ve geometrik formların analizini yapar. PÇ-11 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar. PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. Portfolyo hazırlamayı bilir. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Öğrenci atölye eğitiminin ilk yılında canlı-cansız doğa elemanlarını ve insan vücudunu incelemeyi, yorumlamayi, biçimlendirmeyi; sanatın büyük ustalarının yapıtlarıyla ilişki kurmayı ve bu kaynaklardan edindiği verileri değerlendirmeyi öğrenir. Amaç desenin tüm anlam ve ifadelerinin tanıtılması ve öğrenimin desen çizme ve biçimi algılama yeteneğinin geliştirilmesidir. Bu aşamadaki çalışmalar yaratmadan daha çok incelemeye yöneliktir. Öğrenci, atölyedeki ilk yılın sonu ile ikinci yılın basında yeteneğine göre kademeli olarak desen, biçim, açık-koyu, ışık, renk vb.gibi resimsel değerleri; boyut, mekan-espas, düzen-ritim, hareket ve denge kavramları ve uygulamaları boyutunda irdeler. Atölyede üçüncü yilin sonu ile dördüncü yilin baslangicinda, öğrenimin, bireysel eğilimlerinin ve sanatçı kişiliğinin eleştirel bir bilinç boyutunda gelistirilmesi önem kazanir. Resim Bölümü atölye program1i öğrencinin, yeteneklerini bağımsız olarak yaratıcı bir bireyselliğe yönelttigi diploma çalışmalarının ( ve bu çalışmaların açık bir jüri önünde) değerlendirilmesiyle son bulur. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kompozisyon kuralları ve öğelerin tanımı | Anlatım, görseller, fikir alış-verişi |
2 | Kompozisyon çeşitleri ve tanımı | Anlatım, görseller, fikir alış-verişi |
3 | Kompozisyon çeşitleri ve tanımına devam | Anlatım, görseller, fikir alış-verişi |
4 | Sanatçıların eserlerinden çizgiye yönelik olanlarının irdelenmesi | Performansa dayalı çalışmalar |
5 | Lavi tekniği | Anlatım, görseller, fikir alış-verişi |
6 | Yüzey ve derinlik | Anlatım, görseller, fikir alış-verişi |
7 | Yüzey ve derinlik | Anlatım, görseller, fikir alış-verişi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dokunma duyusu | Anlatım, görseller, fikir alış-verişi |
10 | Ritm ve armoni | Anlatım, görseller, fikir alış-verişi |
11 | Sanatçıların eserlerinden örnekler | Anlatım, görseller, fikir alış-verişi |
12 | Örneklere devam | Anlatım, görseller, fikir alış-verişi |
13 | Örneklere devam | Anlatım, görseller, fikir alış-verişi |
14 | Sanatçıların eserlerinden konu ile ilgili örnekler verilmesi, plastik açıdan incelenmesi | Anlatım, görseller, fikir alış-verişi |
15 | Dönem sonu değerlendirme | Anlatım, görseller, fikir alış-verişi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Resim Tekniği, Jean Rudel, Çev. Neşe Erdok, İletişim Yayınları, Presses Universitaires De France | |
2 | Yağlıboya, Francisco Asensio Cerver, Çev. Canan Feyyat, Literatür Yayınları, Slovenya | |
3 | Resimde Renk ve Uygulanışı, Jose Parramon, Remzi Kitabevi, 7. Baskı, 2005, İstanbul | |
4 | Design Basics, David A. Lauer, College of Alameda, California, Printing by Capital City Press, 1979, Vermont | |
5 | Resim Sanatı, Şeref Bigalı, Remzi Kitabevi, İstanbul | |
6 | Adım Adım Art Academy, Çev. Burçin Ünlü -Mısra Öncel Erkaya - Yasemin Semiz, Boyut Yayın Grubu, 2004, İstanbul | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yağlıboya, Fırça, bezir yağı, haşhaş yağı, tuval |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 4 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
3.Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
4.Sunum | 0 | 0 | 0 |
5.Rapor | 0 | 0 | 0 |
6.Seminer | 0 | 0 | 0 |
7.Performans Ödevi | 0 | 0 | 0 |
8.Dönem Ödevi | 0 | 0 | 0 |
9.Proje | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 16 | 4 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 8 | 14 | 112 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | 0 | 0 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
0 | 0 | 0 | |
0 | 0 | 0 | |
Toplam İş Yükü | 168 |