|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | RESİM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NÜSHET GÖKSUN YENER METİN (goksunyener@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KAMBER KOÇ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Uygulama çalışmaları yaptırılması. Bu ders, öğrenciye gözlem-deney ve bilgi aktarımının birlikte dengelenerek yürütüldüğü ve öğrenciye altyapı oluşturacak değişik tekniklerin verildiği bir çalışmayı içerir.Uygulamalarda, öğrenciye çeşitli tekniklerle oluşturacağı kompozisyonun, düşünce-biçim-boya-renk vb. ilişkilerine sezgisel ve yaratıcı bir boyut kazandırma bilinci hedeflenir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Değişik malzeme ve dil olanaklarıyla özgün bir dil oluşturur |
PÇ-1 Canlı modelden gözleme dayalı çalışmalar yaparak oran-orantı, yerleştirme, form ve hacim kavramlarını kullanabilme teknik ve becerilerine sahiptir. PÇ-2 İnsan bedeni üzerinde organik ve geometrik formların analizini yapar. PÇ-3 İki boyutlu yüzey üzerinde üçüncü boyut algısını veren hacim kavramını tanır ve uygular. Sanat Akımlarını öğrenir. Boyama tekniklerini ve malzemeleri özümser. PÇ-7 Resim tekniklerinin ortaya çıkışını, gelişimini ve nasıl kullanılacağını bilir. PÇ-8 Tuval üzerine yağlı boya / akrilik çalışmaları ile yaratıcı ve özgün bireysel ifade yollarını araştırır. PÇ-11 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | alana yçnelik uygulamalarda çeşit teknik, araç, donatı ve malzemeyi tanır |
PÇ-1 Canlı modelden gözleme dayalı çalışmalar yaparak oran-orantı, yerleştirme, form ve hacim kavramlarını kullanabilme teknik ve becerilerine sahiptir. PÇ-2 İnsan bedeni üzerinde organik ve geometrik formların analizini yapar. PÇ-3 İki boyutlu yüzey üzerinde üçüncü boyut algısını veren hacim kavramını tanır ve uygular. Sanat Akımlarını öğrenir. Boyama tekniklerini ve malzemeleri özümser. PÇ-4 Sanat eseri olarak resmin, sanat tarihi içindeki gelişimini ve değişimini ortaya koyan örnekler üzerinden, yapıtın ikonografik ve plastik açıdan inceleyerek değerlendirmesini yapar. PÇ-5 Sanat hakkındaki felsefi ve estetik kuramlar hakkında bilgi sahibidir. PÇ-6 Modern sanatçı kimliğinin çıkışı ile değişen ve gelişen sanatın ve toplumun izlerini sürerek çağdaş resim sanatını inceler. PÇ-7 Resim tekniklerinin ortaya çıkışını, gelişimini ve nasıl kullanılacağını bilir. PÇ-8 Tuval üzerine yağlı boya / akrilik çalışmaları ile yaratıcı ve özgün bireysel ifade yollarını araştırır. PÇ-9 Özgün baskı tekniklerini bilir ve uygular. PÇ-10 Estetik, sanat tarihi,eleştiri ve uygulamalarda müzelerden faydalanır. PÇ-11 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar. PÇ-12 Konferans,seminer,söyleşi,sergi..vb etkinliklerden elde edilen bulgular ile sanat sorunlarını ve sanat gündemini tartışır. PÇ-13 Alanları ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-14 Resim ve sanat alanında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-15 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-16 Sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-17 Yabancı bir dil kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve iletişim kurar. PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. Portfolyo hazırlamayı bilir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Görsel biçimlendirmenin anlam-işlev, görüngü değer ve öğelerinin disiplinini, düzenini üretebilecek yetileri, ilgileri kazanır |
PÇ-6 Modern sanatçı kimliğinin çıkışı ile değişen ve gelişen sanatın ve toplumun izlerini sürerek çağdaş resim sanatını inceler. PÇ-7 Resim tekniklerinin ortaya çıkışını, gelişimini ve nasıl kullanılacağını bilir. PÇ-11 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-4 | Görme ve görsel algıya bağlı deneyim ve birikimlerini kullanır |
PÇ-1 Canlı modelden gözleme dayalı çalışmalar yaparak oran-orantı, yerleştirme, form ve hacim kavramlarını kullanabilme teknik ve becerilerine sahiptir. PÇ-11 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Özgün bir dil oluşturma çabası içerisindeki öğrencilere, değişik teknik ve dil olanakları konusunda bilgi verilmesi, uygulama yaptırılması sonucu, sezgisel ve yaratıcı bir boyut kazandırılması amaçlanır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Resim Atölye dersinin önem ve kapsamı, kullanılacak araç ve materyallerin tanıtılması, atölye kullanımı, temizliği ve temininin istenmesi. | Anlatım |
2 | Modelden desen çalışmaları | Anlatım, Demonstrasyon, Uygulama |
3 | Karakalem kompozisyon araştırmaları. Temel Tasarım ilke ve ögeleri hakkında bilgi verilmesi | Anlatım, Soru- Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
4 | Doğal obje etüdü çalışması ışık-gölge ve doku araştırmaları. | Anlatım, Soru- Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
5 | Kolaj tekniği ile ilgili bilgi verilmesi. Gazete dergi gibi materyallerden kesme yada yırtma ile kolaj çalışması | Anlatım, Soru- Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
6 | Suluboya ve lavi teknikleri ile kompozisyon araştırmaları. Suluboya ve lavi Tekniğiyle ilgili bilgi verilmesi. | Anlatım, Soru- Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
7 | Devam | Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Guaj boya tekniğiyle ilgili bilgi ve hacim düzenlemeleri, obje etütleri. | Anlatım, Soru- Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
10 | Devam | Uygulama |
11 | Yağlıboya tekniği tanıtımı ve yüzey çalışmaları | Anlatım, Soru- Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
12 | Devam | Uygulama |
13 | Yağlı boya natürmort yada doğadan etüd çalışmaları | Uygulama |
14 | Konulu ve serbest teknikle proje çalışması | Uygulama |
15 | Değerlendirme | Anlatım, Soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Edward Lucie Smith, Art Today, Phaidon The Twenty Century Art Book, Phaidon The Book Of Art, 10 cilt, Grolier Konuyla ilgili görseller | |
2 | Linda Holtzschue, Rengi Anlamak Çeviren: Fuat Akdenizli), Duvar Yayınları 2005 | |
3 | The Art Of Drawing (The Human Body) Sterling Publishing, Spain, 2004 | |
4 | Lynton Norbert, Modern Sanatın Öyküsü, İstanbul, Remzi Kitabevi, 1991 | |
5 | Modernden Postmoderne Sanat, Mehmet Yılmaz, Ütopya Yayınevi | |
6 | Google akademi, Khan Akademi, web siteleri, çevrimiçi veya kaydedilmiş sinema, tiyatro, müzik eserleri üniversite ve müze yazılı basılı ve görsel kaynakları ve kütüphaneler | |
7 | Sanat ve Kuram, Paul Wood, Charles Harrison, çev. Sabri Gürses, Küre Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Röprodüksiyon ağırlıklı basılı kaynaklar Edward Lucie Smith, Art Today, Phaidon The Twenty Century Art Book, Phaidon The Book Of Art, 10 cilt, Grolier |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 15 | 3 | 20 |
8.Dönem Ödevi | 5 | 2 | 10 |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 2 | 12 | 24 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 10 | 9 | 90 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 8 | 8 |
Laboratuvar Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 9 | 18 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 9 | 18 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 294 |