Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / RES 402 - RESİM

Kodu: RES 402 Adı: RESİM ATÖLYE VI Teorik+Uygulama: 6+2 AKTS: 10
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü RESİM
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı NÜSHET GÖKSUN YENER METİN (goksunyener@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Kişisel sanat dili oluşumuna yönelik teorik ve uygulamalı çalışmalar ile kişisel farkındalık ve yaratıcılığın geliştirilmesi. Sanatsal ifadede plastik değerlerin kullanımı ve çözümlenmesi deneyiminin gelişmesi

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sürdürmekte olduğu atölye üretimlerini günümüz sanat anlayışları bağlamında gözlemleyip tarihsel süreci içerisinde irdeleyerek yönlendirebilir PÇ-1 Canlı modelden gözleme dayalı çalışmalar yaparak oran-orantı, yerleştirme, form ve hacim kavramlarını kullanabilme teknik ve becerilerine sahiptir.
PÇ-2 İnsan bedeni üzerinde organik ve geometrik formların analizini yapar.
PÇ-3 İki boyutlu yüzey üzerinde üçüncü boyut algısını veren hacim kavramını tanır ve uygular. Sanat Akımlarını öğrenir. Boyama tekniklerini ve malzemeleri özümser.
PÇ-4 Sanat eseri olarak resmin, sanat tarihi içindeki gelişimini ve değişimini ortaya koyan örnekler üzerinden, yapıtın ikonografik ve plastik açıdan inceleyerek değerlendirmesini yapar.
PÇ-5 Sanat hakkındaki felsefi ve estetik kuramlar hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-6 Modern sanatçı kimliğinin çıkışı ile değişen ve gelişen sanatın ve toplumun izlerini sürerek çağdaş resim sanatını inceler.
PÇ-7 Resim tekniklerinin ortaya çıkışını, gelişimini ve nasıl kullanılacağını bilir.
PÇ-8 Tuval üzerine yağlı boya / akrilik çalışmaları ile yaratıcı ve özgün bireysel ifade yollarını araştırır.
PÇ-9 Özgün baskı tekniklerini bilir ve uygular.
PÇ-10 Estetik, sanat tarihi,eleştiri ve uygulamalarda müzelerden faydalanır.
PÇ-11 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar.
PÇ-12 Konferans,seminer,söyleşi,sergi..vb etkinliklerden elde edilen bulgular ile sanat sorunlarını ve sanat gündemini tartışır.
PÇ-13 Alanları ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-14 Resim ve sanat alanında bilimsel çalışmalar yapar.
PÇ-15 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır.
PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. Portfolyo hazırlamayı bilir.
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Üretim gerçekleştirdiği mecraya özgü teknik zorlukları sürekli denemeler ve ilgili alan araştırmalarında buluşacağı başarılı örneklerden faydalanarak çözümleyebilir PÇ-1 Canlı modelden gözleme dayalı çalışmalar yaparak oran-orantı, yerleştirme, form ve hacim kavramlarını kullanabilme teknik ve becerilerine sahiptir.
PÇ-2 İnsan bedeni üzerinde organik ve geometrik formların analizini yapar.
PÇ-3 İki boyutlu yüzey üzerinde üçüncü boyut algısını veren hacim kavramını tanır ve uygular. Sanat Akımlarını öğrenir. Boyama tekniklerini ve malzemeleri özümser.
PÇ-4 Sanat eseri olarak resmin, sanat tarihi içindeki gelişimini ve değişimini ortaya koyan örnekler üzerinden, yapıtın ikonografik ve plastik açıdan inceleyerek değerlendirmesini yapar.
PÇ-5 Sanat hakkındaki felsefi ve estetik kuramlar hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-6 Modern sanatçı kimliğinin çıkışı ile değişen ve gelişen sanatın ve toplumun izlerini sürerek çağdaş resim sanatını inceler.
PÇ-7 Resim tekniklerinin ortaya çıkışını, gelişimini ve nasıl kullanılacağını bilir.
PÇ-8 Tuval üzerine yağlı boya / akrilik çalışmaları ile yaratıcı ve özgün bireysel ifade yollarını araştırır.
PÇ-9 Özgün baskı tekniklerini bilir ve uygular.
PÇ-10 Estetik, sanat tarihi,eleştiri ve uygulamalarda müzelerden faydalanır.
PÇ-11 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar.
PÇ-13 Alanları ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-14 Resim ve sanat alanında bilimsel çalışmalar yapar.
PÇ-15 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Üretimlerinde içeriksel kaygılarını özgün plastik bir dille buluşturan biçimsel dil denemelerini sürdürür PÇ-1 Canlı modelden gözleme dayalı çalışmalar yaparak oran-orantı, yerleştirme, form ve hacim kavramlarını kullanabilme teknik ve becerilerine sahiptir.
PÇ-2 İnsan bedeni üzerinde organik ve geometrik formların analizini yapar.
PÇ-3 İki boyutlu yüzey üzerinde üçüncü boyut algısını veren hacim kavramını tanır ve uygular. Sanat Akımlarını öğrenir. Boyama tekniklerini ve malzemeleri özümser.
PÇ-4 Sanat eseri olarak resmin, sanat tarihi içindeki gelişimini ve değişimini ortaya koyan örnekler üzerinden, yapıtın ikonografik ve plastik açıdan inceleyerek değerlendirmesini yapar.
PÇ-5 Sanat hakkındaki felsefi ve estetik kuramlar hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-6 Modern sanatçı kimliğinin çıkışı ile değişen ve gelişen sanatın ve toplumun izlerini sürerek çağdaş resim sanatını inceler.
PÇ-7 Resim tekniklerinin ortaya çıkışını, gelişimini ve nasıl kullanılacağını bilir.
PÇ-8 Tuval üzerine yağlı boya / akrilik çalışmaları ile yaratıcı ve özgün bireysel ifade yollarını araştırır.
PÇ-11 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar.
PÇ-12 Konferans,seminer,söyleşi,sergi..vb etkinliklerden elde edilen bulgular ile sanat sorunlarını ve sanat gündemini tartışır.
PÇ-13 Alanları ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-14 Resim ve sanat alanında bilimsel çalışmalar yapar.
PÇ-15 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır.
PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. Portfolyo hazırlamayı bilir.
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Atölye üretimlerine uygun teknik kriterleri ve kanonik kıstasları seçip ikonolojik çözümleme ve eleştirisini gerçekleştirebilir PÇ-1 Canlı modelden gözleme dayalı çalışmalar yaparak oran-orantı, yerleştirme, form ve hacim kavramlarını kullanabilme teknik ve becerilerine sahiptir.
PÇ-2 İnsan bedeni üzerinde organik ve geometrik formların analizini yapar.
PÇ-3 İki boyutlu yüzey üzerinde üçüncü boyut algısını veren hacim kavramını tanır ve uygular. Sanat Akımlarını öğrenir. Boyama tekniklerini ve malzemeleri özümser.
PÇ-4 Sanat eseri olarak resmin, sanat tarihi içindeki gelişimini ve değişimini ortaya koyan örnekler üzerinden, yapıtın ikonografik ve plastik açıdan inceleyerek değerlendirmesini yapar.
PÇ-5 Sanat hakkındaki felsefi ve estetik kuramlar hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-6 Modern sanatçı kimliğinin çıkışı ile değişen ve gelişen sanatın ve toplumun izlerini sürerek çağdaş resim sanatını inceler.
PÇ-7 Resim tekniklerinin ortaya çıkışını, gelişimini ve nasıl kullanılacağını bilir.
PÇ-8 Tuval üzerine yağlı boya / akrilik çalışmaları ile yaratıcı ve özgün bireysel ifade yollarını araştırır.
PÇ-9 Özgün baskı tekniklerini bilir ve uygular.
PÇ-10 Estetik, sanat tarihi,eleştiri ve uygulamalarda müzelerden faydalanır.
PÇ-11 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar.
PÇ-12 Konferans,seminer,söyleşi,sergi..vb etkinliklerden elde edilen bulgular ile sanat sorunlarını ve sanat gündemini tartışır.
PÇ-13 Alanları ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-14 Resim ve sanat alanında bilimsel çalışmalar yapar.
PÇ-15 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır.
PÇ-16 Sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar.
PÇ-17 Yabancı bir dil kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve iletişim kurar.
PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. Portfolyo hazırlamayı bilir.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
DÖÇ-5 Üretimlerini kuramsal bütünlüğü içerisinde portfolyo bütünlüğünde savunabilir PÇ-4 Sanat eseri olarak resmin, sanat tarihi içindeki gelişimini ve değişimini ortaya koyan örnekler üzerinden, yapıtın ikonografik ve plastik açıdan inceleyerek değerlendirmesini yapar.
PÇ-5 Sanat hakkındaki felsefi ve estetik kuramlar hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-6 Modern sanatçı kimliğinin çıkışı ile değişen ve gelişen sanatın ve toplumun izlerini sürerek çağdaş resim sanatını inceler.
PÇ-7 Resim tekniklerinin ortaya çıkışını, gelişimini ve nasıl kullanılacağını bilir.
PÇ-8 Tuval üzerine yağlı boya / akrilik çalışmaları ile yaratıcı ve özgün bireysel ifade yollarını araştırır.
PÇ-10 Estetik, sanat tarihi,eleştiri ve uygulamalarda müzelerden faydalanır.
PÇ-11 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar.
PÇ-12 Konferans,seminer,söyleşi,sergi..vb etkinliklerden elde edilen bulgular ile sanat sorunlarını ve sanat gündemini tartışır.
PÇ-13 Alanları ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-14 Resim ve sanat alanında bilimsel çalışmalar yapar.
PÇ-15 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır.
PÇ-16 Sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar.
PÇ-17 Yabancı bir dil kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve iletişim kurar.
PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. Portfolyo hazırlamayı bilir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Önceki dönemlerdeki denemelerde yakalanmış ipuçlarıyla temellenerek devam eden atölye üretimlerindeki kuramsal ve plastik ilişkide tutarlılığın tartışılarak ve çeşitlendirilerek geliştirilmesi. Mevcut çıkarımların devam üretimlerde savunularak tutarlılığının arttırılması.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dönem içinde izlenecek kişisel yol haritasının teknik planlaması hazırlanır Tuval üzerine karışık teknik uygulamaları, Açıklamalar, soru ve cevaplar, Gözlem Görüşme, İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması, Tartışma Yöntemi, sergi
2 Dönem içinde izlenecek kişisel yol haritasının teknik planlaması hazırlanır Tuval üzerine karışık teknik uygulamaları, Açıklamalar, soru ve cevaplar, Gözlem Görüşme, İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması, Tartışma Yöntemi, sergi
3 Atölye sürecine yönelik yeni yol haritası önceki dönem üretimlerinin dönütleri ışığında gözden geçirilerek geliştirilir Tuval üzerine karışık teknik uygulamaları, Açıklamalar, soru ve cevaplar, Gözlem Görüşme, İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması, Tartışma Yöntemi, sergi
4 Planlanmış atölye üretim sürecine devam edilir Tuval üzerine karışık teknik uygulamaları, Açıklamalar, soru ve cevaplar, Gözlem Görüşme, İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması, Tartışma Yöntemi, sergi
5 Planlanmış atölye üretim sürecine devam edilir Tuval üzerine karışık teknik uygulamaları, Açıklamalar, soru ve cevaplar, Gözlem Görüşme, İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması, Tartışma Yöntemi, sergi
6 Planlanmış atölye üretim sürecine devam edilir Tuval üzerine karışık teknik uygulamaları, Açıklamalar, soru ve cevaplar, Gözlem Görüşme, İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması, Tartışma Yöntemi, sergi
7 Atölye üretimlerinin ve sürecin değerlendirme tartışmaları gerçekleştirilir Tuval üzerine karışık teknik uygulamaları, Açıklamalar, soru ve cevaplar, Gözlem Görüşme, İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması, Tartışma Yöntemi, sergi
8 Ara Sınav
9 Planlanmış atölye üretim sürecine devam edilir Tuval üzerine karışık teknik uygulamaları, Açıklamalar, soru ve cevaplar, Gözlem Görüşme, İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması, Tartışma Yöntemi, sergi
10 Planlanmış atölye üretim sürecine devam edilir Tuval üzerine karışık teknik uygulamaları, Açıklamalar, soru ve cevaplar, Gözlem Görüşme, İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması, Tartışma Yöntemi, sergi
11 Planlanmış atölye üretim sürecine devam edilir Tuval üzerine karışık teknik uygulamaları, Açıklamalar, soru ve cevaplar, Gözlem Görüşme, İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması, Tartışma Yöntemi, sergi
12 Atölye üretimlerinin ve sürecin değerlendirme tartışmaları gerçekleştirilir Tuval üzerine karışık teknik uygulamaları, Açıklamalar, soru ve cevaplar, Gözlem Görüşme, İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması, Tartışma Yöntemi, sergi
13 Değerlendirme dönütleri ışığında son düzenlemeler tamamlanır Tuval üzerine karışık teknik uygulamaları, Açıklamalar, soru ve cevaplar, Gözlem Görüşme, İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması, Tartışma Yöntemi, sergi
14 Yapıtlarına yönelik öğrenci sözlü savunmaları gerçekleştirilir. Mezuniyet Sergisi hazırlıkları gerçekleştirilir Tuval üzerine karışık teknik uygulamaları, Açıklamalar, soru ve cevaplar, Gözlem Görüşme, İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması, Tartışma Yöntemi, sergi
15 Mezuniyet Sergisi hazırlıkları tamamlanır Tuval üzerine karışık teknik uygulamaları, Açıklamalar, soru ve cevaplar, Gözlem Görüşme, İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması, Tartışma Yöntemi, sergi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Eisenstadt, S.N., Modernleşme, Ankara, Doğu-Batı Yayınları, 2007
2 ) Lynton Norbert, Modern Sanatın Öyküsü, İstanbul, Remzi Kitabevi, 1991
3 ) Turani, Adnan. Çağdaş Sanat Felsefesi. İstanbul: Remzi kitabevi, 1998.
4 Klee, Paul, Modern Sanat Üzerine, İstanbul, Altı Kırkbeş Yayınları, 2002
5 Farthing, Stephen, 1001 Resim, İstanbul, Caretta Yayınları, 2007
6 Sanat ve Kuram, Paul Wood, Charles Harrison, çev. Sabri Gürses, Küre Yayınları
7 Google akademi, Khan Akademi, web siteleri, çevrimiçi veya kaydedilmiş sinema, tiyatro, müzik eserleri üniversite ve müze yazılı basılı ve görsel kaynakları ve kütüphaneler
8 Modernden Postmoderne Sanat, Mehmet Yılmaz, Ütopya Yayınevi
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Tuval, kağıt, duvar vb. yüzeyler üzerine plastik ifadeye uygun yağlıboya, akrilik, tutkal, yansıtıcı vb. çeşitli teknik ekipman, medyum ve boyalar. üç ve dört boyutlu yapıtlar, performans, workshop, yerleştirmeler vb. için gerekli teknik alt yapı ve malzemeler.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav 2 1 5
2.Kısa Sınav (Quiz) 2 1 8
3.Laboratuvar Sınavı 1 1 5
4.Sunum 2 4
5.Rapor 2 5
6.Seminer 2 4
7.Performans Ödevi 15 1 4
8.Dönem Ödevi 14 1 10
9.Proje 2 7 9
Final Sınavı 16 1 50

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 8 14 112
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 10 30
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 8 9 72
       c) Performans Ödevi 2 3 6
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 3 9
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 4 12
Sözlü Sınav 2 10 20
Kısa Sınav (Quiz) 3 2 6
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 1 5 5
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 1 4 4
0
0
Toplam İş Yükü 292