|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | RESİM | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | KAMBER KOÇ (kamberkoc@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KAMBER KOÇ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilere resim teknikleri öğretilerek, bilgi, beceri hüner kazandırıp, araştırmaya yöneltip, duygu ve düşüncelerini ortaya koymaları sağlanarak, özgün işler yapmaya yöneltmek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Canlı ve cansız ojeler kullanarak bicim elemanlarının sanatsal ürünlerinde kullanımına yönelik farklı tekniklerin imkanları ile sanatsal üretimde bulunur. |
PÇ-1 Canlı modelden gözleme dayalı çalışmalar yaparak oran-orantı, yerleştirme, form ve hacim kavramlarını kullanabilme teknik ve becerilerine sahiptir. PÇ-2 İnsan bedeni üzerinde organik ve geometrik formların analizini yapar. PÇ-3 İki boyutlu yüzey üzerinde üçüncü boyut algısını veren hacim kavramını tanır ve uygular. Sanat Akımlarını öğrenir. Boyama tekniklerini ve malzemeleri özümser. PÇ-7 Resim tekniklerinin ortaya çıkışını, gelişimini ve nasıl kullanılacağını bilir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Desende yöntem ve teknik ilişkisini kurar. |
PÇ-1 Canlı modelden gözleme dayalı çalışmalar yaparak oran-orantı, yerleştirme, form ve hacim kavramlarını kullanabilme teknik ve becerilerine sahiptir. PÇ-2 İnsan bedeni üzerinde organik ve geometrik formların analizini yapar. PÇ-3 İki boyutlu yüzey üzerinde üçüncü boyut algısını veren hacim kavramını tanır ve uygular. Sanat Akımlarını öğrenir. Boyama tekniklerini ve malzemeleri özümser. |
Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Öğrenciler üç boyutlu form biçim ilişkisini algılayabilir. |
PÇ-1 Canlı modelden gözleme dayalı çalışmalar yaparak oran-orantı, yerleştirme, form ve hacim kavramlarını kullanabilme teknik ve becerilerine sahiptir. PÇ-2 İnsan bedeni üzerinde organik ve geometrik formların analizini yapar. PÇ-3 İki boyutlu yüzey üzerinde üçüncü boyut algısını veren hacim kavramını tanır ve uygular. Sanat Akımlarını öğrenir. Boyama tekniklerini ve malzemeleri özümser. |
Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Canlı cansız nesnelerin imgesiyle kişiye özgü resimsel kurgular tasarlanması sağlanır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Desende karakalem ile form, oran,ölçü, plan kavramlarının model ile çalışılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Alan Gezisi, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama-Alıştırma |
| 2 | Desende karakalem ile form, oran,ölçü, plan kavramlarının model ile çalışılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Alan Gezisi, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama-Alıştırma |
| 3 | Desende karakalem ile form, oran,ölçü, plan kavramlarının model ile çalışılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Alan Gezisi, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama-Alıştırma |
| 4 | Kompozisyon denemeleri:Canlı model ile | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Alan Gezisi, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama-Alıştırma |
| 5 | Kompozisyon denemeleri:Canlı model ile | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Alan Gezisi, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama-Alıştırma |
| 6 | Kompozisyon denemeleri:Canlı model ile | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Alan Gezisi, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama-Alıştırma |
| 7 | Kompozisyon denemeleri:Canlı model ile | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Alan Gezisi, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama-Alıştırma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Canlı model ile tematik çalışılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Alan Gezisi, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama-Alıştırma |
| 10 | Canlı model ile tematik çalışılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Alan Gezisi, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama-Alıştırma |
| 11 | Canlı model ile tematik çalışılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Alan Gezisi, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama-Alıştırma |
| 12 | Canlı model ile tematik çalışılması ve eleştiri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Alan Gezisi, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama-Alıştırma |
| 13 | Canlı model ile tematik çalışılması ve eleştiri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Alan Gezisi, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama-Alıştırma |
| 14 | Canlı model ile tematik çalışılması ve eleştiri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Alan Gezisi, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama-Alıştırma |
| 15 | Canlı model ile tematik çalışılması ve eleştiri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Alan Gezisi, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama-Alıştırma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Drawing the Living Figure by Joseph Sheppard (1991) | |
| 2 | Drawing the Head and Hands by Andrew Loomis (2011) | |
| 3 | Expressive Figure Drawing: New Materials, Concepts, and Techniques by Bill Buchman (2010) | |
| 4 | Human Anatomy for Artists by Andras Szunyoghy and Gyorgy Feher (2008) | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kurşunkalem, silgi, altlık, kağıt. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 4 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
| 3.Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| 4.Sunum | 0 | 0 | 0 |
| 5.Rapor | 0 | 0 | 0 |
| 6.Seminer | 0 | 0 | 0 |
| 7.Performans Ödevi | 0 | 0 | |
| 8.Dönem Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| 9.Proje | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 16 | 4 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 2 | 6 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 1 | 2 |
| c) Performans Ödevi | 4 | 4 | 16 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Ara Sınav | 2 | 4 | 8 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Final Sınavı | 4 | 2 | 8 |
| Uygulama Sınavı | 0 | ||
| Uygulama Sınavı | 0 | ||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||