|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | RESİM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KAMBER KOÇ (kamberkoc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KAMBER KOÇ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere resim teknikleri öğretilerek, bilgi, beceri hüner kazandırıp, araştırmaya yöneltip, duygu ve düşüncelerini ortaya koymaları sağlanarak, özgün işler yapmaya yöneltmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Canlı ve cansız ojeler kullanarak bicim elemanlarının sanatsal ürünlerinde kullanımına yönelik farklı tekniklerin imkanları ile sanatsal üretimde bulunur. |
PÇ-1 Canlı modelden gözleme dayalı çalışmalar yaparak oran-orantı, yerleştirme, form ve hacim kavramlarını kullanabilme teknik ve becerilerine sahiptir. PÇ-2 İnsan bedeni üzerinde organik ve geometrik formların analizini yapar. PÇ-3 İki boyutlu yüzey üzerinde üçüncü boyut algısını veren hacim kavramını tanır ve uygular. Sanat Akımlarını öğrenir. Boyama tekniklerini ve malzemeleri özümser. PÇ-7 Resim tekniklerinin ortaya çıkışını, gelişimini ve nasıl kullanılacağını bilir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Desende yöntem ve teknik ilişkisini kurar. |
PÇ-1 Canlı modelden gözleme dayalı çalışmalar yaparak oran-orantı, yerleştirme, form ve hacim kavramlarını kullanabilme teknik ve becerilerine sahiptir. PÇ-2 İnsan bedeni üzerinde organik ve geometrik formların analizini yapar. PÇ-3 İki boyutlu yüzey üzerinde üçüncü boyut algısını veren hacim kavramını tanır ve uygular. Sanat Akımlarını öğrenir. Boyama tekniklerini ve malzemeleri özümser. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Öğrenciler üç boyutlu form biçim ilişkisini algılayabilir. |
PÇ-1 Canlı modelden gözleme dayalı çalışmalar yaparak oran-orantı, yerleştirme, form ve hacim kavramlarını kullanabilme teknik ve becerilerine sahiptir. PÇ-2 İnsan bedeni üzerinde organik ve geometrik formların analizini yapar. PÇ-3 İki boyutlu yüzey üzerinde üçüncü boyut algısını veren hacim kavramını tanır ve uygular. Sanat Akımlarını öğrenir. Boyama tekniklerini ve malzemeleri özümser. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Canlı cansız nesnelerin imgesiyle kişiye özgü resimsel kurgular tasarlanması sağlanır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Desende karakalem ile form, oran,ölçü, plan kavramlarının model ile çalışılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Alan Gezisi, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama-Alıştırma |
2 | Desende karakalem ile form, oran,ölçü, plan kavramlarının model ile çalışılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Alan Gezisi, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama-Alıştırma |
3 | Desende karakalem ile form, oran,ölçü, plan kavramlarının model ile çalışılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Alan Gezisi, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama-Alıştırma |
4 | Kompozisyon denemeleri:Canlı model ile | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Alan Gezisi, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama-Alıştırma |
5 | Kompozisyon denemeleri:Canlı model ile | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Alan Gezisi, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama-Alıştırma |
6 | Kompozisyon denemeleri:Canlı model ile | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Alan Gezisi, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama-Alıştırma |
7 | Kompozisyon denemeleri:Canlı model ile | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Alan Gezisi, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama-Alıştırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Canlı model ile tematik çalışılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Alan Gezisi, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama-Alıştırma |
10 | Canlı model ile tematik çalışılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Alan Gezisi, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama-Alıştırma |
11 | Canlı model ile tematik çalışılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Alan Gezisi, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama-Alıştırma |
12 | Canlı model ile tematik çalışılması ve eleştiri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Alan Gezisi, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama-Alıştırma |
13 | Canlı model ile tematik çalışılması ve eleştiri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Alan Gezisi, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama-Alıştırma |
14 | Canlı model ile tematik çalışılması ve eleştiri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Alan Gezisi, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama-Alıştırma |
15 | Canlı model ile tematik çalışılması ve eleştiri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Alan Gezisi, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama-Alıştırma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Drawing the Living Figure by Joseph Sheppard (1991) | |
2 | Drawing the Head and Hands by Andrew Loomis (2011) | |
3 | Expressive Figure Drawing: New Materials, Concepts, and Techniques by Bill Buchman (2010) | |
4 | Human Anatomy for Artists by Andras Szunyoghy and Gyorgy Feher (2008) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kurşunkalem, silgi, altlık, kağıt. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 4 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
3.Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
4.Sunum | 0 | 0 | 0 |
5.Rapor | 0 | 0 | 0 |
6.Seminer | 0 | 0 | 0 |
7.Performans Ödevi | 0 | 0 | |
8.Dönem Ödevi | 0 | 0 | 0 |
9.Proje | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 16 | 4 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 2 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 1 | 2 |
c) Performans Ödevi | 4 | 4 | 16 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 4 | 2 | 8 |
Uygulama Sınavı | 0 | ||
Uygulama Sınavı | 0 | ||
Toplam İş Yükü | 120 |