|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | RESİM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ENES ÖZ (enesoz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ENES ÖZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Atatürk ilke ve inkılaplarını kavrayabilir tartışabilir |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türk inkılâbının tarihî köklerine inerek, Atatürk inkılâplarını bilinçli bir şekilde tanımlayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Atatürk ilke ve inkılaplarını açıklayabilir |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Lozan ile elde edilen kazanımları değerlendirir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Lozan Barış Antlaşması önemi ve sonuçları,Türk İnkılâp hareketleri,Siyasi alanda yapılan inkılâplar Hukuk alanında -eğitim ve kültür alanında yapılan inkılâplar Sosyal alanda- ekonomik ve sağlık alanında yapılan inkılâplar Atatürk dönemi Türk dış politikasına giriş Türk dış politikasının temelleri 1923–1932 dönemi Türk dış politikası, 1932–1938 dönemi Türk dış politikası,Montrö Boğazlar sözleşmesi ve Hatay Meselesi, Türk inkılâbının dayandığı temel ilkeler ( Atatürk ilkeleri) Türk inkılâbının dayandığı temel ilkeler ile Atatürk inkılâplarının karşılaştırılıp bütünleyici ilkelerin değerlendirilmesi,II.Dünya Savaşı-Tüm dönemin tekrarı ve değerlendirilmesi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Lozan Barış Antlaşması | Anlatım, soru-cevap |
2 | Siyasi Alanda Yapılan İnkılaplar | Anlatım, soru-cevap |
3 | Ekonomi Alanında Yapılan İnkılaplar | Anlatım, soru-cevap |
4 | Hukuk Alanında Yapılan İnkılaplar | Anlatım, soru-cevap |
5 | Sosyal Alanda Yapılan İnkılaplar | Anlatım, soru-cevap |
6 | Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan inkılaplar | Anlatım, soru-cevap |
7 | Atatürkçü Düşünce Sistemi'nin Tanımı, Kapsamı ve Bütünleyici İlkeler | Anlatım, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Atatürk İlkeleri (Temel İlkeler) | Anlatım, soru-cevap |
10 | 1923-1932 Arası Türk Dış Politikası | Anlatım, soru-cevap |
11 | 1932-1938 Arası Türk Dış Politikası | Anlatım, soru-cevap |
12 | Mustafa Kemal Atatürk'ün Hayatı | Anlatım, soru-cevap |
13 | Mustafa Kemal Atatürk Sonrası Yaşanan Gelişmeler ve II. Dünya Savaşı | Anlatım, soru-cevap |
14 | Demokrat Parti Dönemi Türkiye | Anlatım, soru-cevap |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatım, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Türk İnkılabı'nın Hazırlık Dönemi ve Türk İstiklal Savaşı I/1 Atatürk İnkılapları I/2-Yüksek Öğretim Kurumu | |
2 | Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |